Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ik ben mijn Carbonda cfr707 aan het opbouwen en nu maken de remleidingen een schurend geluid bij het sturen.
Ik heb de achter leiding rechtsom de vork laten lopen en de voor leiding linksom. Dat leek mij het meest logisch.
Heeft iemand een tip hoe dit te verhelpen? Ik heb de remleidingen nog niet aangesloten op de shifters. Ik kan nu dus nog helemaal weer uit elkaar halen.
Ik heb de achter leiding rechtsom de vork laten lopen en de voor leiding linksom. Dat leek mij het meest logisch.
Heeft iemand een tip hoe dit te verhelpen? Ik heb de remleidingen nog niet aangesloten op de shifters. Ik kan nu dus nog helemaal weer uit elkaar halen.
Abide.
De voorremleiding misschien vast zetten met een stukje electra tape. Ik had het bij mijn BMC ook - zonder een schurend geluid tussen de voorrem kabel / leiding en balhoofdbuis. Toen de remkabel / leiding vast gezet tegen de vork ( was ca 3 of 4 cm ) en toen was het over.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Iemand hier ervaring met een bagagerek en de Carbonda 696? (@Woefdram?)
Ik ben op het grote internet wel een plaatje tegengekomen van iemand me een Vitus/696 met een rek maar de gaatjes lijken me er niet op gemaakt eerlijk gezegd. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen.
Ik ben op het grote internet wel een plaatje tegengekomen van iemand me een Vitus/696 met een rek maar de gaatjes lijken me er niet op gemaakt eerlijk gezegd. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen.
Mijn Carbonda 696 in huidige configuratie halfweg de rit in haute fagnes vandaag:
Doorklikken voor de grote versie
Wat is nieuw: SRAM Apex Xplr met 10-36 casette. Vooraan heb ik mijn quarq crank behouden en een wolftooth 40T blad gestoken.
Verder een nieuw setje GR1600’s van DT Swiss met vooraan Pirelli Cinturato M en achteraan de H. Allebei in 40mm.
Het Pro zadel is ook vervangen door een selle italia slr boost, veel leuker an de derriere na een aantal uur .
Doorklikken voor de grote versie
Wat is nieuw: SRAM Apex Xplr met 10-36 casette. Vooraan heb ik mijn quarq crank behouden en een wolftooth 40T blad gestoken.
Verder een nieuw setje GR1600’s van DT Swiss met vooraan Pirelli Cinturato M en achteraan de H. Allebei in 40mm.
Het Pro zadel is ook vervangen door een selle italia slr boost, veel leuker an de derriere na een aantal uur .
Ik heb ooit met een Canyon Endurace CF gereden en dat ding was aanzienlijk comfortabeler dan mijn alu gravelding (ik had mijn weg wielen net als mijn zadel en zadelpen overgezet) op klinkers (qua trillingen).
Zou je hetzelfde kunnen zeggen over deze frame?
De oogjes op het frame zijn prima voor spatborden maar totaal ongeschikt voor belasting. Dan val je terug op bv Tailfin rack die op de steekas leunt en ik dacht dat Ortlieb ook iets dergelijks heeft. Zelf gebruiken wij Revelate Designs zadeltassen die met een kleine bracket stijf onder het zadel zitten.
Goed om dat bevestigd te hebben.Woefdram schreef: ↑06 apr 2024 22:44De oogjes op het frame zijn prima voor spatborden maar totaal ongeschikt voor belasting. Dan val je terug op bv Tailfin rack die op de steekas leunt en ik dacht dat Ortlieb ook iets dergelijks heeft. Zelf gebruiken wij Revelate Designs zadeltassen die met een kleine bracket stijf onder het zadel zitten.
Gebruiken jullie wel de 3 oogjes op de voorvork om tassen aan te hangen?
Daar zou ik wel een Ortlieb fork pack aan willen hangen.