Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 jan 2024 20:13

ColumsbusMJ schreef: 12 jan 2024 16:55 Ernst Kuipers is een zeer vooraanstaand arts en heeft zijn sporen verdiend in zijn vakgebied. Als je functies bekleedt zoals hij, dan moet je beslissingen durven maken die niet bij een ieder geliefd zullen worden. Dat vergt toch een bepaalde moed. Iemand die de handschoen durft op te pakken na wat Hugo de Jonge te verduren heeft gehad gedurende zijn ambtstermijn een lafaard noemen. Ik kan niet anders dan je gedachtengang simpel vinden, lekker roepen van de zijkant wat een moedig mens moet je dan zijn.
Nou moed.... wegren gedrag.
Wacht dan de uitspraak eerst af van de rechter.

Hij heeft het als minister gewoon heel slecht gedaan en was zeer zwak ik debatten.
Dat was te verwachten en is ook gebeurt.

Zijn rol als ziekenhuis directeur was vanaf de buitenkant bekeken prima. Maar mensen die hem beter kennen stonden niet van zijn besluit te kijken zegt ook genoeg.

hopjes
Forum-lid

hopjes 12 jan 2024 22:54

ColumsbusMJ schreef: 12 jan 2024 17:46 Ik ken Kuipers verder niet. Ik zie dat hij een flinke staat van dienst heeft binnen zijn vakgebied, dat zegt vaak (niet altijd) wel wat over iemand’s capaciteiten. Het ministerschap is een baan met veel verantwoordelijkheid, prima dat je het niets vindt, maar dat het laf zou zijn vind ik onzin. Goed tot nu vind ik vrijwel alles wat Hopjes in dit topic geschreven heeft onzin, dus wellicht is het een beter idee zijn woorden te negeren. Veel wijzer word ik er niet van.
Beste Columbusmj.
Je reageert graag specifiek op mensen, ook op mij en dat mag. Je zit een jaar op het forum en reageert met name in politiek topic. Prima.

Kuipers zat in corona tijd als medisch expert heel erg graag en veel bij talkshows op tv. Ernst Kuipers wist daar precies te benoemen wat er mis ging in de ziekenhuizen en wat er moest gebeuren.

Ernst Kuipers kreeg en nam zijn verantwoordelijkheid en werd Minister. Hij wilde het volk dienen en zijn expertise hiervoor gebruiken. Hij koos ervoor om in coronatijd zijn functie in het ziekenhuis op te geven en de politiek in te gaan.

Minister Kuipers gochelde met cijfers, wisselde van informatie bronnen.
Herinneren we ons de avondklok misère, ingeluid met een warrige presentatie van Minister Kuipers op televisie. Hij was hiervoor verantwoordelijk en wilde niet ingaan hoe dat gebruikte model in elkaar stak.

Hij was verantwoordelijk voor de vaccinatie drang bij kinderen, ondanks al die tegengeluiden. Hij wenste niet in te gaan op anders denkenden.

Minister Kuipers en minister de Jonge zijn met name verantwoordelijk voor de polarisatie tijdens de corona pandemie.

Minister Kuipers weigerde structureel om openheid van zaken te geven. Sterker nog, hij gaat tegen de Wet Openbare Bestuur-besluitvorming in. Hij en de rest van het kabinet betalen daarvoor elke dag een boete, dit zijn mijn en jouw belasting centen.

Één dag voordat zijn wet mbt medisch kinder hartcentra word afgekeurd vanwege rechtsongeldigheid neemt meneer Kuipers ontslag met één of andere vage reden. Namelijk dat hij in het buitenland een uitdaging heeft waar hij niet over mag praten...

Er komt binnenkort misschien ook een parlementaire enquête mbt corona. Meneer Kuipers met al zijn beslissingen zit dan ver weg en zal moeilijk bereikbaar zijn. Er gaat een beerput open. Mensen die de zaak Fauci volgen die weten waar ik op doel.

