La Vuelta 2023
-
- Forum-lid
Karsten had het er in het commentaar over dat hijzelf moeite had met focus houden in grote rondes.
Ik vroeg me af of het bij RE niet net zoiets zou kunnen zijn. Verlies van focus, half uur tijd verliezen, druk eraf. Vervolgens gaan voor ritzege = nieuwe focus waardoor het ineens weer wel lukt.
Ik ben natuurlijk net geen sportpsycholoog....
Hoe dan ook, je kunt van hem vinden wat je wilt. Zulke figuren kleuren wel de ronde!
Ik vroeg me af of het bij RE niet net zoiets zou kunnen zijn. Verlies van focus, half uur tijd verliezen, druk eraf. Vervolgens gaan voor ritzege = nieuwe focus waardoor het ineens weer wel lukt.
Ik ben natuurlijk net geen sportpsycholoog....
Hoe dan ook, je kunt van hem vinden wat je wilt. Zulke figuren kleuren wel de ronde!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zou daar weinig waarde aan hechten;
- laatste week zal waarschijnlijk niveau Kuss zijn
- Jumbo hoeft niet meer voluit te koersen
- RE hoeft dat ook niet en dat geen een andere mentale druk.
Ik blijf er bij dat hij daar weg moet. Een nieuwe omgeving, uit de hoge druk van de vlaamse pers, een andere meer professionele begeleiding en keuzes maken.
Als hij dat niet doet geef ik geen 5ct voor zijn carrière als ronderenner.
Less is bore
-
- Forum-lid
"Ik heb ergens gelezen dat ..." staat op bladzijde 42 van deze draad. Vervolgens wordt dit door een ander herhaald en verspreidt het zich alsof het "de waarheid" betreft. Ieder weldenkend mens weet dat in een discussie op z'n minst een bron vermeld moet worden waarop argumenten (feiten, meetgegevens, informatie) gebaseerd zijn. Wie dat achterwege laat moet niet vreemd opkijken dat hij "fake news" aan het verspreiden is. Maar ach, het internet is een open riool en soms mondt dat uit in zwemmen tussen de eigen ontlasting, wat in Engeland door privatisering van de waterzuivering letterlijk gebeurt, maar da's een ander verhaal.
Terug naar Evenepoel, die gisteren zijn frustratie van de dag ervoor, eruit mocht (?) fietsen. Volgens Decauwer was het tegen de stalorders in, want Lodewyck had laten weten om na de calvarietocht even pas op de plaats te willen maken om wat licht in de duisternis over de oorzaak van de inzinking te laten schijnen. Dovemansoren? Of roept men bij SQ maar wat en praat men niet met de renners? Al met al resteert de vraag wat de concurrentie meeneemt naar de toekomst: de calvarietocht of de troostprijs?
Terug naar Evenepoel, die gisteren zijn frustratie van de dag ervoor, eruit mocht (?) fietsen. Volgens Decauwer was het tegen de stalorders in, want Lodewyck had laten weten om na de calvarietocht even pas op de plaats te willen maken om wat licht in de duisternis over de oorzaak van de inzinking te laten schijnen. Dovemansoren? Of roept men bij SQ maar wat en praat men niet met de renners? Al met al resteert de vraag wat de concurrentie meeneemt naar de toekomst: de calvarietocht of de troostprijs?
- Enzzo
- Forum-lid HC
Sympa!!Sporza schreef:De zware aardbeving in Marokko is ook onze nationale kampioen niet ontgaan. Remco Evenepoel verscheen daarnet samen met zijn ploegmakkers met een Marokkaanse vlag op de ploegenvoorstelling. Zijn vrouw Oumi heeft Marokkaanse roots.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Is er iemand die echt gelooft dat Evenepoel mocht hij in een andere ploeg rijden uit de Vlaamse pers kan blijven?daniel1975 schreef: ↑10 sep 2023 12:31 ......Een nieuwe omgeving, uit de hoge druk van de vlaamse pers, ............
Mogelijk dat ze dan nog meer verhalen verzinnen., of op zijn minst naar eigen inzicht interpreteren.
Sport journalisten die de ene dag meesurfen op het succes en als het misgaat je onverbiddelijk neersabelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik denk dat dit oordeel wat te hard is. Natuurlijk heeft Jumbo er weinig belang bij om de koers extreem hard te maken op dit moment. Tenzij ze nog wat ritzeges willen meepakken.daniel1975 schreef: ↑10 sep 2023 12:31Ik zou daar weinig waarde aan hechten;
- laatste week zal waarschijnlijk niveau Kuss zijn
- Jumbo hoeft niet meer voluit te koersen
- RE hoeft dat ook niet en dat geen een andere mentale druk.
