De levensduur van de lagers was bij mij oké. Het gekraak kwam van de beweeglijkheid van de lagers in het frame. Uiteindelijk opgelost door ze met Loctite, ik geloof 641, te verlijmen in het frame. wasbeer2006 hier op het forum weet er ook alles van.
Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat klopt, het was bewerkelijk, maar ik heb er nadat ik ze een keer met loctite had gemonteerd geen last meer van.
Het is jammer, inderdaad de vorige evo was echt een Cannondale, herkenbaar.
Ik heb nu twee MTB,s een Scalpel en scalpel ht. Echt wel hele goede fietsen.
Bijna geen specifieke onderdelen meer behalve de lefty.
Maar ik heb bij meer merken dat het minder aanspreekt. De wouw momenten zijn er wel af.
Kan ook bijna niet anders de grootste ontwikkeling is er al een jaar of zes a zeven uit.
Het is jammer, inderdaad de vorige evo was echt een Cannondale, herkenbaar.
Ik heb nu twee MTB,s een Scalpel en scalpel ht. Echt wel hele goede fietsen.
Bijna geen specifieke onderdelen meer behalve de lefty.
Maar ik heb bij meer merken dat het minder aanspreekt. De wouw momenten zijn er wel af.
Kan ook bijna niet anders de grootste ontwikkeling is er al een jaar of zes a zeven uit.
Jumbo is toch nog steeds een familiebedrijfNicoNB schreef: ↑16 jun 2024 13:38Deze EVO is absoluut een klassieker, ook door de herkenbare kleurstellingen.
Wat het merk betreft, 25 reacties in dit topic in het eerste half jaar van 2024, dat zegt genoeg denk ik.
Krijg een beetje een Jumbo, la Place gevoel, het was goed tot zakenmensen er zich mee gingen bemoeien en de bezieling wegnamen.
Ik doel vooral op de kruideniersmantaliteit die laPlace waarschijnlijk om zeep heeft geholpen.
In de horeca geld dat als je goede kwaliteit ingrediënten gebruikt je weliswaar inkoop meer betaald maar ook meer kunt vragen omdat de consument betaald voor kwaliteit.
Als je dan denkt als kruidenier dat je flink geld kunt verdienen op inkoop door goedkopere grondstoffen te gebruiken, dan gaat dat even goed tot mensen doorkrijgen dat ze geen waar meer voor hun geld krijgen.
Ik heb het idee dat er bij Cannondale ook steeds meer op centen achter de komma gekeken werd.
Al jaren zie je dat dealers het maar beperkt volhouden, als je er naar vraagt kom je steeds weer uit op de service en nog wat andere eigenaardige voorwaarden.
Die slechte service is ook wel typisch Amerikaans en tja, Europeanen is toch ander volk.
Je dealernetwerk goed ondersteunen en zorgen dat je een goede technische dienst hebt zou veel uitmaken, maar ook daar veel mensen die het vast goed bedoelen maar gewoon geen verstand van zaken hebben.
Dat hele BB30 gedoe snap ik ook gewoon niet, hoewel ik aardig wat BB30 heb (gehad). heb ik er zelf nooit problemen mee gehad.
Ik geloof best dat er mensen zijn die dat wel hadden, als Cannondale dat van het begin gewoon goed opgepakt had, hadden we hier dit jaar veel meer reacties gehad van mensen met nieuwe fietsen.
In 2021 bestond het merk 50 jaar en hoewel we toen last hadden van dat griepje heb ik er toen weinig van gemerkt.
Om maar helemaal offtopic te gaan
LaPlace in de V&D in het centrum van een stad is toch anders dan bij een Jumbo City. De uitstraling is toch compleet anders.
En de overname van AC Restaurants (Appie's Corner) heeft er ook weinig goeds aan gedaan. Wegrestaurants verdien je geen geld mee, het is enkel een plek voor investeerders om je geld onder te brengen.
Maar bij meer recente Cannondales mist inderdaad ook een stuk uitstraling en herkenbaarheid.
