Factor Ostro Vam of Colnago V4RS of toch TREK Madone
Ik wil mij nog 1 x een " High End " fiets aanschaffen van om en bij de € 10 K
3 opties : de nieuwe Factor Ostro Vam - de " nieuwe " Colnago V4RS of een TREK Madone
Alle 3 Ultegra DI2 en performante wielen.
Iemand ( al ) goede / slechte ervaringen met deze ( relatief ) nieuwe fietsen.
Prijzen zijn quasi hetzelfde .
Wat zou de doorslag ( kunnen ) geven om welke ? te weerhouden en een andere niet ?
3 opties : de nieuwe Factor Ostro Vam - de " nieuwe " Colnago V4RS of een TREK Madone
Alle 3 Ultegra DI2 en performante wielen.
Iemand ( al ) goede / slechte ervaringen met deze ( relatief ) nieuwe fietsen.
Prijzen zijn quasi hetzelfde .
Wat zou de doorslag ( kunnen ) geven om welke ? te weerhouden en een andere niet ?
Als de fiets je past, lijken het alledrie fijne opties.
Mijn persoonlijke voorkeur zou op dit moment naar de V4RS (blauw of rood) gaan, maar dan wel een beetje 'getuned' met aftermarket componenten. Puur op looks dan. Goed rijden zullen ze alledrie wel doen.
@leon de grenzen tussen aero en klim vervagen toch wel wat - in het geval van de Colnago maar ook de Factor zijn ze een goeie mix, misschien bij de Colnago ietwat meer toegespitst op klimmen, en bij de Factor een streepje verder richting aero, maar zeker geen one trick ponies. Ook blijkt de manier waarop je hem opbouwt een grote impact te hebben op aero - stuur en wielen zijn zo belangrijk als het frame zelf.
Mijn persoonlijke voorkeur zou op dit moment naar de V4RS (blauw of rood) gaan, maar dan wel een beetje 'getuned' met aftermarket componenten. Puur op looks dan. Goed rijden zullen ze alledrie wel doen.
@leon de grenzen tussen aero en klim vervagen toch wel wat - in het geval van de Colnago maar ook de Factor zijn ze een goeie mix, misschien bij de Colnago ietwat meer toegespitst op klimmen, en bij de Factor een streepje verder richting aero, maar zeker geen one trick ponies. Ook blijkt de manier waarop je hem opbouwt een grote impact te hebben op aero - stuur en wielen zijn zo belangrijk als het frame zelf.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die Colnago is idd wel erg fraai.
Maar met dit budget moet je het niet aan ons vragen maar je hart volgen (en je verstand voor de geometrie).
Maar met dit budget moet je het niet aan ons vragen maar je hart volgen (en je verstand voor de geometrie).
Less is bore
@raven14 inderdaad, ik zie in de markt inderdaad wel dat het meer en meer in elkaar overloopt.
Voor €10k zou ik persoonlijk altijd zelf een fiets samenstellen. Geen idee wat een los frame van Colnago kost. Ik zou zeggen dat je voor €10k toch zelf een fiets met DA kunt bouwen. Niks ten nadele van Ultegra (rijd ik zelf ook op 1 fiets) maar ik zou never €10k uitgeven aan een fiets afgemonteerd met Ultegra (ook al is dat wel normaal in de huidige markt).
En ik gooi 'm er maar in: heb je de nieuwe Aurum Magma gezien? Die zit onder jouw budget.
Voor €10k zou ik persoonlijk altijd zelf een fiets samenstellen. Geen idee wat een los frame van Colnago kost. Ik zou zeggen dat je voor €10k toch zelf een fiets met DA kunt bouwen. Niks ten nadele van Ultegra (rijd ik zelf ook op 1 fiets) maar ik zou never €10k uitgeven aan een fiets afgemonteerd met Ultegra (ook al is dat wel normaal in de huidige markt).
En ik gooi 'm er maar in: heb je de nieuwe Aurum Magma gezien? Die zit onder jouw budget.
Ride bikes, not tanks!
Volg je hart, geen van deze fietsen zullen teleurstellen. Wellicht nog iets om te overwegen: ik schat in dat de Trek en Colgnago iets waardevaster zijn. Mocht je over 3 jaar nog eens een high end fiets willen kopen
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Met de " waardevastheid " hou ik sowieso geen rekening ....heb een S-Works SL4 ( wat destijds DE full-carbon topfiets was ) te koop.....geraak hem 2de hands aan de straatstenen niet kwijt, 2 tubeless Continetal 5000 GP banden kosten meer dan wat ik als bod krijg voor een ( destijds ) Topfiets
Waarom niet de nieuwe SL8? Is qua geometrie bijna gelijk aan de Factor Ostro Vam?ZJUL schreef: ↑05 jun 2024 15:37 Met de " waardevastheid " hou ik sowieso geen rekening ....heb een S-Works SL4 ( wat destijds DE full-carbon topfiets was ) te koop.....geraak hem 2de hands aan de straatstenen niet kwijt, 2 tubeless Continetal 5000 GP banden kosten meer dan wat ik als bod krijg voor een ( destijds ) Topfiets