Het monteren van een laag tubelesstape voor 'veiligheid' in een velg zonder spaakgaten is flauwekul. Want wat denk je daarmee aan veiligheid te bereiken.? De enige reden welke ik kan verzinnen om daarin een laag tubelesstape te leggen is om het zgn. ploppen van de tubelessband te vergemakkelijken, meer niet. Het zou zelfs zo maar averechts kunnen uitwerken omdat je daarmee de speling tussen velg en bandrand verkleint en de band dus te strak in de velg komt te leggen en daarmee dus niet of moeilijk 'plopt'.!Kluus schreef: ↑22 jun 2022 16:29Fulcrum Wind 40C werkt inderdaad prima tubeless, ik vond ze zelfs makkelijker tubeless te monteren dan mijn andere officieel tubeless ready wielen (toevallig ook Zipp 303 ). Ik heb ze destijds zonder tape gemonteerd maar ik denk dat ik er de volgende keer ook wat op plak voor de veiligheid.rene schreef: ↑22 jun 2022 15:37 @Nuitkor - Vandaag even een rit van kleine 40 km met de Fulcrum Wind 40C wielen gedaan. Gewoon perfect, ik merk geen verschil met de 19mm interne Zipp 303 Tubeless ready wielen. Beide hebben dezelfde banden - alleen vallen ze op de Zipp wielen iets breder ivm interne breedte. De Zipp's zijn tubeless ready - de Fulcrum's niet, maar ze rijden tubeless perfect. Vandaag een paar sprintjes gedaan met mijn zoon - paar km flink doorgetrapt - slecht wegdek gepakt maar de banden/wielen geven geen krimp. Dus @Nuitkor - succes met het tubeless maken van je Farsport wielen, hopen dat het lukt.
Het makkelijker glijden van de band over een laag tubelesstape zoals @Rene heeft aangegeven is niet evident, dan kan je daar beter zeepsop o.i.d. voor gaan gebruiken.