Ik vind minister Kuipers laf en mogelijk ligt dat aan mijn kortzichtigheid of aan mijn morele compas, het interesseert me eigenlijk niet. Ik weet wel waar ik het over heb en lul geen bullshit van horen zeggen na.

supermatt
Forum-lid

supermatt 12 jan 2024 23:20

Wat komt er uit die beerput dan? Het lijkt er op dat jij het weet? Maak het dan concreet ipv alleen de 'insiders' de juiste inzichten toe te dichten.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 13 jan 2024 00:26

Hmmm…
Kuipers was(!) een internist en heeft enige tijd als MDL arts gewerkt (Maag Darm Lever arts)

Daarna heeft hij vrij rap carrière gemaakt met als ultiem eindstadium minister in een kabinet wat hard weg rende uit de kamer vanwege een motie voor meer geld voor zorgverleners. <-!!!
Zijn opportunisme kent blijkbaar weinig grenzen want hij heeft nu een enorme spoed positie aangenomen ergens. Geen idee waar maar ik vermoed dat het in Tenessee is waar hij al contacten had.

Het is trouwens geen arts meer maar een bestuurder, volgens mij heeft hij al in 2013 ? zijn BIG registratie verloren vanwege niet meer praktiserend arts te zijn.

Hij was een aansturende factor in het landelijke darmonderzoek naar darmkanker. Helaas is dat onderzoek één grote farce geworden.
Ik ken verhalen van mensen die negatief uit die test kwamen en vervolgens een maand later werden gediagnosticeerd met uitgezaaide (!!) darmkanker.

Ik vind het niet echt een verlies hoor dat hij weg gaat! Ongeacht welke partij hij een paar maanden vertegenwoordigd heeft!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 13 jan 2024 00:56

@hopjes
1+
Fauci die is inderdaad helemaal af,

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 jan 2024 09:16

Enzzo, even los wat ik van Kuipers vind ik ken twee mensen die maar wat blij zijn met het bevolkingsonderzoek darmkanker. Vals positief en negatief zul je altijd houden. Ik ken daar geen cijfers over.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 13 jan 2024 10:33

Preventief darm onderzoek prima toch? Ik heb er nog geen negatieve reacties over gehoord.
Bij m’n zusje waren ze daardoor vroeg bij, het zal misschien geen 100% water dicht controle zijn maar alles wat er uit kan filteren is mee genomen.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 13 jan 2024 11:08

Uiteraard is dat landelijke darmonderzoek een hele goede zaak!! Ik heb alleen uit betrouwbare bronnen vernomen dat de uitvoering niet helemaal vlekkeloos is.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 13 jan 2024 11:34

hopjes schreef: 12 jan 2024 22:54
ColumsbusMJ schreef: 12 jan 2024 17:46 Ik ken Kuipers verder niet. Ik zie dat hij een flinke staat van dienst heeft binnen zijn vakgebied, dat zegt vaak (niet altijd) wel wat over iemand’s capaciteiten. Het ministerschap is een baan met veel verantwoordelijkheid, prima dat je het niets vindt, maar dat het laf zou zijn vind ik onzin. Goed tot nu vind ik vrijwel alles wat Hopjes in dit topic geschreven heeft onzin, dus wellicht is het een beter idee zijn woorden te negeren. Veel wijzer word ik er niet van.
Beste Columbusmj.
Je reageert graag specifiek op mensen, ook op mij en dat mag. Je zit een jaar op het forum en reageert met name in politiek topic. Prima.

Kuipers zat in corona tijd als medisch expert heel erg graag en veel bij talkshows op tv. Ernst Kuipers wist daar precies te benoemen wat er mis ging in de ziekenhuizen en wat er moest gebeuren.

Ernst Kuipers kreeg en nam zijn verantwoordelijkheid en werd Minister. Hij wilde het volk dienen en zijn expertise hiervoor gebruiken. Hij koos ervoor om in coronatijd zijn functie in het ziekenhuis op te geven en de politiek in te gaan.

Minister Kuipers gochelde met cijfers, wisselde van informatie bronnen.
Herinneren we ons de avondklok misère, ingeluid met een warrige presentatie van Minister Kuipers op televisie. Hij was hiervoor verantwoordelijk en wilde niet ingaan hoe dat gebruikte model in elkaar stak.

