Een marktplaats voor wielren-achtige zaken.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!

sks rennkompressor

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 sep 2024 17:42

De Silca hiro chuck is gewoon een kopie van de Hirame Kuwahara. En die Chuck van silca past niet op de meeste standaard pompslangen door dat schroefdraad. De goedkoopste pomp die silca los met die kop verkoopt kost minimaal 275 dollar.... je oude of nieuwe SKS upgraden is significant goedkoper ( en leuker ).
Voor elke rit heb je toch eerst die pomp vast, dus voor mij was deze pomp upgrade het zeker waard. Ik hoop er ook voor lange tijd nog weinig omkijken naar te hebben.

Ik had een enkele Kuwahara Pompkop en nog een pack extra seals besteld ( In totaal 6 op voorraad, maar de eerste is nog zeker niet versleten na 1 jaar ). Let wel je betaalt in YEN en hebt dus ook nog een conversie via je creditcard of paypall. Invoerkosten zijn iets van 11 euro extra. Vervoerder Fedex stuurt je een rekening via de Mail.
Verzenden was ook al iets van 12 euro. Dus ja in totaal is dat zeker niet goedkoop. Je vind die kop ook in Europa wel eens aangeboden, maar het totaal is dan nog altijd duurder dan gewoon zelf in Japan bestellen. En de meeste hier bestellen wel duurdere hebbedingetjes die minder invloed hebben op je fietsbeleving.

Er is een adapter voor Schrader beschikbaar voor de Kuwahara Hirame kop en ook een adapter voor Super dunlop ( kijk uit dat is Japans keirin specifiek spul ). Het lukt mij normaal gesproken wel om een normaal dunlop ventiel ermee op te pompen. Het is niet ideaal, maar die kop pakt nog steeds. Al lukte me dat ook met de Messing SKS kop, alleen moet je die dan wel blijven vasthouden.
Dunlop ventielen zijn sowieso dingen om te vermijden. Geen idee waarom juist Nederlandse stadsfietsen die dingen hebben en menig Nederlander alleen een brakke Jumbo fietspomp thuis heeft staan. Ik heb dan ook zelf geen fiets die Dunlop ventielen heeft.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 10 sep 2024 21:51

Pomp is opgehaald.
Of er een slotje op dit topic moet weet ik niet,
Best wel aardige info over de Rennkompressor.
Ik heb nog 3 fietsen in de schuur met een dunlop-ventiel (e-bike van mijn vrouw, boodschappenfiets en fiets van mijn zoon).
Doe het voorlopig met de pompkop van de nieuwe Rennkompressor. Tot nu toe vind ik die best wel ok.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2024 18:05

Hoe een fietspomp rocket science werd......
Less is bore

Critic
Forum-lid
Berichten: 966
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 11 sep 2024 19:27

Welke manometer kan hierop ter vervanging, met een schaal van 0-6?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6348
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 sep 2024 20:16

Critic schreef: 11 sep 2024 19:27 Welke manometer kan hierop ter vervanging, met een schaal van 0-6?
Goh, ik heb het gedaan, nieuwe manometer 0-6 Bar - staat ergens op het forum met een linkje naar de manometer shop. Tevens een rubber bescherm ring er op gemonteerd zoals de originele.

Edit : gevonden..

Ter vervanging van de standaard manometer van de SKS renncompressor. Een 0-6 bar manometer van 63mm doorsnede incl. bescherming. Is beter voor de huidige banden drukken & voor mijn oogjes.

https://www.mattech.nl/luchtconditioner ... 6-bar-g1-4
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Echo
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 11 sep 2024 20:23

Ik heb deze gekocht (en gemonteerd):
https://www.kenwtools.nl/manometer-1-4- ... 6-bar.html

€ 14,30 incl. verzendkosten en de originele rubber beschermring past daar ook gewoon op.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Critic
Forum-lid
Berichten: 966
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 11 sep 2024 20:24

Merci!

Plaats reactie