Ja zo'n 65kg, maar met 39 jaar niet meer de jongste
Een maatje van is een stuk jonger en daardoor ook veel sneller werd 28e
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ja zo'n 65kg, maar met 39 jaar niet meer de jongste
Je moet gewoon zorgen dat je vooraan aan de Glandon begint
Ik denk dat de meesten goed getraind aan de start staan. Je moet de Alp niet onderschatten als je al 170km (vorig jaar route) heb gehad en dan nog in de brandende zon a 40+ graden naar boven moet. Na zoveel uren neemt je lichaam ook niets meer op, dus dan is het echt een lijdensweg. Gelukkig was ik al relatief vroeg (tegen 14:00 uur) aan de voet van de Alp en ondanks dat het toen al erg warm was, viel het toen nog mee tov de mensen die om 16:00 uur nog naar boven moesten.
Er is voor zover ik weet geen lift vanuit Bourg d'Oisans naar de top van de Alpe d'Huez. Volgens mij mag je met de auto omhoog rijden, maar houd er rekening mee dat auto's een deel van de middag niet mogen afdalen. Mijn vriendin zag het ook niet zitten om tussen de wielrenners omhoog te rijden. Zij kwam 's middags naar Bourg d'Oisans, heeft daar geparkeerd en stond aan de voet van de Alpe d'Huez. Prima moment voor wat mentale support en om bidons en gels aan te geven.Asrt10 schreef: ↑02 dec 2023 12:49 Mijn vriendin zal mee afreizen komende editie; heeft er iemand nog tips als ze wilt komen supporteren?
Ze is geen doorgewinterde bestuurder en ziet het niet zitten om de bergen op/af te rijden met een auto.
Vraag me ook af of dat verstandig is met tig van die idioten die voorbij vliegen.
De start is in bourg d'oisans en voor dat je alpe d'huez op gaat kom je hier ook langs. Dan met een skilift naar boven?
Tussendoor maar vragen of ze zichzelf kan vermaken of heeft er nog iemand tips?
Thanks,
Vorig jaar via de achterkant van ADH met de auto 'pas de la confession' opgereden, de auto prima kunnen parkeren onderaan in Huez bij bochtje 6. prima punt voor laatste bevoorrading. Let wel: die is geen fijne autoroute!!!Asrt10 schreef: ↑02 dec 2023 12:49 Mijn vriendin zal mee afreizen komende editie; heeft er iemand nog tips als ze wilt komen supporteren?
Ze is geen doorgewinterde bestuurder en ziet het niet zitten om de bergen op/af te rijden met een auto.
Vraag me ook af of dat verstandig is met tig van die idioten die voorbij vliegen.
De start is in bourg d'oisans en voor dat je alpe d'huez op gaat kom je hier ook langs. Dan met een skilift naar boven?
Thanks,
Tijs89 schreef: ↑23 dec 2023 09:01Er is voor zover ik weet geen lift vanuit Bourg d'Oisans naar de top van de Alpe d'Huez. Volgens mij mag je met de auto omhoog rijden, maar houd er rekening mee dat auto's een deel van de middag niet mogen afdalen. Mijn vriendin zag het ook niet zitten om tussen de wielrenners omhoog te rijden. Zij kwam 's middags naar Bourg d'Oisans, heeft daar geparkeerd en stond aan de voet van de Alpe d'Huez. Prima moment voor wat mentale support en om bidons en gels aan te geven.Asrt10 schreef: ↑02 dec 2023 12:49 Mijn vriendin zal mee afreizen komende editie; heeft er iemand nog tips als ze wilt komen supporteren?
Thanks,
Na de finish ben ik vrijwel direct afgedaald en troffen we elkaar weer in Bourg d'Oisans. Er is genoeg te zien en te beleven aan de voet van de Alpe, vanaf het begin van de middag komen daar de eerste renners weer langs. Tussendoor even de stad in kan natuurlijk ook. Ik geloof dat mijn vriendin boodschappen heeft gedaan in de tussentijd, haha.