Vandaag eindelijk mijn carbon cockpit op mijn fiets gezet. Mijn zoon van 14 jaar oud wilde zwiften en ben gezellig bij hem gaan klussen.
Zo was het:
En zo is het nu:
Omdat ik eerst even rustig wil kijken of dit stuur me bevalt (ga van 44cm naar 42cm) heb ik de kabels nog niet ingekort en door het stuur gehaald. Net zoals dat de vork buis nog te lang is, het stuur lint nog niet perfect zit, etc.
Twijfel wel of ik de kabels überhaupt door het stuur zal halen tzt of gewoon onder het stuur uit het zicht laat. Scheelt wat gedoe en geeft denk ik ook een betere kabel loop voor de versnellingen.
Wel valt me al op dat de verschillende hoek van de stuurpen van 6 graden nu versus 7 graden van Trek er toe lijkt te leiden dat de spacers niet goed aansluiten. Er ontstaat nu een spleet van 1mm bij de onderste zilveren spacer.
Zijn er spacers die dit verschil op kunnen vangen? Dus een spacer die bijvoorbeeld verloopt van 1 naar 2mm?
Qua looks is het wel al een mooie
verbetering.
Moet nog wel een nieuwe mount kopen en een oplossing zoeken voor de bel. Ben alleen nog niet overtuigd van hide my bell.
Helaas kan ik nu niet fietsen door een vervelende valpartij. Hoe het stuurtje fietst weet ik dus pas over een maand. Ben de komende weken veroordeeld tot Zwift waar mijn oude fiets op staat.