Welke software om interval training indoor uit te voeren ?
In de winter doe ik interval trainingen wel eens indoor.
Voorheen gebruikte ik daar Zwift voor, omdat die handig was met trainingen maken en importeren.
Zijn er ook alternatieven om dit te doen ? De rest van het hele Zwift gebeuren gaat volledig langs mij heen.
Een gratis programma zou voor mij eerder een pré zijn.
Voorheen gebruikte ik daar Zwift voor, omdat die handig was met trainingen maken en importeren.
Zijn er ook alternatieven om dit te doen ? De rest van het hele Zwift gebeuren gaat volledig langs mij heen.
Een gratis programma zou voor mij eerder een pré zijn.
Eigenlijk moet je de vraag in 2en splitsen: ben je op zoek naar een programma dat je een trainingsprogramma voorschrift, of zoek je een "device" waarin je bijvoorbeeld bestaande .fit bestanden in inlaadt een dat je trainer bestuurt?
Of allebei natuurlijk ?
Of allebei natuurlijk ?
Precies. Vandaar mijn eerdere vraag. Een beetje moderne trainer is gewoon via je fietscomputer of via je telefoon aan te sturen.
Met Join bijvoorbeeld heb je niet eens een computer nodig. Je kiest de training op je telefoon, zegt "start" en je telefoon stuurt de ERG modus van de trainer aan. Kan ook via je Garmin/Wahoo uiteraard, maar die heb je dus eigenlijk niet eens nodig.
Join is chter niet gratis.
Gratis een gedegen trainingsprogramma lijkt mij een beetje een utopie(?)
Kan gewoon via Join
Die gebruik ik ook om te trainen, dus voor mij een perfecte oplossing.
Ik was overtuigd dat dat niet kon, maar blijkbaar is er ergens een update geweest
Hoewel ik het ergens wel vreemd vindt dat je bij zo'n dure kickr nog steeds een betaald programma moet nemen om hem te besturen...
Die gebruik ik ook om te trainen, dus voor mij een perfecte oplossing.
Ik was overtuigd dat dat niet kon, maar blijkbaar is er ergens een update geweest
Hoewel ik het ergens wel vreemd vindt dat je bij zo'n dure kickr nog steeds een betaald programma moet nemen om hem te besturen...
Zou wel moeten kunnen. Apparaat ondersteunt ANT+ FE-C.
-
- Forum-lid HC
Lukte mij ook niet, goed niet heel veel tijd aan besteed.
Maar plug en play was het niet. Toen gewoon net als buiten zonder ERG, vind ik ook niet zo,n punt
Maar plug en play was het niet. Toen gewoon net als buiten zonder ERG, vind ik ook niet zo,n punt
Maar dat is dus niet nodig. Wahoo heeft een eigen app (niet de elemnt app maar een andere), en daar kan je je kickr mee besturen, indien je geen gebruik wilt maken van andere software.