Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Dat zal de iets gewijzigde Aeroad zijn. Niet veel anders.
@R0y ik heb even gekeken naar mijn Aeroad, maar het plaatje moet vlak lopen met het frame. Deze lijkt nu schuin omhoog te lopen. Probeer eerst de pen te monteren, en daarna geheel ingedraaid de sluiting. Om deze daarna op 5 nm te draaien. En genoeg pasta, ik gebruik Aquapaste en dit werkt super.
@R0y ik heb even gekeken naar mijn Aeroad, maar het plaatje moet vlak lopen met het frame. Deze lijkt nu schuin omhoog te lopen. Probeer eerst de pen te monteren, en daarna geheel ingedraaid de sluiting. Om deze daarna op 5 nm te draaien. En genoeg pasta, ik gebruik Aquapaste en dit werkt super.
Bedankt! Op dit moment ben ik op vakantie maar zodra ik thuis ben ga ik dit eens proberen. Pasta ben ik nooit zuinig mee maar ik smeer enkel op de plekken die nodig zijn volgens de handleiding.rene-canyon schreef: ↑17 jul 2024 20:06 @R0y ik heb even gekeken naar mijn Aeroad, maar het plaatje moet vlak lopen met het frame. Deze lijkt nu schuin omhoog te lopen. Probeer eerst de pen te monteren, en daarna geheel ingedraaid de sluiting. Om deze daarna op 5 nm te draaien. En genoeg pasta, ik gebruik Aquapaste en dit werkt super.
Ik laat weten of het is gelukt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 24 dec 2020 10:55
Gaat inderdaad over de nieuwe Aeroad. Gisteravond een mail met teaser foto gekregen (en ik denk velen met mij).daniel1975 schreef: ↑17 jul 2024 19:32 Welke fiets gaat Canyon binnenkort vervangen? Krijg een teasermail, maar kan er logischerwijs nog niet achterkomen om welke fiets het gaat.
Krijg de foto helaas niet geupload.
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 24 dec 2020 10:55
The cat is out of the bag, als je de app hebt en je early acces hebt.
Moet zeggen, echt al Canyon-liefhebber, dat ik het niet geweldig vindt. Weer wat kleine verbeteringen en een, in mijn ogen, zinloze upgrade aan het stuur met verwisselbare drops. Hoe doen ze dit uberhaupt met de remleidingen?
Geen upgrade dus, zou zelfs niet meer direct een Aeroad kopen als er nu was nieuws moest komen.
Moet zeggen, echt al Canyon-liefhebber, dat ik het niet geweldig vindt. Weer wat kleine verbeteringen en een, in mijn ogen, zinloze upgrade aan het stuur met verwisselbare drops. Hoe doen ze dit uberhaupt met de remleidingen?
Geen upgrade dus, zou zelfs niet meer direct een Aeroad kopen als er nu was nieuws moest komen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Verwisselbare drops?
Less is bore
Irritant dat je geen screenshots kan maken in de app.
Maar wat een enorm verschil tussen de 105 (4.899) en de Ultegra (6.599) versie.. Dat is toch geen 1.700 euro waard?
Zie alleen maar Ultegra ipv 105 en de wielen DT-Swiss 1600 ipv 1400.
Maar wat een enorm verschil tussen de 105 (4.899) en de Ultegra (6.599) versie.. Dat is toch geen 1.700 euro waard?
Zie alleen maar Ultegra ipv 105 en de wielen DT-Swiss 1600 ipv 1400.
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 24 dec 2020 10:55
Yes zijn nu twee opties; wat op het huidige model is geïnstalleerd blijft de standaard, een optie voor een meer aero/aggresieve flared(beperkt) naar buiten (zoals bij de Grail) kan additioneel gekocht worden. Zou volgens Canyon in enkele minuten gewisseld kunnen worden. Dit is natuurlijk waar met 4 schroeven, maar wat met de remmen etc.?
Daarnaast zit er ook het nieuwe stuur op met de uitkeping zoals bij de grail. Wordt je weer beperkt in aftermarket oplossingen voor je Garmin houder (zoals Hidemybell).
Sales zullen vast en zeker weer goed zijn, maar ben niet super enthousiast. Verder ook weer flink duurder geworden.
Ik snap waar het vandaan komt, die "customizable" 1-piece cockpit en sturen. Maar om te zorgen dat de structurele veiligheid gewaarborgd blijft lijkt me dat je toch behoorlijk wat materiaal (en dus gewicht) moet toevoegen?
Heb er zelf geen ervaring mee (want ben nog gewoon van de stuur+stuurpen combi)
Hoe is de kwaliteit van de hardware? Is dat RVS/titanium of gewoon staal? En geeft zo'n constructie niet ook gekraak?
Heb er zelf geen ervaring mee (want ben nog gewoon van de stuur+stuurpen combi)
Hoe is de kwaliteit van de hardware? Is dat RVS/titanium of gewoon staal? En geeft zo'n constructie niet ook gekraak?
Zwakste punten zijn meestal de verbindingen. En ook oorzaak van kraken. Structureel kan een 1-piece cockpit derhalve lichter en sterker zijn.Boshommel schreef: ↑18 jul 2024 15:29 Ik snap waar het vandaan komt, die "customizable" 1-piece cockpit en sturen. Maar om te zorgen dat de structurele veiligheid gewaarborgd blijft lijkt me dat je toch behoorlijk wat materiaal (en dus gewicht) moet toevoegen?
Heb er zelf geen ervaring mee (want ben nog gewoon van de stuur+stuurpen combi)
Hoe is de kwaliteit van de hardware? Is dat RVS/titanium of gewoon staal? En geeft zo'n constructie niet ook gekraak?
Niet zijken maar reiden !
Hier de foto’s van de nieuwe Aeroad
https://d21buns5ku92am.cloudfront.net/6 ... a4768e.pdf
https://d21buns5ku92am.cloudfront.net/6 ... a4768e.pdf
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
2 Jaar geleden.
Op de Cube rijdt pro tour team Wanty Gobert.
En die zijn deze tour redelijk succesrijk.
https://www.siroko.com/blog/c/nl/10-hig ... voor-2022/
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend