Factor
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Mooi plaatje.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
hi! ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe fiets, en mijn oog valt al een tijdje op de factor ostro vam. Prachtige fiets
Nou ben ik benieuwd, waarom hebben jullie gekozen voor de Factor boven bv een cervelo s5 of een specialiazed tarmac sl7?
Andere vraag: voor degenen die de black inc wielen erbij hebben genomen. Hoe bevallen de lagers en naven? Ik heb helaas slechte ervaring met wielen die na een halve nederlandse winter al problemen hebben met de lagers. Ik vind het geen probleem om elke 2 maanden de wielen even uit elkaar te halen en van een laagje vet te voorzien, maar ik vind het wel een probleem als mijn wielen elke 3 maanden naar de fietsenmaker moeten en compleet nieuwe lagers nodig hebben. Graag hoor ik jullie eerlijke mening over de wielen voor wie er ook in de winter op rijd!
Nou ben ik benieuwd, waarom hebben jullie gekozen voor de Factor boven bv een cervelo s5 of een specialiazed tarmac sl7?
Andere vraag: voor degenen die de black inc wielen erbij hebben genomen. Hoe bevallen de lagers en naven? Ik heb helaas slechte ervaring met wielen die na een halve nederlandse winter al problemen hebben met de lagers. Ik vind het geen probleem om elke 2 maanden de wielen even uit elkaar te halen en van een laagje vet te voorzien, maar ik vind het wel een probleem als mijn wielen elke 3 maanden naar de fietsenmaker moeten en compleet nieuwe lagers nodig hebben. Graag hoor ik jullie eerlijke mening over de wielen voor wie er ook in de winter op rijd!
Er zijn in die prijsklasse alleen maar topfietsen he, en de verschillen zullen op gebied van prestaties marginaal tot onbestaande zijn. De S5 is meer een full on aerofiets - ik heb er trouwens zelf ook eentje, zij het van de vorige generatie. De Ostro en de SL7 zijn een goeie mix van licht en aero, en ik ga zelf meestal eerder voor de wat alternatieve keuze - een SL7 zie je op elke straathoek. Zou nu trouwens ook wel de nieuwe Cannondale SuperSix overwegen, al dan niet in Lab71 versie.
(Toen ik de S5 kocht was dat ook eerder de 'leftist' keuze, vs Venge, SystemSix, Aeroad, Madone)
Ik heb de Black Inc 60 wielen maar heb er nog maar amper kilometers op gemaald, met dank aan 45mm maatwielen van Philippos die polyvalenter zijn en ook leuker rijden. Ik vind de BI60 zwaar aanvoelen tijdens het klimmen.
Dank voor je uitgebreide antwoord raven! De nieuwe cannondale (ultegra di2) lijkt niet leverbaar te zijn tot volgend jaar januari… dat gaat me wat ver, anders had ik m zeker erg mooi gevonden! Thanks voor de tips. En inderdaad ik zie haast meer tarmacs dan canyons rijden op straat. Prachtige fietsen maar ik zoek daarom net naar wat anders.
Omdat ik minder dan 60kg weeg ga ik voor de 45mm velgen. Ik ga nog wel even wat verder googelen wat ik over de kwaliteit van de afdichting van de lagers kan vinden.
Omdat ik minder dan 60kg weeg ga ik voor de 45mm velgen. Ik ga nog wel even wat verder googelen wat ik over de kwaliteit van de afdichting van de lagers kan vinden.
Heb zelf de Black Inc 45 op mijn Ostro, prima wielen rijdt echter nu met Zipp 303 FC ook fijne wielen.
De Zipp’s aangekocht daar ik altijd een reserve setje wil hebben, ga wel de Black Inc weer er inzetten was en ben er tevreden mee.
Het zijn ceramic speed lagers dus gevoelig spul als de afdichting niet goed is zal het snel kapot draaien, echter ik heb er niet mee in de regen gereden.
Zou eens op weightweenies kijken.
En wat betreft je keuze, in dit segment is het meer een emotionele keuze.
De Zipp’s aangekocht daar ik altijd een reserve setje wil hebben, ga wel de Black Inc weer er inzetten was en ben er tevreden mee.
Het zijn ceramic speed lagers dus gevoelig spul als de afdichting niet goed is zal het snel kapot draaien, echter ik heb er niet mee in de regen gereden.
Zou eens op weightweenies kijken.
En wat betreft je keuze, in dit segment is het meer een emotionele keuze.
YFood !!!
Er is natuurlijk geen enkel materiaal bestand tegen Nederlandse winters (misschien gaat het vriezen dus strooien we de zoutvoorraad maar over de natte wegen). Daar kun je beter andere wielen nemen of eigenlijk beter een goedkope fiets.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb een los frame gekocht, het LS gravelframe, en zelf opgebouwd met Sram Force AXS 1x12, Zipp carbon zadelpen en stuurnok icm met een 3T Ernova LTD stuur.
Wielen zijn van FFwD, maar de volgende wielset wordt een handgemaakte set.
Ik wilde wel eens wat anders en Factor heeft lekker lichte frames en zien er goed uit.
Een LS was nog niet eens zo duur vergeleken met bv een Speci S-works frame of Cervelo Aspero of Caledonia en erg racy.
De keuze heeft goed uitgepakt, 7,8kg voor een gravelracer die rijdt als een racefiets, heerlijk!
En een fiets die je niet op elke straathoek ziet, ik heb er in het wild nog geen gezien...
Wielen zijn van FFwD, maar de volgende wielset wordt een handgemaakte set.
Ik wilde wel eens wat anders en Factor heeft lekker lichte frames en zien er goed uit.
Een LS was nog niet eens zo duur vergeleken met bv een Speci S-works frame of Cervelo Aspero of Caledonia en erg racy.
De keuze heeft goed uitgepakt, 7,8kg voor een gravelracer die rijdt als een racefiets, heerlijk!
En een fiets die je niet op elke straathoek ziet, ik heb er in het wild nog geen gezien...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb de RD-H4 derailleurhanger op mijn Factor LS, dat is de "normale" derailleurhanger.
De RD-H6 is de direct mount versie.
Ook een reservehanger RD-H4 erbij gekregen evenals verschillende spacers en ander klein reservemateriaal.
De RD-H6 is de direct mount versie.
Ook een reservehanger RD-H4 erbij gekregen evenals verschillende spacers en ander klein reservemateriaal.