Ik snap hier helemaal niks van. Een elektrische auto rijdt niet op benzine, dus dit kun je helemaal niet zo uitdrukken. Verbruik druk je uit in kwh per 100 km.Bij een EV kan je er vanuit gaan dat ie ongeveer 1 op 5 a 6 rijd en een moderne brandstof auto zo rond de 1 op 15.
Delen door drie en je weet wanneer stroom meer kost.
Airco in huis
- borgmonster
- Forum-lid
1 kWh per 5 km?
1 liter benzine per 15 km?
1 liter benzine per 15 km?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Dat wordt inderdaad bedoeld door wasbeer.
-
- Forum-lid HC
Klopt mannen!
-
- Forum-lid HC
Als we het bij Nederland houden met een groot deel gaat het heel goed en dat is fijn.borgmonster schreef: ↑10 aug 2023 10:30 @wasbeer2006: Het is wel heel bijzonder om iedereen op zo’n botte manier over een kam te scheren.
Dat is niet te geloven. Hoe doe je dat? Heb je daar een cursus voor gevolgd?
Maar met een steeds groter deel gaat het niet goed. Ik denk dat best wel veel mensen dat niet in de gaten hebben.
Wat ik constateer hier op het forum en daar zit ik zelf zeker ook bij, dat het gewoon financieel prima gaat met de meeste mensen als ik de fietsen voorbij zie komen en ook dat is fijn! Maar dat klagen snap ik dan niet.
En natuurlijk ben ik het zeker niet overal mee eens hoe bepaalde zaken worden bepaald of gaan.
Ik bedoel het niet bot, maar ik hoop dat een aantal welvaarenden eens van die roze wolk afkomen en eens inzien hoeveel puur geluk ze hebben, want morgen kunnen we er allemaal ook zo bijzitten, gewoon een beetje dankbaarheid. Die kan er best zijn, maar die zie ik niet zo heel veel.
- borgmonster
- Forum-lid
Ik heb geen klagen, maar als ik zie wat mijn studerende dochter voor toekomst in het vooruitzicht heeft…
Afbraak in woonruimte, afbraak in ov, afbraak in zorg, afbraakbeleid veiligheid(!). Dan hebben wij het voorrecht dat onze dochter een goede nette woning in haar studentenstad heeft, dat ze onze tweede auto mag hebben voor de verre ritjes in het donker en dergelijke, maar we beseffen ons dat wij heel, heel erg bevoorrecht zijn. Niemand die wij kennen, kan deze kansen aan hun kind bieden.
Dit had ik me niet voorgesteld van een toekomst in Nederland, 30 jaar geleden. Ik dacht dat het heel anders en nog beter zou worden…
Afbraak in woonruimte, afbraak in ov, afbraak in zorg, afbraakbeleid veiligheid(!). Dan hebben wij het voorrecht dat onze dochter een goede nette woning in haar studentenstad heeft, dat ze onze tweede auto mag hebben voor de verre ritjes in het donker en dergelijke, maar we beseffen ons dat wij heel, heel erg bevoorrecht zijn. Niemand die wij kennen, kan deze kansen aan hun kind bieden.
Dit had ik me niet voorgesteld van een toekomst in Nederland, 30 jaar geleden. Ik dacht dat het heel anders en nog beter zou worden…
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
Maar zonder dollen, wat had jij je dan 30 jaar geleden voorgesteld.?borgmonster schreef: ↑10 aug 2023 16:18 Ik heb geen klagen, maar als ik zie wat mijn studerende dochter voor toekomst in het vooruitzicht heeft…
- woonruimte in overvloed;
- gratis openbaar vervoer;
- ziekenzorg op elke hoek van de straat;
- geen onveilige situaties meer;
- banen voor het oprapen;
- topsalarissen voor iedereen;
- etc..
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Dat is ook wat ik bedoel. Ik denk nogsteeds dat velen dat niet zien.borgmonster schreef: ↑10 aug 2023 16:18 Ik heb geen klagen, maar als ik zie wat mijn studerende dochter voor toekomst in het vooruitzicht heeft…
En ik ben het ook wel met Orlok eens. Niet rot bedoeld, maar wat had je dan gedacht?
Ik heb er twee van 11 en 14 (geen vier he, grappenmakers ) en de vierdaagse schoolweek komt rap dichterbij...... verschrikkelijk.
Maarja hier is door experts al 20/30 jaar geleden voor gewaarschuwd, we pakken het niet aan!!!
Heel veel profiteren ook van de krapte, ook ik heb daar enorm van geprofiteerd met verkoop van mijn huis bv.
Het is het totale plaatje wat uit de pas begint te lopen.
Het totaal wordt door heilige huisjes in stand gehouden.
Net een bericht en dat zal ergens anders niet veel anders zijn "Na de vakantie minder bussen in regio rijmond"
Maar niet met de auto naar je werk of stad komen aub......... hoe dan.......
Dat had best gekund, maar dat kost geld. In de meeste bovengenoemde vooebeelden publiek geld. Zodat een onderwijzer, politieman en verpleegkundige fatsoenlijk betaald worden en ook een huis kunnen kopen in de Randstad. Als ik de discussies hier echter een beetje lees, zijn meesten niet bereid om ook maar 1 cent extra belasting te betalen. Zolang dat een meerderheid is, zal t er niet beter op worden.borgmonster schreef: ↑10 aug 2023 16:18 Ik heb geen klagen, maar als ik zie wat mijn studerende dochter voor toekomst in het vooruitzicht heeft…
Het voordeel is dat je er niet zoveel over te zeggen hebt of je belasting moet betalen en hoe veel. Maar ik zie heel veel geklaag, maar genoeg geld om allerlei "leuke' dingen te doen. Het valt allemaal nog wel mee.SiO2 schreef: ↑10 aug 2023 18:27Dat had best gekund, maar dat kost geld. In de meeste bovengenoemde vooebeelden publiek geld. Zodat een onderwijzer, politieman en verpleegkundige fatsoenlijk betaald worden en ook een huis kunnen kopen in de Randstad. Als ik de discussies hier echter een beetje lees, zijn meesten niet bereid om ook maar 1 cent extra belasting te betalen. Zolang dat een meerderheid is, zal t er niet beter op worden.borgmonster schreef: ↑10 aug 2023 16:18 Ik heb geen klagen, maar als ik zie wat mijn studerende dochter voor toekomst in het vooruitzicht heeft…
+1Jans schreef: ↑10 aug 2023 18:31Het voordeel is dat je er niet zoveel over te zeggen hebt of je belasting moet betalen en hoe veel. Maar ik zie heel veel geklaag, maar genoeg geld om allerlei "leuke' dingen te doen. Het valt allemaal nog wel mee.SiO2 schreef: ↑10 aug 2023 18:27Dat had best gekund, maar dat kost geld. In de meeste bovengenoemde vooebeelden publiek geld. Zodat een onderwijzer, politieman en verpleegkundige fatsoenlijk betaald worden en ook een huis kunnen kopen in de Randstad. Als ik de discussies hier echter een beetje lees, zijn meesten niet bereid om ook maar 1 cent extra belasting te betalen. Zolang dat een meerderheid is, zal t er niet beter op worden.borgmonster schreef: ↑10 aug 2023 16:18 Ik heb geen klagen, maar als ik zie wat mijn studerende dochter voor toekomst in het vooruitzicht heeft…
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless