gede schreef: ↑01 dec 2022 13:26
hayes schreef: ↑01 dec 2022 12:18
Het gaat me er niet om dat iemand een dure fiets koopt. Als je kan, waarom niet.
Maar als het enkel om het imago gaat, snap ik het niet.
Voor mezelf kan ik het niet verantwoorden. M'n Atom6 zalm 4000 euro kosten terwijl dat bij A merken, en fietsen als Swett al snel 1500 euro meer is voor net dezelfde afmontage en beleving. Met die 1500 euro kan ik heel wat mooie truitjes, fijne bibs of zelfs een weekje fietsvakantie kopen. Dan weet ik het wel.
Wat een rare uitspraak. Het is een gekend gegeven dat wij mensen bij zo ongeveer ALLES wat we kopen het 'imago' bewust of onbewust mee in rekening nemen. Sommige kopen het nét wel vanwege het imago, sommigen willen het net niet daarom. Ik ken een collega die een BMW kan nemen als leasewagen en hij kiest in plaats daarvan voor dezelfde loonopoffering een (zelfs kleinere) VW, met als uitleg dat zijn vrouw niet houdt van het imago van BMW. Om maar te zeggen: Imago speelt zowat altijd één of andere rol.
Soms moet er op een forum gelezen worden wat er echt staat en niet de eigen interpretatie.
"Als het ENKEL om imago draait" schreef ik.
En als we enkel nog over onszelf of eigen fiets mogen oordelen, valt dit forum stil.
En nogmaals imago kan mij geen fluit schelen. Dat blijkt moeilijk te geloven. Ik moet het mooi vinden en het moet goed zijn voor z'n geld.
Ik rij sinds ene maand met een Dacia Jogger. Ik vind die mooi en hij doet in verhouding voor z'n geld héél wat meer dan andere merken. Het imago of het gebrek daaraan is op geen enkele manier een drijfveer.
Ik herhaal nog eens m'n eerste post
"Ik probeer ook altijd prijs-kwaliteit te kopen.
Als iemand anders veel geld overheeft voor een imago, dan is dan hun keuze.
Waar anderen hun neus optrekken voor een budgetmerk, glimlach ik eens bij al het patserig vertoon wat ik in wielergroepjes zie.
Als iemand graag quasi het dubbele uitgeeft voor een quasi identieke fiets, be my guest.
Beetje hetzelfde als een auto van 35-40.000 euro voor een sociale woning. Kwestie van prioriteiten zeker?"
Ik veroordeel hier nergens. Ik geef mijn mening op een - wat ik denk - niet kwetsende manier. Als dat niet mag, mogen héél wat topics meteen op slot.
edit: ik wil hier gerust verder over gaan, maar dat moet niet in dit topic.