Misschien wat drukker aan de kust zelf, maar draai het binnenland in en je komt onmiddellijk zowat in de meest verlaten streek die je op een paar 100km van hier kan vinden. Zo verlaten zelfs dat je moet opletten dat je zelf voldoende eten/drinken meehebt - de kans dat je maar heel af en toe een bakker tegenkomt op je route, en verder niks, is groot. Eigen ervaring, startende vanuit Calais hebben we al ettelijke prachtige rondjes gereden richting het zuiden, het hinterland in. En inderdaad, hoogtemeters komen er wel aan te pas (daarom is het er qua zichten ook zo mooi), klimmetjes tot zo'n 100hm.
Fietsvakantie 3-4 dagen maximum 400kms met auto
Ook bekend bij wielrenkijkers van de aktie die Jumbo op poten zette met oa Nathan Van Hooydonck, in een Tourrit in 2022, die het hele peloton deed uiteen spatten, waarbij Van Aert uiteindelijk alleen de Cap Blanc Nez over geraakte (en zelfs Vingegaard achterliet), en zo solo finishte. Dat was aan de Côte d'Opale.
Hé, Walter
Ik wil er best nog eentje toevoegen: de omgeving van Osnabrück met de Hermannsweg en het Geopark Terra-Vita (https://www.geopark-terravita.de) met leuke heuvelzones is ons vorig jaar alleszins bevallen.
hun fietsen.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Maar is dat op 400km van Hent?
En is het daar dan ook geschikt om niet te veel hoogtemeters te hoeven maken?
Ergo: er komen een hoop suggesties die niet helemaal aan de vraagstellers verwachtingen voldoen (Calpe?!)
Wellicht wacht hij even af, sorteert de opties en komt daarna met zijn bevindingen
En is het daar dan ook geschikt om niet te veel hoogtemeters te hoeven maken?
Ergo: er komen een hoop suggesties die niet helemaal aan de vraagstellers verwachtingen voldoen (Calpe?!)
Wellicht wacht hij even af, sorteert de opties en komt daarna met zijn bevindingen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Mooie site! En nog veel meer te doen dan alleen rondjes rijden. Ziet er erg uitnodigend uit.BertL schreef: ↑20 mar 2024 17:23Hé, Walter
Ik wil er best nog eentje toevoegen: de omgeving van Osnabrück met de Hermannsweg en het Geopark Terra-Vita (https://www.geopark-terravita.de) met leuke heuvelzones is ons vorig jaar alleszins bevallen.
Jammer dat ik zo weinig met de Duitse (eet)cultuur heb. Maar als fietsvakantie + lijkt het me een ideale stek voor veel mensen
Het is 398km vanaf Gent. Volgens Google maps.
Prachtig gebied, met veel heuvels, voor zover ik me herinner nooit echt steil. Ik heb er, toen ik nog niet op de racefiets, zat een aantal jaar gewoond. In Borgholzhausen, iets voorbij Osnabruck.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Mooie aanvulling Jans
En inderdaad voldoet aan de wens van hoogtemeters van de TS. Dus dank aan Bert voor deze link