BMC
Mijn fm heeft hem binnenkort, maar dat is wel in Sneek. Ik weet niet of dat in de buurt is?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dit is toch wel een hele rechtop fiets geworden zo of ben ik nou gek? Als ik naar de geometrie kijk. Reach 3mm korter en gewoon bijna een cm er bij op in de stack.
Snap dat positioneren tussen endurance en gravel niet. Als ik gravel wil, neem ik wel een echte gravelbike.
Snap dat positioneren tussen endurance en gravel niet. Als ik gravel wil, neem ik wel een echte gravelbike.
Valt mee hoor : mijn Teammachine SLR heeft bij een 54 is 2mm langer qua reach en 20mm lager qua stack en dat is een echte racer.hugovl schreef: ↑09 apr 2024 20:34 Dit is toch wel een hele rechtop fiets geworden zo of ben ik nou gek? Als ik naar de geometrie kijk. Reach 3mm korter en gewoon bijna een cm er bij op in de stack.
Snap dat positioneren tussen endurance en gravel niet. Als ik gravel wil, neem ik wel een echte gravelbike.
Ik denk dat heel veel mensen die nu rond rijdt met 2 of 3 centimeter aan spacers er een heel er fijne fiets aan heeft met géén, of een lage spacer !!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Jammer van die doorgezakte achtervork....
Dat heet Comfort-Design en zorgt dat niet alle fietsen op elkaar lijken.
Ik vind er weinig aan, de kleur oogt heel saai. Ieder z'n ding
Moest nog een keer kijken. Dat was mij niet eens opgevallen. Ik ben sowieso niet zo gecharmeerd van die lager geplaatste achtervorken. Maar dat er een 'bocht' inzit stoort mij dan weer niet zo.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
MM op het eerste gezicht best aardig.
Maar als je beter gaat kijken word het visueel steeds minder. Dat zal ook aan de KLM kleur liggen.
Zo'n uitsparing bij de zitbuis is leuk als het aansluit, maar met racebanden sluit het totaal niet aan en is het dus een "moetje" omdat je anders met deze wielbasis (race/endurance) geen brede banden kwijtkan.
Ik zou gewoon een gravelbike nemen als je hier naar opzoek bent of een teammachine in geval van race
Maar als je beter gaat kijken word het visueel steeds minder. Dat zal ook aan de KLM kleur liggen.
Zo'n uitsparing bij de zitbuis is leuk als het aansluit, maar met racebanden sluit het totaal niet aan en is het dus een "moetje" omdat je anders met deze wielbasis (race/endurance) geen brede banden kwijtkan.
Ik zou gewoon een gravelbike nemen als je hier naar opzoek bent of een teammachine in geval van race
Net even op de BMC site gekeken. De "oude" Roadmachine Six had 105 en kost 2999 en de nieuwe Five heeft ook 105 en kost 3199. Hoppa, weer 200 erbij voor een instapmodel. Of zie ik iets over het hoofd?
Het opbergvak vindt ik dan wel weer top. Als het frame er ruimte voor geeft, lijkt het me mooie oplossing voor een reserve bandje en/of gereedschap.
Het opbergvak vindt ik dan wel weer top. Als het frame er ruimte voor geeft, lijkt het me mooie oplossing voor een reserve bandje en/of gereedschap.
Precies.wasbeer2006 schreef: ↑10 apr 2024 09:01
Ik zou gewoon een gravelbike nemen als je hier naar opzoek bent of een teammachine in geval van race
Bij gravel denk ik toch ook aan andere banden en een andere setup qua groep.
Maar misschien ben ik gewoon ouderwets en denk ik teveel in beperkingen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Gravel is extreem veelzijdig. Met een set racewielen is het nagenoeg een race en met hele brede gravelbanden tik je een hardtail MTB aan.
Dat is een hele brede range wat een gravelbike ook zo populair maakt.
Dat is een hele brede range wat een gravelbike ook zo populair maakt.