Hij was verantwoordelijk voor de vaccinatie drang bij kinderen, ondanks al die tegengeluiden. Hij wenste niet in te gaan op anders denkenden.

Minister Kuipers en minister de Jonge zijn met name verantwoordelijk voor de polarisatie tijdens de corona pandemie.

Minister Kuipers weigerde structureel om openheid van zaken te geven. Sterker nog, hij gaat tegen de Wet Openbare Bestuur-besluitvorming in. Hij en de rest van het kabinet betalen daarvoor elke dag een boete, dit zijn mijn en jouw belasting centen.

Één dag voordat zijn wet mbt medisch kinder hartcentra word afgekeurd vanwege rechtsongeldigheid neemt meneer Kuipers ontslag met één of andere vage reden. Namelijk dat hij in het buitenland een uitdaging heeft waar hij niet over mag praten...

Er komt binnenkort misschien ook een parlementaire enquête mbt corona. Meneer Kuipers met al zijn beslissingen zit dan ver weg en zal moeilijk bereikbaar zijn. Er gaat een beerput open. Mensen die de zaak Fauci volgen die weten waar ik op doel.

Ik vind minister Kuipers laf en mogelijk ligt dat aan mijn kortzichtigheid of aan mijn morele compas, het interesseert me eigenlijk niet. Ik weet wel waar ik het over heb en lul geen bullshit van horen zeggen na.
Mocht ik de indruk gewekt hebben dat het persoonlijk is geweest, dan ben ik wat te fel geweest in mijn bewoording. Het was een reactie op wat je schreef, niet op wie je bent. De rest van het forum lees ik over het algemeen wel en aangezien ik niet heel handig ben, laat ik een reactie vaak achterwege. Hier laat ik mij soms ( wellicht wat te vaak) uit de tent lokken door uitspraken van anderen en voel ik de dringende behoefte een ander te wijzen op zijn of haar ongelijk. Uiteraard is wat ik ongelijk of gelijk vind ook maar een standpunt. Met betrekking tot Kuipers weet ik niet wat zijn beweegredenen zijn geweest. Ik ben er geen voorstander van politici laf te noemen, ook niet de politici waar ik geen fan van ben.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 13 jan 2024 11:36

Het probleem begint als mensen gaan denken dat ze alles (veel) kunnen.
Hij heeft goede dingen gedaan.

Maar als minister ongeschikt en dat vind ik niet raar en kan juist voor je pleiten. Maar niet hoe je nu afscheid neemt.
Als je besluiten moet nemen waar je niet achter staat moet je ze niet nemen en als dan inhoud dat je dan moet opstappen moet je dat doen.
En niet blijven zitten en een dag voor een rechtzaak vertrekken.

Ik heb nog nooit een besluit genomen waar ik niet achter sta en dat ga ik ook nooit doen. Dat wil niet zeggen dat het besluiten zijn die iedereen fijn of goed vind. Maar ik de totale context sta ik er altijd achter. Hij niet dat is wel duidelijk.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 jan 2024 11:55

Enzzo schreef: 13 jan 2024 11:08 Uiteraard is dat landelijke darmonderzoek een hele goede zaak!! Ik heb alleen uit betrouwbare bronnen vernomen dat de uitvoering niet helemaal vlekkeloos is.
Als dat al zo zou zijn, dan kun je dat Kuipers toch niet aanwrijven? Ik kan je vertellen dat het in Frankrijk ook verre van vlekkeloos verloopt.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 13 jan 2024 12:18

hopjes schreef: 12 jan 2024 22:54 Minister Kuipers gochelde met cijfers, wisselde van informatie bronnen.

Ik denk dat je allerlei zaken door elkaar haalt en goochelt met de feiten.
Ernst Kuipers werd in 2022 minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De laatste avondklok was in april 2021.
In 2022 werden alle corona maatregelen afgebouwd : https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/ti ... covid-2022

Gesloten