LaPlace in de V&D in het centrum van een stad is toch anders dan bij een Jumbo City. De uitstraling is toch compleet anders.
En de overname van AC Restaurants (Appie's Corner) heeft er ook weinig goeds aan gedaan. Wegrestaurants verdien je geen geld mee, het is enkel een plek voor investeerders om je geld onder te brengen.
Maar bij meer recente Cannondales mist inderdaad ook een stuk uitstraling en herkenbaarheid.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Maar welk merk heeft dat niet?
Bij de MTB's hebben ze dat met bv de lefty en ook hun AI achterwiel met offset is technische gewoon de beste oplossing.
Maar dat willen we helemaal niet.
De consument wil over het algemeen eenheidsworst
Bij de MTB's hebben ze dat met bv de lefty en ook hun AI achterwiel met offset is technische gewoon de beste oplossing.
Maar dat willen we helemaal niet.
De consument wil over het algemeen eenheidsworst
Volgens mij draait dit hele forum om de emotie die een bepaalde fiets of bepaalt merk losmaakt.
Dat bepaalde technische voordelen soms niet goed uit de verf komen zou ik de marketingafdeling in de schoenen schuiven die vaak weer niet samenwerkt met de techneuten.
Het gaat over bezieling, als die er niet is, tja..
Dat bepaalde technische voordelen soms niet goed uit de verf komen zou ik de marketingafdeling in de schoenen schuiven die vaak weer niet samenwerkt met de techneuten.
Het gaat over bezieling, als die er niet is, tja..
3 cannondales, bij geen eentje problemen met bb30. Ben al geruime tijd aan het oriënteren op een nieuwe fiets. Maar krijg van geen enkel model van diverse merken een wauw gevoel. Zal ook met de prijzen van tegenwoordig te maken hebben.
Denk er wel eens aan om mijn evo van eind 2016 die fantastisch fietst te laten spuiten en nog wat kleine upgrades te geven. Maar dan ben je zomaar 2k kwijt en het blijft een fiets van 8 jaar. Twijfel twijfel.
Denk er wel eens aan om mijn evo van eind 2016 die fantastisch fietst te laten spuiten en nog wat kleine upgrades te geven. Maar dan ben je zomaar 2k kwijt en het blijft een fiets van 8 jaar. Twijfel twijfel.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
2k voor een fiets die technisch top is en er uit ziet zoals jij wil. Ik zou het wel weten...
(mijn 2e Super six, die nog veel ouder is, heeft al 2x een paint job gehad)
(mijn 2e Super six, die nog veel ouder is, heeft al 2x een paint job gehad)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De ontwikkeling is er gewoon uit. Meer aero was het eerst en nu gaan we weer lightweight.
Zo beetje het meest onzinnige.
Grootste ontwikkeling de laatste twee a drie jaar zit in de banden van bepaalde merken.
En waar nog veel ruimte is, ergonomie, maar dat wordt vrij slecht opgepakt.
Zo beetje het meest onzinnige.
Grootste ontwikkeling de laatste twee a drie jaar zit in de banden van bepaalde merken.
En waar nog veel ruimte is, ergonomie, maar dat wordt vrij slecht opgepakt.
Als ik echt geld had zou ik de mallen kopen van de Synapse en SuperSix voor de velgremversies.
Zorgen dat leveranciers wielen en groepen beschikbaar hebben en dat gaan verkopen.
Over 5 tot 10 jaar wordt dat de nieuwe trend, het begint met gebruikt dat volledig gerefurbished word en dan komt er vanzelf iemand op het idee om de klassiekers weer nieuw te gaan maken.
Zorgen dat leveranciers wielen en groepen beschikbaar hebben en dat gaan verkopen.
Over 5 tot 10 jaar wordt dat de nieuwe trend, het begint met gebruikt dat volledig gerefurbished word en dan komt er vanzelf iemand op het idee om de klassiekers weer nieuw te gaan maken.
Laatst gewijzigd door NicoNB op 22 jun 2024 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Gravel bewijst dat als je het goed verkoopt dat zeker een kans van slagen heeft.