Over de wielersport en zijn beoefenaars.

gedopeerde fietsen

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 12 apr 2023 20:03

Ik heb de eerste 4 afleveringen van de podcast beluisterd ondertussen.
Amusant om te horen, maar ik heb nooit geloofd dat Cancelara met een motortje zou gefiets hebben tijdens de RVV van 2010.
Allemaal sensatie van de VTM gazet het Laatste Nieuws

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 12 apr 2023 20:04

Eigenlijk is het gewoon schandalig dat een toprenner en atleet als Cancellara besmeurd wordt tijdens zijn carrière (en nadien) zonder dat er ook maar één grammetje bewijs geleverd wordt.
Het zegt iets over het niveau van zowel media als meute.
De podcast is een draak, het zogenaamde indirecte bewijsmateriaal is van het niveau 'Ik heb gezien dat Boonen een rood plekje op zijn arm had dus moet hij zeker testosteron ingespoten hebben'.

Na die befaamde Ronde won hij nog tweemaal diezelfde Ronde, naar verluid werd hij toen geduwd door onzichtbare marsmannetjes.
Net zoals hij driemaal Parijs Roubaix en driemaal de Strade won (dat zou met een dunne koord uit een luchtballon geregeld zijn).
De drie keer dat hij de E3 Harelbeke won zou dat iets met Maya te maken gehad hebben.
Hoe hij 4 keer wereldkampioen tijdrijden en ook nog een paar keer Olympisch kampioen werd, dat gaat in de volgende afleveringen van de podcast uit de doeken gedaan worden.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 apr 2023 20:06

Ze wisten toch dat hij voor dit jaar nog een contract met Jumbo had? :mrgreen:

Nee, natuurlijk had het niet rechtstreeks met Wout te maken maar een stukje verongelijkt omdat Tommeke niet won wel vrees ik. En dat maakt het niet minder triest om zo'n achterlijke, ongefundeerde stelling te brengen als onderzoeksjournalistiek.

@Fiedoo: dus je monteert een illegale motor en gebruikt hem om een helling op te rijden aan een gemiddeld niet heel bijzonder tempo? Zou de batterij maar zo kort meegaan, dan zou ieder weldenkend mens het inzetten voor de eindsprint.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 apr 2023 21:00

Ik blijf het een verdachte actie vinden en steek mijn handen niet in het vuur voor pure onschuld.
Heb het ook zo vaak zitten kijken. Ik weet het gewoon echt niet. In Roubaix lijkt die fiets wel onder hem vandaan te schieten.

Let wel, ik zeg niet dat het zo is, maar ik vind de bewegingen niet heel natuurlijk en met de manier hoe hard ie bij bonen wegrijd.
Die combo maakt dat ik toch wel iets twijfel.

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 12 apr 2023 21:08

En dan is er ook nog het filmpje van zijn val waarbij het wiel blijft draaien.
Dit verhaal is al zo vaak in het nieuws geweest dat ik niet begrijp waar dit nu ineens vandaan komt.
Hoeveel jaar is dit inmiddels wel niet geleden.
Ik verwacht nooit het ware verhaal te horen als er echt sprake zou zijn van een motortje.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 13 apr 2023 00:31

Ernie C. schreef: 12 apr 2023 20:06 Ze wisten toch dat hij voor dit jaar nog een contract met Jumbo had? :mrgreen:

Nee, natuurlijk had het niet rechtstreeks met Wout te maken maar een stukje verongelijkt omdat Tommeke niet won wel vrees ik. En dat maakt het niet minder triest om zo'n achterlijke, ongefundeerde stelling te brengen als onderzoeksjournalistiek.

@Fiedoo: dus je monteert een illegale motor en gebruikt hem om een helling op te rijden aan een gemiddeld niet heel bijzonder tempo? Zou de batterij maar zo kort meegaan, dan zou ieder weldenkend mens het inzetten voor de eindsprint.
Waar slaat dat nou op? Ik stel gewoon de feiten, voor de rest beweer ik niks. Je weet dat op de muur op dat punt het moneytime was in de toenmalige ronde, dus is dat de ideale plek als je iets wil fixen. Gewoon feiten, dus verder beweer ik niks.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 13 apr 2023 07:05

wasbeer2006 schreef: 12 apr 2023 21:00 Ik blijf het een verdachte actie vinden en steek mijn handen niet in het vuur voor pure onschuld.
Heb het ook zo vaak zitten kijken. Ik weet het gewoon echt niet. In Roubaix lijkt die fiets wel onder hem vandaan te schieten.

Let wel, ik zeg niet dat het zo is, maar ik vind de bewegingen niet heel natuurlijk en met de manier hoe hard ie bij bonen wegrijd.
De controleerbare feiten tonen maar één ding en dat is dat Boonen dat jaar erg traag de muur op reed.(zie vergelijkende cijfers verschillende jaren en verschillende renners)
Of reed Boonen de andere jaren ook met een motor?

De versnelling in Roubaix is al meermaals het onderwerp geweest van berekeningen ivm snelheid, versnelling en vermogen, en telkens blijkt daaruit dat het niets bijzonders was.
Maar ja, zoals Mulder zei; I Want To Believe. Waar is Scully als je ze nodig hebt?

