Snee in band
Echt? Mantel stuurt je na 1 week een uitnodiging voor een review. De goede reviews zijn van die mensen, omdat ze kans maken op 100 Eur shoptegoed. Er zijn helaas heel wat mensen met negatieve ervaringen na een minimaal aantal kilometers. De 4000 serie was aanzienlijk beter.bever schreef: ↑15 apr 2023 20:47Statistiek is niet je sterkste punt denk ik Als je de filter slechtste reviews toepast begrijp ik dat wel. Met 4.6 / 5marsman schreef: ↑15 apr 2023 20:22 Je bent de enige niet: https://www.mantel.com/reviews/continen ... rating_asc
Conti heeft gewoon een serieus probleem met de 5000. Terug naar de verkoper en een andere band kiezen.
gemiddelde uit 1266 reviews durf ik dit echter geen slechte band te noemen, sterker zelfs, ik overweeg nu om een setje aan te schaffen !
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Daar heb ik inderdaad ook menig km mee gereden Ik heb wel eens een gerucht gehoord dat de TL versie van de 5000 (ook) niet helemaal van goede kwaliteit is ?marsman schreef: ↑16 apr 2023 16:53Echt? Mantel stuurt je na 1 week een uitnodiging voor een review. De goede reviews zijn van die mensen, omdat ze kans maken op 100 Eur shoptegoed. Er zijn helaas heel wat mensen met negatieve ervaringen na een minimaal aantal kilometers. De 4000 serie was aanzienlijk beter.bever schreef: ↑15 apr 2023 20:47Statistiek is niet je sterkste punt denk ik Als je de filter slechtste reviews toepast begrijp ik dat wel. Met 4.6 / 5marsman schreef: ↑15 apr 2023 20:22 Je bent de enige niet: https://www.mantel.com/reviews/continen ... rating_asc
Conti heeft gewoon een serieus probleem met de 5000. Terug naar de verkoper en een andere band kiezen.
gemiddelde uit 1266 reviews durf ik dit echter geen slechte band te noemen, sterker zelfs, ik overweeg nu om een setje aan te schaffen !
Gen1 van de TL versie was een drama. Niet om te leggen, onnodig zwaar, heel snel vierkant (zelfs voor Conti begrippen) en er was met geen mogelijkheid een binnenband in te krijgen (bij nood).
-
- Forum-lid
Best wisselvallig die kwaliteit bij Conti. Ik reed altijd de 4000S, maar na een loslatend loopvlak bij nieuwe banden bij mij en helaas ook bij een vriend van mij in de afdaling van de Glandon, laat ik Conti links liggen. De 5000 (niet TL) had ik bijna gekocht, maar ik blijf toch een beetje huiverig.
-
- Forum-lid HC
Dat is het vooral, de kwaliteit is niet consistent.
Ik had er pas een paar voor een vriend en die waren er bijna niet op te leggen alleen met een bandenknecht.
Voor de rest voelde het op het eerste gezicht wel goed en beter.
Ik blijf het net zoals met de auto een gehyped niet A merk vinden (b is wat overdreven).
Schwalbe heeft dat ook heel lang gehad, die zijn beter, maar nog er is met oa Pirelli, Michelin en Goodyear gewoon veel beter te krijgen.
Daarnaast staat het ook een stuk beter op je fiets.
Ik heb bv van Pirelli nu ongeveer 8 racebanden en 12 MTB banden.
Allemaal exact dezelfde pasvorm, ander profiel of maat. Het blijft qua passing gelijk.
Dat heb ik bij geen enkel ander merk nog meegemaakt.
Ik had er pas een paar voor een vriend en die waren er bijna niet op te leggen alleen met een bandenknecht.
Voor de rest voelde het op het eerste gezicht wel goed en beter.
Ik blijf het net zoals met de auto een gehyped niet A merk vinden (b is wat overdreven).
Schwalbe heeft dat ook heel lang gehad, die zijn beter, maar nog er is met oa Pirelli, Michelin en Goodyear gewoon veel beter te krijgen.
Daarnaast staat het ook een stuk beter op je fiets.
Ik heb bv van Pirelli nu ongeveer 8 racebanden en 12 MTB banden.
Allemaal exact dezelfde pasvorm, ander profiel of maat. Het blijft qua passing gelijk.
Dat heb ik bij geen enkel ander merk nog meegemaakt.