Het "post je fixed gear/single speed" topic
Ga je zelf inspaken? zo nee, dan koop die naaf bij de wielbouwer.
Tweedehands op de kop getikt. M'n eerste ervaring met single speed. Deze fiets ga ik voor woon-werk gebruiken. Decathlon Elops Speed 500. Simpel is eigenlijk best leuk.
Mijn good old Concorde Aquila waar ik jarenlang fixed mee gefietskoerierd heb (en die met 170mm cranks en veel te laag bracket eigenlijk helemaal niet zo geschikt was om fixed te rijden) is nu bijna 2 jaar met pensioen, en eigenlijk had ik mezelf een Surly Steamroller beloofd, maar nou kwam ik laatst op MP iets anders tegen: een Specialized Langster
Gewoon omdat fixed leuk is, om met mooi weer mee te woon-werken, om mee over de landingsbaan van Soesterberg te sprinten, en misschien zelfs een beetje mee te toeren/bikepacken.
Zit nu 51/19 op, en ik ga proberen 'm brakeless* te houden.
Als het wat beter weer wordt maar eens uitlaten.
* Yup, onverstandig, shoot me, maar het draagt wel echt bij aan de intensiteit van de ervaring van het rijden op een doortrapper.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
mooie fiets!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Ziet er goed uit. Brakeless is wel de ultieme fixed gear ervaring natuurlijk.scepticus schreef: ↑03 jan 2023 20:12 20230103_200342.jpg
Jaja mensen, in tegenstelling tot wat de slinkse mainstreammedia - en de statistieken van dit topic - u willen doen geloven is fixed gear absoluut niet dood!
Mijn good old Concorde Aquila waar ik jarenlang fixed mee gefietskoerierd heb (en die met 170mm cranks en veel te laag bracket eigenlijk helemaal niet zo geschikt was om fixed te rijden) is nu bijna 2 jaar met pensioen, en eigenlijk had ik mezelf een Surly Steamroller beloofd, maar nou kwam ik laatst op MP iets anders tegen: een Specialized Langster
Gewoon omdat fixed leuk is, om met mooi weer mee te woon-werken, om mee over de landingsbaan van Soesterberg te sprinten, en misschien zelfs een beetje mee te toeren/bikepacken.
Zit nu 51/19 op, en ik ga proberen 'm brakeless* te houden.
Als het wat beter weer wordt maar eens uitlaten.
* Yup, onverstandig, shoot me, maar het draagt wel echt bij aan de intensiteit van de ervaring van het rijden op een doortrapper.
Mooie omgeving trouwens Soesterberg. Ik fiets er ook regelmatig.
Sinds de commuter dood is rij ik alweer een tijdje brakeless op de fixie naar het werk. Dat klinkt spannender dan het is, want 95% van de reis gaat door de polder en Amsterdamse bos. En afremmen gaat best prima door je quads de kinetische energie te laten absorberen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?