regelmatige spaakbreuk
-
- Forum-lid
Goedemiddag,
Ik heb een Giant TCR 2021. De standaard Giantwielen heb ik al snel moeten vervangen omdat er scheurtjes in de velgen ontstonden. Via een deal met dealer en Giant mocht ik ze met een kleine meerprijs vervangen door de Fulcrum Racing 4.
Op zich in het begin tevreden over de nieuwe wielen maar het laatste jaar heb ik korte tijd al 4/5 keer een spaakbreuk opgelopen.
Met het gevolg dat ik weer een aantal dagen mijn fiets kwijt was aan reparaties.
Nu gaat het achterwiel onder de garantie terug naar de fabrikant (Fulcrum) en zal zodoende weer een tijdje zonder fiets zitten
Hebben meer mensen last hiervan? En zo ja wat was/is de oplossing bij jullie?
Hoor graag van jullie.
groet,
Marc
Nieuw-Vennep
Ik heb een Giant TCR 2021. De standaard Giantwielen heb ik al snel moeten vervangen omdat er scheurtjes in de velgen ontstonden. Via een deal met dealer en Giant mocht ik ze met een kleine meerprijs vervangen door de Fulcrum Racing 4.
Op zich in het begin tevreden over de nieuwe wielen maar het laatste jaar heb ik korte tijd al 4/5 keer een spaakbreuk opgelopen.
Met het gevolg dat ik weer een aantal dagen mijn fiets kwijt was aan reparaties.
Nu gaat het achterwiel onder de garantie terug naar de fabrikant (Fulcrum) en zal zodoende weer een tijdje zonder fiets zitten
Hebben meer mensen last hiervan? En zo ja wat was/is de oplossing bij jullie?
Hoor graag van jullie.
groet,
Marc
Nieuw-Vennep
-
- Forum-lid
Ik trap ca. 100/120 watt volgens Strava. Weeg 100+, maar volgens mijn fietsenhandelaar zijn deze goed voor mijn gewicht/wattage.
Ik rijd meest op asfalt maar ook wel eens klinkertjes/straatstenen.
Ik rijd meest op asfalt maar ook wel eens klinkertjes/straatstenen.
Maximaal gewicht is van toepassing op de velg en niet op het wiel in zijn geheel als systeem. Wat Woefdram zegt, 16/21 spaken zijn te weinig.
Wattage van 100/120 in combinatie met 100kg+ lijkt mij niet te kloppen. Heb je een vermogensmeter of is dat een geschatte wattage van Strava zelf? Want dat is niets waard.
Wattage van 100/120 in combinatie met 100kg+ lijkt mij niet te kloppen. Heb je een vermogensmeter of is dat een geschatte wattage van Strava zelf? Want dat is niets waard.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je 100 kg weegt zou ik altijd langs een wielbouwer gaan en een wiel met 38/32 spaken, afhankelijk van de velghoogte, laten bouwen.
Met gewone degelijke onderdelen.
Spaken gaan bij een wiel, passend voor jouw gewicht, niet kapot.
Met gewone degelijke onderdelen.
Spaken gaan bij een wiel, passend voor jouw gewicht, niet kapot.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
We weten inmiddels dat die vermelding 'maximaal gewicht' e.d. niks betekent.
Dat ze er '109' van gemaakt hebben ipv '110' is helemaal lachwekkend. Moet kennelijk een indruk geven van 'wetenschappelijk onderbouwd'.
Website: https://www.maatwielen.nl
Wat is de logica hierachter want als het geadverteerde gewicht hoger is dan wat ie echt aan kan dan snij je jezelf als fabrikant toch in de vingers mocht dit de reden zijn van de breuk?
Is waarschijnlijk 240 lbs rechtstreeks omgezet.Maatwielen schreef: ↑14 jun 2024 11:16We weten inmiddels dat die vermelding 'maximaal gewicht' e.d. niks betekent.
Dat ze er '109' van gemaakt hebben ipv '110' is helemaal lachwekkend. Moet kennelijk een indruk geven van 'wetenschappelijk onderbouwd'.