Ik blijf er bij dat hij daar weg moet. Een nieuwe omgeving, uit de hoge druk van de vlaamse pers, een andere meer professionele begeleiding en keuzes maken.
Als hij dat niet doet geef ik geen 5ct voor zijn carrière als ronderenner.
Naar mijn mening laat dat onverlet dat je nog waardevolle data kan verzamelen over zijn fysieke vermogen in de derde week. Desnoods gaat SQ zelf nog een paar keer flink aan de boom rammelen voor de ritzeges.
Dat de keerzijde van zijn succes is dat hij kampt met een torenhoog verwachtingspatroon vanuit de landelijke (sociale) media, is vermoedelijk een feit waar hij de rest van zijn carrière mee zal moeten dealen. In dat kader was hij beter in een nietszeggend dorpje in Scandinavie geboren. Tegelijkertijd lijkt hij er in zekere zin ook wel voldoening te halen uit bepaalde media-aandacht.
De begeleiding vind ik vanaf de zijkant lastig oordelen. Mijn subjectieve inzicht is wel dat SQ me een organisatie lijkt die is opgebouwd vanuit traditionele structuren. En dat het daarbinnen lastig zal zijn om echt te innoveren. En dan bedoel ik niet om succesvolle zaken van de concurrentie te kopiëren, maar om echt op de muziek vooruit te lopen. Dat zal overigens voor Jumbo vroeg of laat ook gaan keren.
Gazelle Team TVM \'99
Ik heb het vaker gezegd, maar ik denk dat je als media zijnde, veel voorzichtiger moet zijn in hoe je een sporter neerzet etc. Er komt zoveel druk op jonge mensen die zichzelf nog aan het ontdekken zijn. En natuurlijk is het bij een (prof) sporter anders, omdat ze altijd al met die druk te maken hebben, dan bij een jong iemand die 'gewoon' opgroeit. Maar ook daar wordt tegenwoordig al zoveel druk op gelegd (schoolsysteem, sociale media etc).Lcsmet schreef: ↑10 sep 2023 13:31Is er iemand die echt gelooft dat Evenepoel mocht hij in een andere ploeg rijden uit de Vlaamse pers kan blijven?daniel1975 schreef: ↑10 sep 2023 12:31 ......Een nieuwe omgeving, uit de hoge druk van de vlaamse pers, ............
Mogelijk dat ze dan nog meer verhalen verzinnen., of op zijn minst naar eigen inzicht interpreteren.
Sport journalisten die de ene dag meesurfen op het succes en als het misgaat je onverbiddelijk neersabelen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Kijk alleen maar naar de Sporza en Hln sites (en wielerflits eigenlijk ook wel). Remco voor, Remco na, Remco zus, Remco zo, Remco hier, Remco daar, Remco overal. Schijnt nog een andere Belg leuk mee te doen in de bergen maar die wordt bijna doodgezwegen.Lcsmet schreef: ↑10 sep 2023 13:31Is er iemand die echt gelooft dat Evenepoel mocht hij in een andere ploeg rijden uit de Vlaamse pers kan blijven?daniel1975 schreef: ↑10 sep 2023 12:31 ......Een nieuwe omgeving, uit de hoge druk van de vlaamse pers, ............
2 zelfsThierry le Brun schreef: ↑10 sep 2023 13:50Kijk alleen maar naar de Sporza en Hln sites (en wielerflits eigenlijk ook wel). Remco voor, Remco na, Remco zus, Remco zo, Remco hier, Remco daar, Remco overal. Schijnt nog een andere Belg leuk mee te doen in de bergen maar die wordt bijna doodgezwegen.Lcsmet schreef: ↑10 sep 2023 13:31Is er iemand die echt gelooft dat Evenepoel mocht hij in een andere ploeg rijden uit de Vlaamse pers kan blijven?daniel1975 schreef: ↑10 sep 2023 12:31 ......Een nieuwe omgeving, uit de hoge druk van de vlaamse pers, ............
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Wat 1 slechte dag bij een jongen van 23 jaar al niet te weeg brengt. Sommigen weten nu al hoe de carriere van remco gaat evolueren de volgende 20 jaar obv die ene offday. Sterk is dat!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.