Rose (voorheen Red Bull)
Mooie fiets (heb dezelfde ) Ben er tevreden mee. Al heel wat mooie ritten door de natuur ermee gemaakt de afgelopen jaren. Jij ook veel plezier ermee
Laatst gewijzigd door Lion1979 op 01 dec 2023 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Ik zoek voor in de toekomst een gravel/weg fiets in 1 met 2 wielsets.
Denk dat deze daar wel geschikt voor is.
Zijn er die deze fiets voor zowel gravel als weg gebtuiken, en wat zijn de ervaringen?
Andere optie de nieuwe Canyon Grail.
Denk dat deze daar wel geschikt voor is.
Zijn er die deze fiets voor zowel gravel als weg gebtuiken, en wat zijn de ervaringen?
Andere optie de nieuwe Canyon Grail.
Ik heb geen ervaring met dubbel gebruik van de Backroad, maar wel met het Carbonda 696 frame, en ben daar zeer tervreden over. Mbt Backroad, je moet je bv wel afvragen of je met zo'n flare gravel stuur goed af bent op de weg, maar als dat geen belemmering is of als je het stuur toch vervangt dan is hoeft dat geen issue te zijn. Veel van die gravelframes zitten qua geometrie dicht bij endurance.
-
- Forum-lid
De backroad is een erg mooie fiets inderdaad. Welke zouden jullie kiezen; de versie met GRX Di2 of SRAM Rival AXS? Ik heb nu een gravelbike met 2x11 GRX, maar wil graag naar een 1x set-up. Twijfel of de 11 speed cassette genoeg is voor een fijne 1x set-up, zonder te veel verloop tussen de versnellingen. Met 2x11 merk ik dat het buitenbad eigenlijk net te groot is voor in het bos. Rij veel op de grotere tanden van de cassette en op de weg voldoende zware versnellingen over. Daarnaast gaat de Di2 ook al een behoorlijke tijd mee en zal de vervanger niet lang op zich wachten. Daardoor nu wel een mooie korting op deze versie.
Rij nu zelf met een 1x set-up en ik ga naar een 2x. Ook omdat ik wil gaan bikepacken met die fiets. Maar ik heb gemerkt dat de gaten tussen de versnellingen toch wel groot zijn. (heb al een andere cassette gemonteerd) Weet niet met wat voor verhouding je nu rijdt, maar misschien kan je een kleinere kettingblad voor erop zetten? (46 ipv 48)
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
-
- Forum-lid
Poeh. Die Reveal is maar een mooi karretje hoor!. Zowel de AL als de CF