Verlichting (PBP)
Een klein hoofdlampje meenemen is altijd heel handig voor allerhande soorten reparaties. Ik heb nu zelfs een klein lampje aan de binnenkant van de klep van m'n zadeltas bevestigd, altijd handig als je in het donker iets in de tas moet zoeken.
-
- Forum-lid
Klein hoofdlampje is zeker een aanrader. En voor weinig geld (bijv. Decathlon) kun je ze wel vinden.
Voor mij werkt een lamp op accu (Leyzne 1300XXL) wel, maar ik maak wel redelijk lange nachten, dus dan kan de lamp weer helemaal bij laden. Als je verwacht dat je hele nachten doorfietst dan is een naafdynamo wel prettig. Dan hoef je je in elk geval geen zorgen te maken dat je zonder licht komt te zitten omdat de accu leeg is.
Voor mij werkt een lamp op accu (Leyzne 1300XXL) wel, maar ik maak wel redelijk lange nachten, dus dan kan de lamp weer helemaal bij laden. Als je verwacht dat je hele nachten doorfietst dan is een naafdynamo wel prettig. Dan hoef je je in elk geval geen zorgen te maken dat je zonder licht komt te zitten omdat de accu leeg is.
Mijn Strava
Waar/waarmee laadt je deze dan op?Wisselwerking schreef: ↑06 feb 2023 08:29 Voor mij werkt een lamp op accu (Leyzne 1300XXL) wel, maar ik maak wel redelijk lange nachten, dus dan kan de lamp weer helemaal bij laden.
Of slaap je dan in een hotel?
Naafdynamo zonder gedoe met stekker = SON-SL
https://nabendynamo.de/produkte/sl/
(wel een speciale voorvork nodig)
https://nabendynamo.de/produkte/sl/
(wel een speciale voorvork nodig)
Dat is ook mijn set-up (met een klein hoofdlampje voor reparaties onderweg).
En wat bartv zegt: SON kan zonder stekker, maar dat lijkt me meer iets voor een volgende fiets. Zijn er überhaupt standaard losse voorvorken te koop die compatible zijn met stekkerloze SON?
-
- Forum-lid
Met een powerbank. Had er bij mijn laatste lange tocht (LRM1200) een aantal mee voor de lamp en de fietscomputer. Dat werkte in mijn geval prima. Maar ik lag al rond 00.00/00.30u in mijn slaapzak om er rond 06.00u weer uit te gaan. Dan heb je ook relatief weinig verlichting nodig natuurlijk.kopjethee schreef: ↑06 feb 2023 20:29Waar/waarmee laadt je deze dan op?Wisselwerking schreef: ↑06 feb 2023 08:29 Voor mij werkt een lamp op accu (Leyzne 1300XXL) wel, maar ik maak wel redelijk lange nachten, dus dan kan de lamp weer helemaal bij laden.
Of slaap je dan in een hotel?
Mijn Strava
Lekke band verwisselen in het stikdonker is een drama. Zeker als je nog tassen aan je fiets hebt hangen. Triatleten oefenen thuis met banden wisselen, zodat ze tijdens de wedstrijd geen tijd verliezen. Alles wat je oefent en automatiseert gaat beter, dus vooraf oefenen kan helpen. Dan raak je ook niet zo in de stress.
hun fietsen.