Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
- Forum-lid
Setje FFWD outride wielen voor de bikepacking tripjes.
Een setje ST-R8170 Ultegra Di2 shifter- en remmenset. RCZ had een mooie aanbieding voor €499. Elders toch gauw richting de €700. Gaat nog wel even duren voordat ze aankomen. RCZ heeft vaak bij dit soort aanbiedingen een levertijd van ongeveer 20 dagen. Maar het heeft ook geen haast aangezien deze groep op de CAAD12 komt en de Record groep die daar nu nog op zit gaat verhuizen naar de S6evo.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Misschien had je net zo goed deze kunnen pakken:
https://r2-bike.com/SHIMANO-Ultegra-Di2 ... CIAL-OFFER
https://r2-bike.com/SHIMANO-Ultegra-Di2 ... CIAL-OFFER
Less is bore
Ik ben nu goedkoper uit want ik heb geen crank nodig. En geen schijven. En ik heb van de bouw van de Look nog een kabeltje voor de voorderailleur over dus die hoef ik ook niet te kopen (al scheelt dat niet de wereld). Laadkabel heb ik ook al. Ik wil ook een 11-30 cassette en geen 34.
Dus ik kom al met al €400 lager uit dan (met DA ketting).
Dus ik kom al met al €400 lager uit dan (met DA ketting).
Ride bikes, not tanks!
een N=4
een koga randonneur extra maatje54 met 3x7 XT groep, voor aankomende avonturen, het karretje is in goede gezondheid.
Er wordt nog wel aangekust:bandjes, remmetjes, kabeltjes, downtube shifters, koersstuurtje, zadeltje, mogelijk andere dragertjes (in de originele stijl)
bandjes daar ben ik nog niet helemaal uit, short list voor een vlotte reisfiets (68+15kg bepakking): panaracer gravelking slick of de semy slick, vittoria terreno dry, of de conti GP urban. ~37x700 tubeless is niet nodig met deze velgen.
betere fotos volgen(wanneer die gebruiksklaar is) in fraai staal draadje, of is er een reisfiets draadje?
een koga randonneur extra maatje54 met 3x7 XT groep, voor aankomende avonturen, het karretje is in goede gezondheid.
Er wordt nog wel aangekust:bandjes, remmetjes, kabeltjes, downtube shifters, koersstuurtje, zadeltje, mogelijk andere dragertjes (in de originele stijl)
bandjes daar ben ik nog niet helemaal uit, short list voor een vlotte reisfiets (68+15kg bepakking): panaracer gravelking slick of de semy slick, vittoria terreno dry, of de conti GP urban. ~37x700 tubeless is niet nodig met deze velgen.
betere fotos volgen(wanneer die gebruiksklaar is) in fraai staal draadje, of is er een reisfiets draadje?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Leuke fiets! Een reisfiets draadje is er niet maar zou best leuk zijn. Ik verheug me nu al op de diverse randonneurs die er vast zijn.
Als band heb ik nog.wel een tip en dat is de vittoria revolution tech. Die had ik op mijn singlespeed en dat was een behoorlijk veelzijdige, comfortabele en snelle band, ook al presenteren ze die als stadsfiets band. Ze bevielen me in ieder geval stukken beter dan de schwalbe Marathon Racer die ik nu heb. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jouw toekomstige avonturen past.
Als band heb ik nog.wel een tip en dat is de vittoria revolution tech. Die had ik op mijn singlespeed en dat was een behoorlijk veelzijdige, comfortabele en snelle band, ook al presenteren ze die als stadsfiets band. Ze bevielen me in ieder geval stukken beter dan de schwalbe Marathon Racer die ik nu heb. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jouw toekomstige avonturen past.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Hierop aansluitend: vorig jaar multifocale en meekleurende Oakley Plazma op maat laten maken bij Oogwereld Carrière in Weesp. Super geholpen daar voor €750. Een van mijn beste investeringen de afgelopen jaren. Ze hebben daar ook Rudy Project.depoldertoerist schreef: ↑02 jun 2023 16:22besteld bij brillen24
Recent had ik een nieuwe gewone bril nodig en derhalve nog een oogmeting liggen.incl. pupilafstand
Bril/montuur kiezen (gekozen voor een van de eigen monturen. niet super fancy ofzo, maar het is maar een fietsbril), glazen kiezen (multifocaal), kleur van de glazen kiezen (geel 50% - ik wilde graag een gele bril, fijn in het bos/schaduw maar ook goed genoeg daarbuiten) oogemeting invoeren en bestellen.
vervolgens bleef het stil. bleek dat ze toch ook graag een scan van mijn oogmeting op papier wilde hebben. Deze toegemaild, dan zit je weer ff in het ongewisse want tussen betaald en verzonden zit geen enkele statusupdate en dat kan dus 2-3 weken duren. De klantenservice is wel behulpzaam overigens. Maaar toen kwam het bericht dat de bril verzonden was.
en vandaag nadat de bril dankzij DHL wat meer van de wereld zag dan de bedoeling was weer de bril keurig bezorgd.
Bril gepast en mee gefietst en die is echt top. leesgedeelte zit op de juiste plek verweeg gedeelte ook ik kijk er echt heel comfortabel mee. Ook niet onbelangrijk de wind.wordtcook uit de ogen gehouden (mijn ogen tranen nogal snel) En ook het gele glas is precies zoals ik het hoopte. prima in de schaduw goed genoeg in de zon.
https://www.brillen24.nl/search?q=sport
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Ah dat is een goeie tip inderdaad. Ik heb altijd goede ervaringen met vittoria. Dus ik zal ze toevoegen aan de shortlist.depoldertoerist schreef: ↑06 jun 2023 19:50 Als band heb ik nog.wel een tip en dat is de vittoria revolution tech……Ze bevielen me in ieder geval stukken beter dan de schwalbe Marathon Racer….
Schwalbe daar kom ik niet aan.zelfs, als ik voor een ander een fiets klusje uitvoer geef ik liever een paar euro meer uit, uit eigen zak desnoods, er is gewoon geen klik.
Close the Gap houder voor de gravelfiets. De Mantel edition, want die was een paar euro’s goeiekoper en ik blijf toch een Hollander!!
Even gezocht naar de scherpste prijs voor Ultegra 12spd achter- en voorderailleur. En dan kom ik voor achter uit bij R2 voor €263 incl. verzenden en bij Bike-discount voor de voorderailleur voor €189 incl. verzenden. Heb bij de laatste zaak ook meteen twee stroomkabels meebesteld voor €16,26 (15cm) en €20.38 (90cm). Nogal een stuk voordeliger dan bij Futurumshop of Mantel. Al heeft die laatste winkel de prijzen van de kabel naar beneden bijgesteld.
Ride bikes, not tanks!