Update: ik had een bikefite voor een racefiets uitgevoerd, na contact met de website blijkt dat ik de MTB / Hardtail route moest kiezen. Daaruit blijken de maten van de fiets toch goed te zijn voor mijn bouw. Ben nog steeds aan het finetunen want steun nog steeds teveel op het stuur, krijg daardoor last van mijn polsen maar ook van mijn nek.
Inmiddels gisteren een rit van bijna 2 uur gedaan. Op het weer na is het echt genieten!
Merida of Cube
-
- Forum-lid
Vanuit jouw situatie lijkt het me totaal onnodig om onmiddellijk te 'werken' met een powermeter.
Wanneer we je data dan toch bekijken:
- In je eerste 5minuten (koud) ga je al 3X boven de 300Watt en zelfs 1X boven de 500Watt.
- Hierna val je geheel terug (normaal) en eindig je nog ettelijke keren boven de 300 tot 500Watt.
Mijn mening:
- Klein verzet kiezen zodat je makkelijk, zonder forceren, 90 a 95 omwentelingen kan halen
- En gewoon genieten van ritje van 40k.
- Hierna kan je eens gaan variëren: zelfde 40k waarin je tussen km 10 en 15 het tempo eens deftig verhoogt; waarna je dan 5km het erg rustig doet en eindigt met het initieel tempo op juiste cadans.
-... en zo bouw je verder op...
Inmiddels ruim 10 weken aan het fietsen en heb al serieuze stappen gemaakt. Slechter weer komt er wel aan dus moet even kijken hoe ik de motivatie erin ga houden.dennisverdonck schreef: ↑19 sep 2023 20:35Vanuit jouw situatie lijkt het me totaal onnodig om onmiddellijk te 'werken' met een powermeter.
Wanneer we je data dan toch bekijken:
- In je eerste 5minuten (koud) ga je al 3X boven de 300Watt en zelfs 1X boven de 500Watt.
- Hierna val je geheel terug (normaal) en eindig je nog ettelijke keren boven de 300 tot 500Watt.
Mijn mening:
- Klein verzet kiezen zodat je makkelijk, zonder forceren, 90 a 95 omwentelingen kan halen
- En gewoon genieten van ritje van 40k.
- Hierna kan je eens gaan variëren: zelfde 40k waarin je tussen km 10 en 15 het tempo eens deftig verhoogt; waarna je dan 5km het erg rustig doet en eindigt met het initieel tempo op juiste cadans.
-... en zo bouw je verder op...
Iedereen bedankt in ieder geval voor het meedenken en alle reacties