bigfloor
17 aug 2022 16:06
Ik rijd sinds dit voorjaar op GoodYear Eagle F1 Tubeless in 25mm breed, eerst met Schwalbe Latex, moest ik ze regelmatig bijpompem (was ik al gewend van de Schwalbe One/Pro One). Toen ergens onderweg een raar wegverhoginkje geraakt met de zijkant van de band (in Losser bij de rotonde) en toen liep die langzaam leeg. Lang verhaal kort, binnenbandje erin en weer verder (bijpompen hielp niet).
Thuis alles nagekeken, geen lek oid, maar niet meer goede aansluiting op de velg waardoor lucht ontsnapte. Binnenband er weer uit, band + velg van latex resten ontdaan, en Continental vloeistof erin gedaan (erg korrelig). Wiel goed opgepompt to max bar, avond/nacht laten liggen op een emmer (horizontaal dus).
Volgende dag nog volledig op druk, dus ook het achterwiel maar eens onder handen genomen.
En nu tot mijn verbazing, nog geen 0.5 bar drukverlies in de week ! Perfecte combi dus (in ieder geval voor niet hoeven bijpompen), grip is ook goed, ze slijten alleen wel snel, achterband begint al af te vlakken (2871km mee gereden)
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24