Garmin Edge 1050
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is ook de euforie, de hartslag en dan de onderschatting van de snelheid.
Mensen verwachten een fiets ook niet op hoge snelheid.
Gewoon niet op de grens gaan rijden, je rijd tenslotte gewoon in het verkeer.
Ik ben vroeger ook veel te hard gegaan dan zat ik 10% achter een prof peloton in een afdaling en hun rijden op een afgesloten parcours.
Dan moet je wel ff na gaan denken. Nou dat heb ik gedaan, tegen de 70 rem ik lekker weer af naar 50 a 55 ook op een recht stuk.
Mensen verwachten een fiets ook niet op hoge snelheid.
Gewoon niet op de grens gaan rijden, je rijd tenslotte gewoon in het verkeer.
Ik ben vroeger ook veel te hard gegaan dan zat ik 10% achter een prof peloton in een afdaling en hun rijden op een afgesloten parcours.
Dan moet je wel ff na gaan denken. Nou dat heb ik gedaan, tegen de 70 rem ik lekker weer af naar 50 a 55 ook op een recht stuk.
Natuurlijk moet je/men ALTIJD zelf opletten & nadenken maar er zijn genoeg situaties waarin dit best prettig kan zijn. Net zoals we elkaar in een peloton ook waarschuwen….wasbeer2006 schreef: ↑21 jul 2024 14:37 De andere kant is, dan ga je juist de fout in als er geen melding is. Je kan er ook teveel vanuit gaan.
Je moet overal rekening mee houden. Altijd.
Beperkte waarschuwingen zijn goed hoor, vorig jaar in Oostenrijk gewoon wildroosters in een bocht, echt bizar voor tweewielers
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16460
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb jarenlang met de moto gereden.
Als ik dan eens zin had om een klaverblad te doen reed ik het eerst op normale snelheid om te zien of er geen steentjes oid lagen om pas daarna sneller te doen.
Op een trainingsrondje hier in de buurt deed ik met de fiets hetzelfde, waarbij je natuurlijk rekening moet houden met andere verkeersdeelnemers.
Als ik dan eens zin had om een klaverblad te doen reed ik het eerst op normale snelheid om te zien of er geen steentjes oid lagen om pas daarna sneller te doen.
Op een trainingsrondje hier in de buurt deed ik met de fiets hetzelfde, waarbij je natuurlijk rekening moet houden met andere verkeersdeelnemers.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Omhoog heb ik aaaaaaaalle tijd om het wegdek te inspecteren
Less is bore
Lol, vraag mij eens Loop je alleen tegen een uitdaging aan als je niet via dezelfde weg naar beneden gaat als waar je omhoog geklommen bent.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nee die bel zit niet op een 1040 en komt er ook niet.
De 1040 krijgt nog allee updates van de 1050 (behalve specifieke hardware gerelateerde).
De 1030+ krijgt amper meer een update alleen bij bugs.
Wat zit er niet op de 1030+ Stamina functie, dat kan intressant zijn en meer van deze gezondheids functies.
Maar als je bv daarnaast als een Garmin horloge hebt kan je dat na de rit wel allemaal terugzien. Maar niet realtime.
De 1040 is echt sneller met navigeren. De 1030+ is wat trager. Ik zou de 1040 overslaan als je nu een 1030+ hebt en naar de 1050 gaan.
De 1040 krijgt nog allee updates van de 1050 (behalve specifieke hardware gerelateerde).
De 1030+ krijgt amper meer een update alleen bij bugs.
Wat zit er niet op de 1030+ Stamina functie, dat kan intressant zijn en meer van deze gezondheids functies.
Maar als je bv daarnaast als een Garmin horloge hebt kan je dat na de rit wel allemaal terugzien. Maar niet realtime.
De 1040 is echt sneller met navigeren. De 1030+ is wat trager. Ik zou de 1040 overslaan als je nu een 1030+ hebt en naar de 1050 gaan.
Heb ook een Garmin weegschaal dus wat dat betreft genoeg info.wasbeer2006 schreef: ↑22 jul 2024 10:41 Nee die bel zit niet op een 1040 en komt er ook niet.
De 1040 krijgt nog allee updates van de 1050 (behalve specifieke hardware gerelateerde).
De 1030+ krijgt amper meer een update alleen bij bugs.
Wat zit er niet op de 1030+ Stamina functie, dat kan intressant zijn en meer van deze gezondheids functies.
Maar als je bv daarnaast als een Garmin horloge hebt kan je dat na de rit wel allemaal terugzien. Maar niet realtime.
De 1040 is echt sneller met navigeren. De 1030+ is wat trager. Ik zou de 1040 overslaan als je nu een 1030+ hebt en naar de 1050 gaan.
Batterijduur is prima van de 1030+
Dus hoofdzakelijk is het scherm is duidelijker en een snellere processor.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Klopt scherm is het grootste voordeel en snelheid
1030+ heeft bij mij na vier jaar nog een enorme batterij duur.
procent of 3 a 4 per uur en iets meer met navigatie.
1030+ heeft bij mij na vier jaar nog een enorme batterij duur.
procent of 3 a 4 per uur en iets meer met navigatie.