Bij Canyon in Eindhoven zijn ze daar 2u mee bezig a 80 euro per uur. Dat is uiteraard zonder stuurpen.JBA89 schreef: ↑16 jun 2024 08:57 Weet iemand een goed adresje om twee cockpits (CP0018) om te wisselen van fiets? Ik heb zelf al een aantal service partners van Canyon gecontacteerd, maar qua arbeidskosten gaat het al snel naar de €500 a €600,- totaal. Snap dat het best ingewikkeld en tijdrovend is, maar wellicht hebben jullie suggesties.
Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
2 x 80 = 160 per uur. 2 sturen is dus 320,-. De vraag is alleen of je de huidige leidingen nog kunt gebruiken; als die te kort zijn komt er ook het opnieuw monteren van nieuwe leidingen bovenop, ontluchten, extra materiaalkosten en dan is 500-600 voor 2 fietsen ineens helemaal niet gek meer.
Less is bore
Die leidingen zijn volgens mij redelijk krap afgekort om het allemaal passend te maken. Het gaat dus inderdaad snel naar dat soort bedragen.daniel1975 schreef: ↑17 jun 2024 20:19 2 x 80 = 160 per uur. 2 sturen is dus 320,-. De vraag is alleen of je de huidige leidingen nog kunt gebruiken; als die te kort zijn komt er ook het opnieuw monteren van nieuwe leidingen bovenop, ontluchten, extra materiaalkosten en dan is 500-600 voor 2 fietsen ineens helemaal niet gek meer.
Wellicht een goee upgrade in de toekomst, bedankt voor de tip, heb je nog aanraders?daniel1975 schreef: ↑17 jun 2024 14:50Veel plezier ermee, is fijne fiets
Setje lichtere (china-)wielen doet wonderen heb ik ervaren.
De eerste ervaringen met de fiets zijn heel erg goed en de fiets is zeker sneller dan de huurfiets van vorig jaar (meerdere PR's gereden en er zit nog meer in heb ik het gevoel).
Ik heb alleen last van de voorrem die "zingt" (echt mega irritant, en geen goede eerste ervaring met schijfremmen) Als ik in juli weer in NL ben moet ik daar even naar kijken omdat ik dan mijn moment sleutel meeneem.
Zo zag de fiets er uit na de 2e rit en ik ben blij dat ik frame bescherming stickers heb geplakt omdat het precies die plekken beschermt waar de meeste zooi komt.
Bedankt voor het meedenken. Dat had een vriend van mij ook aangeraden, echter wil ik de rem weer vastzetten met de moment sleutel (carbon vork). In juli doe ik dat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Totaal niet nodig imho. Gewoon vast is vast, ik heb nog nooit een schijfrem op moment vast gezet.
Niet als een malle aan die sleutel trekken, gewoon netjes vast draaien. Dan is centreren echt een fluitje van een cent.
Less is bore
Uit ervaring weet ik dat de leidingen wat langer zijn, en wel omdat je de stuurbocht los kunt maken om die fiets in een doos te kunnen doen, dus er zit een paar cm extra leiding aan. Of dat genoeg is als je van een korte stuurpen --> lange stuurpen gaat is de vraag.freakish schreef: ↑17 jun 2024 20:42Die leidingen zijn volgens mij redelijk krap afgekort om het allemaal passend te maken. Het gaat dus inderdaad snel naar dat soort bedragen.daniel1975 schreef: ↑17 jun 2024 20:19 2 x 80 = 160 per uur. 2 sturen is dus 320,-. De vraag is alleen of je de huidige leidingen nog kunt gebruiken; als die te kort zijn komt er ook het opnieuw monteren van nieuwe leidingen bovenop, ontluchten, extra materiaalkosten en dan is 500-600 voor 2 fietsen ineens helemaal niet gek meer.
En tevens uit ervaring, als alle kabels uit het stuur zijn (je dus geen hulp kabeltje er meer in hebt zitten) ben je minimaal 2 uur aan het friemelen om de leidingen er doorheen te krijgen.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Niemand een goede oplossing voor een Garmin mount op het Grizl stuur?DrBibber schreef: ↑30 mei 2024 15:00 Ik zoek een oplossing om een Outfront Garmin Mount op mijn Grizl CF SL 6 stuur te bevestigen. Ik heb een JRC mount, maar omdat de buis waar hij opkomt rond loopt past deze niet. Hoe hebben andere Grizl bezitters dit opgelost? Ik vind een outfront op de voorste schroeven toch een stuk mooier dan een op de horizontale buis. Hierbij nog foto's ter verduidelijking: