Hoi
Ik ben van plan om in 2025 met de racefiets van Noord Oost Brabant naar Oostenrijk ( Bregenzerwald)te fietsen.
De rit is 800km lang en ik wil het in 4 dagen doen met minimale bepakking.
Traininsachtergrond verschillende hele en halve triathlons.
Nu ben ik op zoek naar tips en ervaringen.
Groet Roy
Racefiets van Nederland naar Oostenrijk
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 mei 2024 09:00
Ervaring met 200+ ritten, meerdere dagen achter elkaar? Ja, die zijn er, maar het aantal mensen die dat soort monstertochten doen, is beperkt. Ik ben nooit verder gekomen dan 690 km in 4 dagen. Berlijn - Utrecht. En dat was met een stevige Oostenwind. Dat laatste zou wel mijn tip zijn. Probeer zo'n monstertocht niet met continue knalharde wind tegen te fietsen.
Live fast; die young. mijn blog
800 in 4 dagen: het kan vast maar het is echt niet leuk.
De kans dat het 4 dagen N-wind is is zeker in de zomer heel klein.
De kans dat het 4 dagen N-wind is is zeker in de zomer heel klein.
Gewoon doen, creditcard mee om als je klaar bent voor een dag een hotel te kunnen regelen.
En wind in buitenland valt eigenlijk altijd wel mee vergeleken wat hier in Nederland staat.
En ruimte in planning houden om plan B uit te kunnen voeren. (dag langer bijvoorbeeld of afhaken richting trein als er wat tegenzit)
200km valt best mee als je hele dag de tijd ervoor hebt.
En wind in buitenland valt eigenlijk altijd wel mee vergeleken wat hier in Nederland staat.
En ruimte in planning houden om plan B uit te kunnen voeren. (dag langer bijvoorbeeld of afhaken richting trein als er wat tegenzit)
200km valt best mee als je hele dag de tijd ervoor hebt.
tip van degeen die mij heeft leren fietsen: "alles wat je voor 9h fietst,hoef je erna niet meer te fietsen"
neem een dagje speling voor jezelf, anders voelt het misschien haasten, i ve been there.
vorige zomer 900 in 6dagen met 15kg bepaking en tour fiets door winderig NL, ik heb m niet echt mee gehad enkel eventjes op de afsluitdijk.
ik had een dag speling genomen en gebruikt, ergens halverwege met een familie bezoekje.
natruulijk was de regendag met +200km heerlijk, mijn blessure achteraf ook, overbelaste quaddriceps, (mogelijk door te weinig kms op die fiets gereden voor de tour,werkstress, zadel en ovale bladen. rek en strek routine kan ik je wel adviseren)
nu weet ik ook niet goed hoe hiervoor te trainen,maar er zullen vast wel join achtige trainings programma's bestaan.
neem een dagje speling voor jezelf, anders voelt het misschien haasten, i ve been there.
vorige zomer 900 in 6dagen met 15kg bepaking en tour fiets door winderig NL, ik heb m niet echt mee gehad enkel eventjes op de afsluitdijk.
ik had een dag speling genomen en gebruikt, ergens halverwege met een familie bezoekje.
natruulijk was de regendag met +200km heerlijk, mijn blessure achteraf ook, overbelaste quaddriceps, (mogelijk door te weinig kms op die fiets gereden voor de tour,werkstress, zadel en ovale bladen. rek en strek routine kan ik je wel adviseren)
nu weet ik ook niet goed hoe hiervoor te trainen,maar er zullen vast wel join achtige trainings programma's bestaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17
In 2022 zonder echt specifieke training de Race Around The Netherlands gereden, eerste 4 dagen 400+km per dag.
Heel veel is mentaal als je het mij vraagt, niet te gek doen qua vermogens/hartslag, genoeg eten en drinken en vooral lekker genieten. Dan vliegen de kilometers weg en is 200km per dag echt heel erg goed te doen.
Heel veel is mentaal als je het mij vraagt, niet te gek doen qua vermogens/hartslag, genoeg eten en drinken en vooral lekker genieten. Dan vliegen de kilometers weg en is 200km per dag echt heel erg goed te doen.
Bij 200km niet echt nodig (tenzij je tempo niet heel hoog is) maar bij langere afstanden niet teveel treuzelen.
Dus geen uitgebreide lunchstop maar gewoon even snel bij een bakker of tankstation stoppen en door.
En afstelling van je fiets is natuurlijk belangrijk, als je moe bent ga je meer verzitten op zadel en krijg je daardoor sneller last van je zitvlak.
Dus geen uitgebreide lunchstop maar gewoon even snel bij een bakker of tankstation stoppen en door.
En afstelling van je fiets is natuurlijk belangrijk, als je moe bent ga je meer verzitten op zadel en krijg je daardoor sneller last van je zitvlak.
Je kunt ter voorbereiding een paar brevetten rijden. Kijk op www.randonneurs.nl.
hun fietsen.