Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wij betalen de meeste mensen meer dan minimum. Dat geeft ons ook iets meer vrijheid om goede mensen in te zetten die in het team passen. Is voor ons als bedrijf beter, maar ook voor iedereen op de werkvloer. Sfeer en onderlinge verhoudingen erg goed, dat komt alles en iedereen ten goede. Poolse en Roemeense mensen die langer dan een jaar bij ons zitten in de uitzendpoule óf in onze dienst zijn gaan ook allemaal naar Nederlandse les (betalen wij).
Less is bore
ff voor mijn nieuwsgierigheid (ben social worker in Escamp en Schilderswijk en Transvaal), waar wonen ze ?daniel1975 schreef: ↑24 mei 2024 19:32 Wij betalen de meeste mensen meer dan minimum. Dat geeft ons ook iets meer vrijheid om goede mensen in te zetten die in het team passen. Is voor ons als bedrijf beter, maar ook voor iedereen op de werkvloer. Sfeer en onderlinge verhoudingen erg goed, dat komt alles en iedereen ten goede. Poolse en Roemeense mensen die langer dan een jaar bij ons zitten in de uitzendpoule óf in onze dienst zijn gaan ook allemaal naar Nederlandse les (betalen wij).
Ik bedoel niet persé letterlijk het minimumloon. Je betaalt je werknemers genoeg om die werknemers te krijgen die je wilt. Je laat de hoogte van het loon niet afhangen van de aantrekkelijkheid voor een bijstandsgerechtigde.daniel1975 schreef: ↑24 mei 2024 19:32 Wij betalen de meeste mensen meer dan minimum. Dat geeft ons ook iets meer vrijheid om goede mensen in te zetten die in het team passen. Is voor ons als bedrijf beter, maar ook voor iedereen op de werkvloer. Sfeer en onderlinge verhoudingen erg goed, dat komt alles en iedereen ten goede. Poolse en Roemeense mensen die langer dan een jaar bij ons zitten in de uitzendpoule óf in onze dienst zijn gaan ook allemaal naar Nederlandse les (betalen wij).
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Dat zag ik hier in huis ook, met de Polen en Bulgaren waren afspraken beter te maken en het werk was ook super.
Die gasten gaan door tot ze klaar zijn, nederlanders gaan vaak om 15u naar huis.
Zoals iemand pas een keer zie, we zijn lui, dik en verwend en dat klopt best wel helaas.
We klagen vooral over onze buurman, maar wat doen we zelf.
Die gasten gaan door tot ze klaar zijn, nederlanders gaan vaak om 15u naar huis.
Zoals iemand pas een keer zie, we zijn lui, dik en verwend en dat klopt best wel helaas.
We klagen vooral over onze buurman, maar wat doen we zelf.
Aalsmeer, zit in mijn vast rondje Kaagdaniel1975 schreef: ↑24 mei 2024 20:02Regio Aalsmeer.
De uitzendkrachten worden gehuisvest door de uitzendbureaus, mensen in vaste dienst hebben vaak wel ergens huur- of koopwoning.
Maar Daan, ik struikel bijna over de Polen, Bulgaren, Roemenen die er uitgeflikkerd worden als ze arbeidsongeschikt raken in het Westland. Ze hebben nergens recht op en ik mag ze opvegen. Niet dat jij er wat aan kan doen , maar hoe moeten wij dat oplossen ? Terug naar Polen is vaak geen optie, kinderen gaan hier naar school, etc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Geen idee. Nooit over nagedacht, maar snap je vraag wel.
Maar we kunnen domweg amper NL personeel krijgen. Onze laatste vactures: logistiek planner, hele normale functie imho, is een Poolse jongen (die NL heeft geleerd), mijn nieuwste fantastische aanwinst als comm. medewerker binnendienst is een Moldavische die russisch, pools, engels en nederlands spreekt en teamleider fustretour is een poolse jongen (spreekt goed engels, geen NL).
Krijg amper NL sollicitanten.
Maar we kunnen domweg amper NL personeel krijgen. Onze laatste vactures: logistiek planner, hele normale functie imho, is een Poolse jongen (die NL heeft geleerd), mijn nieuwste fantastische aanwinst als comm. medewerker binnendienst is een Moldavische die russisch, pools, engels en nederlands spreekt en teamleider fustretour is een poolse jongen (spreekt goed engels, geen NL).
Krijg amper NL sollicitanten.
Less is bore
Zonder grof te willen zijn:
Ja en? We zijn toch allemaal voor een vraag -en aanbodeconomie sinds de tweede helft van de jaren tachtig.
(eigenlijk betekend dat intrinsiek toegeven dat we boven onze stand leven en bereid zijn daar een andere prijs voor te betalen).
Volgens mij poneer je nu een valse tegenstelling. Niemand (nou ja, bijna niemand) gaat astronomische bedragen betalen voor een bakje aardbeien. En waarom zouden we als het ook goedkoper kan? Puur om migratie te voorkomen? Migratie is een verschijnsel van alle tijden en plaatsen omdat er altijd een plek is waar het gras groener is.
Probleem is dat we ons wijs laten maken dat migratie de oorzaak van diverse problemen is. Dat is echter zelden het geval. Migratie maakt bestaande problemen wel meer zichtbaar, maar het probleem wordt niet daadwerkelijk opgelost als je enkel de symptomen bestrijdt.
-
- Forum-lid HC
Het is een combinatie, als je minder immigratie hebt en je kan eigen mensen laten werken, dan los je best veel op.
Dan worden sommige dingen duurder, maar andere weer goedkoper.
En minder immigratie los je echt wel wat op, domweg omdat er hier gewoon geen plek meer is.
Je komt een middelgrote stad amper meer door in de spits met je auto, dat heeft wel met teveel mensen te maken.
En zolang er rapporten verschijnen waarin staat dat we moeten blijven groeien, gaat het alleen maar slechter worden.
Dan worden sommige dingen duurder, maar andere weer goedkoper.
En minder immigratie los je echt wel wat op, domweg omdat er hier gewoon geen plek meer is.
Je komt een middelgrote stad amper meer door in de spits met je auto, dat heeft wel met teveel mensen te maken.
En zolang er rapporten verschijnen waarin staat dat we moeten blijven groeien, gaat het alleen maar slechter worden.
Nop, net als bijna elk andere oost Europeaan en Aziaat , tja waar zal het dan aan liggen?Lcsmet schreef: ↑24 mei 2024 19:05Gewoon een vraag, hoor je in de samenleving veel over problemen met Polen?daniel1975 schreef: ↑24 mei 2024 18:49 ......... Doe mij maar een blik gemotiveerde Polen, daar ben ik heel blij mee. Velen zitten al meer dan 5 jaar bij ons, sommigen meer dan 10 en een deel gewoon vast in dienst. ..................
Dank, dit is precies mijn punt. Vrezen had ik ter verduidelijking tussen aanhalingstekens kunnen zetten.
De onderliggende vraag is of we het erg vinden dat aardbeienteelt verdwijnt of sterk inkrimpt. Het is een afweging.