Rockerplate, Garmin Motion Plates, of…….?
Leeze via amazon
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
De Tacx Neo heeft al zijwaartse beweging ingebouwd, dat hoeft dus niet uit de motion plates te komen.wasbeer2006 schreef: ↑16 jan 2023 20:52 Motion plates gaan alleen naar voor en achter en niet naar links en rechts.
Nu kan je die ook weer op een rockerplate zetten, maar dan krijg je denk ik een soort kermis attractie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, dat was ook een beetje mijn gedachte.wmc schreef: ↑17 jan 2023 08:36De Tacx Neo heeft al zijwaartse beweging ingebouwd, dat hoeft dus niet uit de motion plates te komen.wasbeer2006 schreef: ↑16 jan 2023 20:52 Motion plates gaan alleen naar voor en achter en niet naar links en rechts.
Nu kan je die ook weer op een rockerplate zetten, maar dan krijg je denk ik een soort kermis attractie.
Ga denk ik toch die MP proberen. Eigenlijk vooral vanwege de enorme ruimte die zo'n rocker inneemt. Gisteren even met kranten de vorm van zo'n plate uitgelegd op de grond, das best fors. En moet je ook heel de zomer weer ergens stallen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik zag onlangs een online artikel van Edwin over de motion plates en heb daarom, in het topic "Vraag het Edwin", de vraag gesteld wat zijn voorkeur geniet; zijn homemade rockerplate of de Motion Plates. Hier zie je Edwin zijn antwoord: viewtopic.php?t=92457&start=72
Hier wat foto's van de rockerplate die ik zelf heb gemaakt. Deze staat inmiddels te koop en heb via PB een bod van 125 euro.
De plaat is 170cm lang en het vak waar de trainer op staat is 70cm breed en 60cm diep.
edit verwijderd.
De plaat is 170cm lang en het vak waar de trainer op staat is 70cm breed en 60cm diep.
edit verwijderd.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 19 jan 2023 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Thnx, ook Edwin kiest dus voor de kleinere footprint.serbak schreef: ↑17 jan 2023 09:47 Ik zag onlangs een online artikel van Edwin over de motion plates en heb daarom, in het topic "Vraag het Edwin", de vraag gesteld wat zijn voorkeur geniet; zijn homemade rockerplate of de Motion Plates. Hier zie je Edwin zijn antwoord: viewtopic.php?t=92457&start=72
@nuitkor: leuk stukje huisvlijt, maar ik ga denk ik toch voor de MP's. Puur vanwege de weinig ruimte die het inneemt en het feit dat mijn Neo al wat links/rechts beweging heeft van zichzelf.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Ik heb een rockerplate geprobeerd, maar dat was het voor mij niet. Had misschien wel teveel last van overhellen. Misschien ben ik hier wel te groot en te zwaar voor, was teveel bezig met balans en fietste niet ontspannen. De motionplate daarentegen bevalt heel goed. Gaat wel heen en weer, maar geen last van overhellen. Voor mij werkt dit heel fijn.
Je kan met de ballen de gewenst mate van overhellen regelen. Dat is heel persoonlijk. Als je wat zwaarder bent dan wil je juist wat meer druk daarin bijv.jeroenhuizinga schreef: ↑17 jan 2023 14:09 Ik heb een rockerplate geprobeerd, maar dat was het voor mij niet. Had misschien wel teveel last van overhellen. Misschien ben ik hier wel te groot en te zwaar voor, was teveel bezig met balans en fietste niet ontspannen. De motionplate daarentegen bevalt heel goed. Gaat wel heen en weer, maar geen last van overhellen. Voor mij werkt dit heel fijn.
Ik vind een rocker plate daar toch echt nog wel van toegevoegde waarde. Anders gezegd: ik vind de zijdelingse beweging van de Neo te beperkt om het echt natuurlijk te laten voelen, met name uit het zadel.wmc schreef: ↑17 jan 2023 08:36De Tacx Neo heeft al zijwaartse beweging ingebouwd, dat hoeft dus niet uit de motion plates te komen.wasbeer2006 schreef: ↑16 jan 2023 20:52 Motion plates gaan alleen naar voor en achter en niet naar links en rechts.
t.a.f.k.a.e.h.
Die zijwaartse beweging van de Neo is echt helemaal niets vergeleken met een (goed afgestelde) Rockerplate. Zal wel ff een filmpje opzoeken om te tonen wat ik bedoel. Je wil de druk in de ballen precies zo hebben dat de planken elkaar net niet raken in volle sprint. Met dempers van 5cm heb je dan serieus wat beweging.
Voorbeelden:
https://www.facebook.com/571707252/vide ... 993552253/
https://www.facebook.com/10000601492773 ... 4529958366
Dat is wat je (ik) wil.... om het wat langer dan een uur vol te houden.
Laatst gewijzigd door Joseba op 17 jan 2023 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
Ik vin de zijwaartse beweging wel prettig, maar dat is inderdaad niet veel.
De mijne staat schuin, had steeds dat gevoel maar waterpas erop en het klopt..... dat ie scheef staat.
9mm moeten opvullen rechts. Vloer is waterpas, en met een paar fietsen geprobeert, heel apart.
De mijne staat schuin, had steeds dat gevoel maar waterpas erop en het klopt..... dat ie scheef staat.
9mm moeten opvullen rechts. Vloer is waterpas, en met een paar fietsen geprobeert, heel apart.