tour 2023
Mijn gevoel ook, maar wie van Jumbo zou er dan uit moeten en wie erbij? Persoonlijk zou ik dan Benoot thuis laten, wie erbij wordt moeilijker. Ik twijfel tussen Foss en Valter (misschien Gloag, heel misschien Bouwman).
Time is (almost) on my site
De enige klimmer die echt het verschil maakt tussen de 2 ploegen is toch Yates? Die haalt, op een off day na, eigenlijk de hele tour het niveau dat Kuss op zijn goede dagen toont. Kelderman blijf ik verrassend vinden, op zich is dat de meest constante klassementsrenner van de laatste jaren maar dat maakt hem geen luxe knecht.
Van Baarle, Benoot en Van Aert kunnen in topvorm en met rotatie van hun positie in de klimtrein toch ook wel uitdunnen tot enkel de top10kandidaten over blijven.
Als Jumbo 100% voor die gele trui gaat, dan gaat Van Aert volgens mij meer moeten knechten dan andere jaren. Ik vind Jumbo ook net dat beetje meer een ritzeges ploeg ten op zichte van andere jaren. Het kan er ook op wijzen dat Jumbo denkt het verschil te gaan maken in die heuvel etappes, maar dat zie ik toch echt niet gebeuren.
Van Baarle, Benoot en Van Aert kunnen in topvorm en met rotatie van hun positie in de klimtrein toch ook wel uitdunnen tot enkel de top10kandidaten over blijven.
Als Jumbo 100% voor die gele trui gaat, dan gaat Van Aert volgens mij meer moeten knechten dan andere jaren. Ik vind Jumbo ook net dat beetje meer een ritzeges ploeg ten op zichte van andere jaren. Het kan er ook op wijzen dat Jumbo denkt het verschil te gaan maken in die heuvel etappes, maar dat zie ik toch echt niet gebeuren.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik vermoed toch dat ze hun strategie wel deze selectie hebben aangepast.
En Benoot heeft zijn krachten al wel bewezen in de bergen.
Van Baarle steekt in topvorm en kan ook een heel eind mee in de bergen.
Voor de rest zie ik bij UAE toch wat meer echte klimmers.
Dan moeten zij de koers maar maken!
En Benoot heeft zijn krachten al wel bewezen in de bergen.
Van Baarle steekt in topvorm en kan ook een heel eind mee in de bergen.
Voor de rest zie ik bij UAE toch wat meer echte klimmers.
Dan moeten zij de koers maar maken!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Dit is het lijstje wat nu bekend is gemaakt voor Jumbo:
Jonas Vinegaard
Dylan Van Baarle
Wout Van Aert
Tiesj Benoot
Sepp Kuss
Christophe Laporte
Nathan Van Hooydonck
Wilco Kelderman
Toch wel een heel knappe ploeg waar ze mee op pad gaan. Hopelijk hoeven ze niet van de capriolen uit te halen zoals met de Giro hoewel dat toen verrassend goed heeft uitgepakt.
Jonas Vinegaard
Dylan Van Baarle
Wout Van Aert
Tiesj Benoot
Sepp Kuss
Christophe Laporte
Nathan Van Hooydonck
Wilco Kelderman
Toch wel een heel knappe ploeg waar ze mee op pad gaan. Hopelijk hoeven ze niet van de capriolen uit te halen zoals met de Giro hoewel dat toen verrassend goed heeft uitgepakt.
NOS ziet 5-8 sprintkansen.
In het Wiel tussen de 3 en de 5.
Toch een aardig verschil
In het Wiel tussen de 3 en de 5.
Toch een aardig verschil
Ik had er zelf 6 staan. Ik markeer die dagen want dan hoe ik niet vroeg voor de TV te gaan zitten.
3,4,7,11,18,21
Etappe 18 is maar de vraag. Als sprintersploegen zo aan het eind van de Tour zijn uitgedund zal dat een etappe voor de vluchters worden.
Verder zijn de heuveletappes voor de sprinters denk ik te zwaar ondanks dat in een aantal gevallen er nog een behoorlijk aantal kilometer na de laatste klim.
3,4,7,11,18,21
Etappe 18 is maar de vraag. Als sprintersploegen zo aan het eind van de Tour zijn uitgedund zal dat een etappe voor de vluchters worden.
Verder zijn de heuveletappes voor de sprinters denk ik te zwaar ondanks dat in een aantal gevallen er nog een behoorlijk aantal kilometer na de laatste klim.
Voor mij zijn 4, 7, 11, 18 en 21 de 100% sprintersetappes.
Bij 3 moet je wel erg goed kunnen klimmen (2800 hm die etappe) en 19 kan ook zo maar voor de vluchters zijn.
3 zie ik wel gewonnen worden door Van Aert en Pedersen. Maar voor Jakobsen en Groenewegen is die normaal gezien te zwaar.
Bij 3 moet je wel erg goed kunnen klimmen (2800 hm die etappe) en 19 kan ook zo maar voor de vluchters zijn.
3 zie ik wel gewonnen worden door Van Aert en Pedersen. Maar voor Jakobsen en Groenewegen is die normaal gezien te zwaar.
Ik vind dit echt een opportunistische hype. Afdalingen richting de finish zijn er al 100 jaar. Nu is er ineens dat vreselijke ongeluk met Mäder en staat het allemaal ter discussie. Alsof het van te voren niet bekend is dat afdalingen richting de finish gevaarlijk zijn. Nooit heeft iemand zijn mond erover opengetrokken.
De slotafdaling van de Albulapass waar het ongeluk plaatsvond zat in 2017 ook al in de Tour de Suisse. Toen in de stromende regen en alle renners kwamen veilig over de streep.
Ik zie trouwens de afdaling van de Col de la Loze niet geschrapt worden. Courchevel heeft heel veel geld betaald voor de finish en ook een finishlijn bedacht op het lokale vliegveld daar. Denk dat de financiële belangen te groot zijn.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ewan en Philipsen zijn er ook nog bij. Die komen ook aardig een heuvel over.havana schreef: ↑27 jun 2023 12:33 Voor mij zijn 4, 7, 11, 18 en 21 de 100% sprintersetappes.
Bij 3 moet je wel erg goed kunnen klimmen (2800 hm die etappe) en 19 kan ook zo maar voor de vluchters zijn.
3 zie ik wel gewonnen worden door Van Aert en Pedersen. Maar voor Jakobsen en Groenewegen is die normaal gezien te zwaar.
Campagnolo Ultra Dork