Als je in een peloton rijdt dat een beetje vaart heeft, dan is remmen ronduit gevaarlijk.
Vandaag geklust aan de fiets
Zijn die blokjes na 10 jaar nog een beetje soepel? Niet helemaal verhard?
Ik heb ook een racefiets met blokjes die nu 11 jaar oud zijn. Zijn nog de originele. Ik schat dat ze ongeveer een 30.000 km hebben, de overige km's was met andere blokjes omwille van full carbon velgen. Héél belangrijk, ze hebben misschien max een km of 300 in het nat gebold en geremd dus. Kan perfect.
Ze voelen niet heel anders aan dan de nieuwe, wel iets harder inderdaad. Maar ze remden nog echt prima. Vervangen omdat, nu ja, dat zal wel een keer moeten. Remkabels idem. Volgend jaar ga ik een weekje naar Spanje, dan zijn betrouwbare remmen wel handig. Maar vorig jaar oktober ook in Spanje op bergjes, geen probleem met deze blokjes.
-
- Forum-lid
Niet rijden in de regen en inderdaad anticiperend rijden in een groep doen wonderen. Maar 10 en 11 jaar vind ik wel knap.
Ik heb vandaag na een ochtend koukleumen op het voetbalveld maar eens m’n net gekochte Presto Max gepoetst en hier en daar wat bijgetipt.
Ik dacht dat het een bij Pesenti (“The Cinelli Laserman”) gebouwd frame was, maar het is er eentje van Jan van Dalen (Duell) uit 1990/91.
Ik heb vandaag na een ochtend koukleumen op het voetbalveld maar eens m’n net gekochte Presto Max gepoetst en hier en daar wat bijgetipt.
Ik dacht dat het een bij Pesenti (“The Cinelli Laserman”) gebouwd frame was, maar het is er eentje van Jan van Dalen (Duell) uit 1990/91.
- thestudent
- Forum-lid HC
Mwah tegen deze leeftijd juist niet! Denk dat hij ook al wel een keer herlakt is, maar niet herchroomd.
Zitten aardig wat putjes op de achtervork. En opnieuw verchromen en spuiten zou ook een vermogen kosten. Wat in mijn ogen ook nog niet echt nodig is. Maar echt mooi blijft dat chroom helemaal niet, van een afstandje ziet deze er echter nog goed genoeg uit hoor!
Zitten aardig wat putjes op de achtervork. En opnieuw verchromen en spuiten zou ook een vermogen kosten. Wat in mijn ogen ook nog niet echt nodig is. Maar echt mooi blijft dat chroom helemaal niet, van een afstandje ziet deze er echter nog goed genoeg uit hoor!
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Oh, het leek me praktisch, maar ik had indertijd geen verchroomde voor- of achtervork, lakbeschadigingen vielen erg mee.thestudent schreef: ↑11 dec 2022 09:39 Mwah tegen deze leeftijd juist niet! Denk dat hij ook al wel een keer herlakt is, maar niet herchroomd.
-
- Forum-lid
Enige slechte plek qua chroom zit op de rechter liggende achtervork. De rest is echt in heel erg goede staat. Nu één keer chroompolish en cleaner gebruikt en het is al top.
Een Max met verchroomde voor- en achtervork is trouwens redelijk zeldzaam. Columbus raadde verchromen ten zeerste af vanwege de zeer geringe wanddiktes van met name de achtervork.
Frame is zo te zien nog in de originele lak trouwens.
Ik heb nog een Reus Max staan en die moet wel naar de spuiter. Die heeft geen chroom, maar al met al gaat dat toch wel €350 kosten. Maar geen haast en een hobby mag geld kosten immers.
Een Max met verchroomde voor- en achtervork is trouwens redelijk zeldzaam. Columbus raadde verchromen ten zeerste af vanwege de zeer geringe wanddiktes van met name de achtervork.
Frame is zo te zien nog in de originele lak trouwens.
Ik heb nog een Reus Max staan en die moet wel naar de spuiter. Die heeft geen chroom, maar al met al gaat dat toch wel €350 kosten. Maar geen haast en een hobby mag geld kosten immers.
Vandaag aan dit bouwpakket begonnen:

Deze is vooral voor het buitenland, voor als het wat heftiger omlaag gaat.
(Niets voor dit forum natuurlijk, want alu, zwaar, en alle kabels buitenom)
Op het crankstel na zit alles er nu op. Next-up: kabels op lengte, stuur en vork inkorten, en hopelijk nog in 2022 de eerste rit.

Deze is vooral voor het buitenland, voor als het wat heftiger omlaag gaat.
(Niets voor dit forum natuurlijk, want alu, zwaar, en alle kabels buitenom)
Op het crankstel na zit alles er nu op. Next-up: kabels op lengte, stuur en vork inkorten, en hopelijk nog in 2022 de eerste rit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Mooie bouwdoos!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jij hebt voorkennis dat er binnenkort een lift geplaatst gaat worden bij Harry Slinger? 
Veel plezier ermee!

Veel plezier ermee!
Less is bore