Alternatief voor sportrepen/sportgels
Ik houd het eigenlijk ook altijd bij peperkoek varianten maar alleen van Peijnenburg want die huismerk toelie vind ik niet te eten, veel kruimeliger en droger
Ook stroopwafels trouwens, heerlijk naar binnen te werken als ze een paar uur in je achterzak hebben gezeten tijdens een zware inspanning
En de laatste tijd ook weer dextro energy tabletten, hoef je niet te kauwen, gewoon lekker sabbelen en een slok water erachteraan.
Ook stroopwafels trouwens, heerlijk naar binnen te werken als ze een paar uur in je achterzak hebben gezeten tijdens een zware inspanning
En de laatste tijd ook weer dextro energy tabletten, hoef je niet te kauwen, gewoon lekker sabbelen en een slok water erachteraan.
Denk je niet dat er in de Peijnenburg fabriek meer dan alleen Peijnenburg koeken gemaakt worden? En zeker niet alle huismerken zijn droger. (Ik heb net deze week een Peijnenburg op en vind die zeker niet beter dan onze Vlugge Japie.ijpie013 schreef: ↑20 aug 2024 11:15 Ik houd het eigenlijk ook altijd bij peperkoek varianten maar alleen van Peijnenburg want die huismerk toelie vind ik niet te eten, veel kruimeliger en droger
Smaken verschillen en de kans dat er andere producenten zijn die de huismerk koeken maken is tegenwoordig vrij groot. Prijs is een belangrijke factor en die spullen worden in heel europa ingekocht door de grote ketens. Tot slot zal de receptuur ook verschillenJans schreef: ↑20 aug 2024 13:29Denk je niet dat er in de Peijnenburg fabriek meer dan alleen Peijnenburg koeken gemaakt worden? En zeker niet alle huismerken zijn droger. (Ik heb net deze week een Peijnenburg op en vind die zeker niet beter dan onze Vlugge Japie.ijpie013 schreef: ↑20 aug 2024 11:15 Ik houd het eigenlijk ook altijd bij peperkoek varianten maar alleen van Peijnenburg want die huismerk toelie vind ik niet te eten, veel kruimeliger en droger
Ik heb geen idee hoe het in andere landen is, maar in Frankrijk is er weinig van dit soort artikelen te koop en komt veelal uit Nederland en soms uit België. Veel huismerken komen regelmatig uit de fabrieken van A-merken. Daarbij wordt de receptuur ook wel aangepast.1094 schreef: ↑20 aug 2024 13:44Smaken verschillen en de kans dat er andere producenten zijn die de huismerk koeken maken is tegenwoordig vrij groot. Prijs is een belangrijke factor en die spullen worden in heel europa ingekocht door de grote ketens. Tot slot zal de receptuur ook verschillenJans schreef: ↑20 aug 2024 13:29Denk je niet dat er in de Peijnenburg fabriek meer dan alleen Peijnenburg koeken gemaakt worden? En zeker niet alle huismerken zijn droger. (Ik heb net deze week een Peijnenburg op en vind die zeker niet beter dan onze Vlugge Japie.ijpie013 schreef: ↑20 aug 2024 11:15 Ik houd het eigenlijk ook altijd bij peperkoek varianten maar alleen van Peijnenburg want die huismerk toelie vind ik niet te eten, veel kruimeliger en droger
Voor onderweg vind ik (bijna alle) vormen van ontbijtkoek/peperkoek wel goed werken. Maar op 1 of andere manier krijg ik een aantal uren na het fietsen dan last van winderigheid. Daarom weer gestopt met meenemen van Snelle Jelles etc.
-
- Forum-lid
Dadels zitten ook vol met koolhydraten, iemand daar ervaring mee als alternatief?
-
- Forum-lid HC
Test dat gewoon zelf. Elk lichaam is anders en reageert anders.
Ik kan bv slecht tegen fruit vlak voor of tijdens het sporten.
Ik kan bv slecht tegen fruit vlak voor of tijdens het sporten.
Krijg je wel vieze handen vanRoutier_lub schreef: ↑20 aug 2024 14:13 Dadels zitten ook vol met koolhydraten, iemand daar ervaring mee als alternatief?
-
- Forum-lid
Dadels op zichzelf valt mee. Ongeveer 30% natuurlijke suikers die je lichaam niet echt snel opneemt.1094 schreef: ↑20 aug 2024 15:26Krijg je wel vieze handen vanRoutier_lub schreef: ↑20 aug 2024 14:13 Dadels zitten ook vol met koolhydraten, iemand daar ervaring mee als alternatief?
De gedroogde dadels uit de supermarkt hebben een coating van suikersiroop die voor de snelle koolhydraten zorgt.
Vandaar ook die plakkerigheid.
Verse dadels zijn niet plakkerig en veel gezonder maar als powerfood tijdens een ritje zijn ze minder geschikt.
-
- Forum-lid
Op de website van Albert Heijn de voedingswaarde van twee soorten gedroogd fruit en twee verschillende dadels bekeken. Heb alleen de koolhydraten en de hoeveelheid suikers hieronder vermeld. Voor de volledigheid kun je zelf op ah.nl (of elders) kijken.
Voedingswaarden
Deze waarden gelden voor het onbereide product.
Gedroogde abrikozen (€ 3,50 voor 250 gram)
Soort Per 100 Gram
Koolhydraten 37 g
waarvan suikers 29 g
Voedingswaarden
AH Biologisch Medjoul dadels ( € 3,69 voor 225 gram)
Per 100 gr.
Koolhydraten 64 g
waarvan suikers 60 g
Voedingswaarden
Yogi & Yousef Dadels vers (14 stuks voor € 2,99)
Per 100 Gram
Koolhydraten 54 g
waarvan suikers 53 g
Voedingswaarden
AH Biologisch Mango gedroogd (€ 4,99 voor 200 gram)
Per 100 gr.
Koolhydraten 79 g
waarvan suikers 65 g
Gedroogde mango komt qua koolhydraten het beste uit de test. Wel aan de prijzige kant.
Voedingswaarden
Gedroogde abrikozen (€ 3,50 voor 250 gram)
Soort Per 100 Gram
Koolhydraten 37 g
waarvan suikers 29 g
Voedingswaarden
AH Biologisch Medjoul dadels ( € 3,69 voor 225 gram)
Per 100 gr.
Koolhydraten 64 g
waarvan suikers 60 g
Voedingswaarden
Yogi & Yousef Dadels vers (14 stuks voor € 2,99)
Per 100 Gram
Koolhydraten 54 g
waarvan suikers 53 g
Voedingswaarden
AH Biologisch Mango gedroogd (€ 4,99 voor 200 gram)
Per 100 gr.
Koolhydraten 79 g
waarvan suikers 65 g
Gedroogde mango komt qua koolhydraten het beste uit de test. Wel aan de prijzige kant.