Bestaan er nog smalle helmen?
-
- Forum-lid HC
Ik heb ook een heel smal hoofd 56 cm, de pasvorm van KASK is bij uitstek hier zeer geschikt voor.
Andere merken gehad zoals, Bell en Giro. Maar sinds een jaar of tien KASK, nu de Protone Icon die zit perfect en zeer goede verstel mogelijkheden waardoor deze zeker niet wiebelig of los zit.
Andere merken gehad zoals, Bell en Giro. Maar sinds een jaar of tien KASK, nu de Protone Icon die zit perfect en zeer goede verstel mogelijkheden waardoor deze zeker niet wiebelig of los zit.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Ik heb ook een smal hoofd en de Abus Airbreaker is voor mij tot dusver de best passende. Eerder had ik de Specialzed Echelon die ook goed past.
Marcel
Dank voor je reactie!marcel1966 schreef: ↑05 mei 2023 09:22 Ik heb ook een smal hoofd en de Abus Airbreaker is voor mij tot dusver de best passende. Eerder had ik de Specialzed Echelon die ook goed past.
De Airbreaker zit mij dus echt te ruim en veel te wiebelig. Ik heb ooit een Specialized Propero (?) gehad en daarvoor gold hetzelfde, helaas.
Ik ga maar ns een MET of Kask bestellen. Kijken wat dat doet.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Zo. De Met Trenta is dus inderdaad een stuk smaller dan de Abus Airbreaker.
En passant met MIPS, hoewel dat geen primaire overweging was (die Abus bood mij vanzelf al een rotatie van jewelste )
Kortom, voor mijn hoofd lijkt de Met een blijvertje…
En passant met MIPS, hoewel dat geen primaire overweging was (die Abus bood mij vanzelf al een rotatie van jewelste )
Kortom, voor mijn hoofd lijkt de Met een blijvertje…
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Heb ook een redelijk klein hoofd, hoewel niet per definitie heel smal. Omtrek ca 55cm. Vroeger altijd Giro helmen gehad. Dacht altijd, het moet duur zijn, dan is het ook goed. Maar zat voor geen meter. Daarna een paar jaar een Mavic gehad, ook niet echt je van het. Nu al 2 jaar tevreden met de KASK Mojito.
Ik heb een lang smal hoofd. Ik heb echt zeer veel helmen geprobeerd en het blijft een beetje schipperen. Veel helmen zitten wiebelig, sommige zitten wat beter. De Giro Synthe zat best aardig ook al had ik nog best wat ruimte an de zijkant. Ik heb nu een MET Trenta en dat is denk ik veruit de best passende helm die ik heb gehad. Hij oogt ook niet als een paddestoel.
Weliswaar geen klein hoofd (ca. 60), wel smal. Voor mij was de BBB Maestro MIPS (BHE-10) perfect. Vind vooral de aansluiting van de MIPS schaal in plaats van alleen een "band" rondom ook een stuk comfortabeler. Eerlijkheid gebiedt me erbij te vermelden dat ik gezocht heb in een prijsrange tot max € 150,--
Idem hier, eigenlijk alleen de giro syntax in XL krijg ik geen koppijn van. Nu paste ik laatst de specialized evade van een maat van me en die lijkt zowaar te passen ook. Prevail heeft soortgelijke pasvorm blijkbaar.supermatt schreef: ↑12 mei 2023 12:33 Ik heb een lang smal hoofd. Ik heb echt zeer veel helmen geprobeerd en het blijft een beetje schipperen. Veel helmen zitten wiebelig, sommige zitten wat beter. De Giro Synthe zat best aardig ook al had ik nog best wat ruimte an de zijkant. Ik heb nu een MET Trenta en dat is denk ik veruit de best passende helm die ik heb gehad. Hij oogt ook niet als een paddestoel.