Voor het overige moet je al gek zijn als je voor een wielrenner je hand in het vuur steekt, dat heeft het verleden al tig keer aangetoond.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 13 apr 2023 07:07

bakboord1 schreef: 12 apr 2023 21:08 En dan is er ook nog het filmpje van zijn val waarbij het wiel blijft draaien.
Die situatie is nu al zo vaak voor gekomen, gebeurt elk jaar een paar keer. En telkens is het waar/niet waar in functie van wie met de fiets rijdt.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 apr 2023 08:13

Er was maar een reden waardoor het leek of Cancellara iets bijzonders deed en dat was Boonen. Die was of niet goed genoeg, of er liep iets aan, of ....? Voor mijn part had hij er een extra rem op. Ik weet niet wat de reden was. Maar om er nu weer over te beginnen middels een stomme podcast die geld wil verdienen........ Pfffffff
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 13 apr 2023 08:30

lugosi schreef: 13 apr 2023 07:05
wasbeer2006 schreef: 12 apr 2023 21:00 Ik blijf het een verdachte actie vinden en steek mijn handen niet in het vuur voor pure onschuld.

De controleerbare feiten tonen maar één ding en dat is dat Boonen dat jaar erg traag de muur op reed.(zie vergelijkende cijfers verschillende jaren en verschillende renners)

De versnelling in Roubaix is al meermaals het onderwerp geweest van berekeningen ivm snelheid, versnelling en vermogen, en telkens blijkt daaruit dat het niets bijzonders was.
Maar ja, zoals Mulder zei; I Want To Believe. Waar is Scully als je ze nodig hebt?

Voor het overige moet je al gek zijn als je voor een wielrenner je hand in het vuur steekt, dat heeft het verleden al tig keer aangetoond.
Maar begrijp je dat nu echt niet? Boonen en cancellara reden even hard de muur naar boven tot op 100m van de top en dan rijdt cancellara pas liefst 17 seconden sneller dan boonen. En die viel echt niet stil. Dat is toch wel verbazingwekkend? Met of zonder extrasportieve hulp, het is en blijft uitzonderlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

1094
Forum-lid

1094 13 apr 2023 10:36

fiedoo schreef: 13 apr 2023 08:30
lugosi schreef: 13 apr 2023 07:05

Maar begrijp je dat nu echt niet? Boonen en cancellara reden even hard de muur naar boven tot op 100m van de top en dan rijdt cancellara pas liefst 17 seconden sneller dan boonen. En die viel echt niet stil. Dat is toch wel verbazingwekkend? Met of zonder extrasportieve hulp, het is en blijft uitzonderlijk.
Als je kijkt naar dat bochtje naar links waar Cancellara net weg rijdt dan zie je Boonen flink harken en stilvallen

Mark67
Forum-lid

Mark67 13 apr 2023 10:40

JPAR schreef: 13 apr 2023 08:13 Er was maar een reden waardoor het leek of Cancellara iets bijzonders deed en dat was Boonen. Die was of niet goed genoeg, of er liep iets aan, of ....? Voor mijn part had hij er een extra rem op. Ik weet niet wat de reden was. Maar om er nu weer over te beginnen middels een stomme podcast die geld wil verdienen........ Pfffffff
Die stomme podcast intrigeerde mij, omdat er blijkbaar voor HLN een reden was om deze podcast te maken.
En terwijl ik een groot deel van hun redeneringen van het niveau 'wij van wc-eend adviseren wc-eend' vind, zijn er ook een aantal feiten (voor mij vooral de fietswissels in Mater en de paniek rond de fietswissel van Breschel in RVV 2010) die me nieuwsgierig maken naar scenarios waarin deze fietswissels wel onschuldig zijn (en niet het 'bewijs' van fraude, zoals HLN suggereert).

feiten (volgens mij):

Ronde van Vlaanderen 2010 Video: https://www.youtube.com/watch?v=iF0sIW0JH5I (Eurosport)

2:01:08: FC rijdt achter Saxobank auto AW-S8-957

2:02:12: FC wisselt naar andere fiets bij binnenkomst Mater, die rechtsachter op de SaxoBank auto stond. We zien de mechanieker (zwarte trui?) en Riis (blauw overhemd, zonnebril) allebei rechts uitstappen

2:06:06: Matti Breschel heeft pech en wil nieuwe fiets. Saxobank auto AW-S8-957 stopt. Rechtsachter lijkt leeg te zijn (de plek waar vandaan 4 minuten eerder de nieuwe fiets van FC werd gepakt.
Rommelige fietswissel. Eerst stapt Riis uit, daarna de chauffeur. We zien de mechanieker in de zwarte trui niet..

2:09:29: FC wisselt weer van fiets, nu staat er iemand (wie?) met zijn originele fiets (we zien later het kaderplaatje 171) klaar in de bocht bij de kerk van Mater

Vragen die ik hierdoor heb:
  • Stond de originele fiets van FC inderdaad niet meer op het dak bij de wissel voor Breschel (op 2:06:06)?
  • Waarom stapte de mechanieker niet uit om Breschel te helpen met de fietswissel?
  • Hoe kwam de originele fiets van FC in 7 minuten van de eerste wisselplaats, naar de 2e wisselplaats, wat een afstand is van hemelsbreed 1400 meter?
  • Wat zou een legitieme reden kunnen zijn om FC zijn originele fiets zo snel mogelijk terug te geven, met alle uitdagingen (zie hierboven) die daar bij horen?
Er is vast een valide verklaring voor die wissels rond Mater - ik ben misschien wat te nieuwsgierig aangelegd ;-)

Plaats reactie