De Silca hiro chuck is gewoon een kopie van de Hirame Kuwahara. En die Chuck van silca past niet op de meeste standaard pompslangen door dat schroefdraad. De goedkoopste pomp die silca los met die kop verkoopt kost minimaal 275 dollar.... je oude of nieuwe SKS upgraden is significant goedkoper ( en leuker ).
Voor elke rit heb je toch eerst die pomp vast, dus voor mij was deze pomp upgrade het zeker waard. Ik hoop er ook voor lange tijd nog weinig omkijken naar te hebben.
Ik had een enkele Kuwahara Pompkop en nog een pack extra seals besteld ( In totaal 6 op voorraad, maar de eerste is nog zeker niet versleten na 1 jaar ). Let wel je betaalt in YEN en hebt dus ook nog een conversie via je creditcard of paypall. Invoerkosten zijn iets van 11 euro extra. Vervoerder Fedex stuurt je een rekening via de Mail.
Verzenden was ook al iets van 12 euro. Dus ja in totaal is dat zeker niet goedkoop. Je vind die kop ook in Europa wel eens aangeboden, maar het totaal is dan nog altijd duurder dan gewoon zelf in Japan bestellen. En de meeste hier bestellen wel duurdere hebbedingetjes die minder invloed hebben op je fietsbeleving.
Er is een adapter voor Schrader beschikbaar voor de Kuwahara Hirame kop en ook een adapter voor Super dunlop ( kijk uit dat is Japans keirin specifiek spul ). Het lukt mij normaal gesproken wel om een normaal dunlop ventiel ermee op te pompen. Het is niet ideaal, maar die kop pakt nog steeds. Al lukte me dat ook met de Messing SKS kop, alleen moet je die dan wel blijven vasthouden.
Dunlop ventielen zijn sowieso dingen om te vermijden. Geen idee waarom juist Nederlandse stadsfietsen die dingen hebben en menig Nederlander alleen een brakke Jumbo fietspomp thuis heeft staan. Ik heb dan ook zelf geen fiets die Dunlop ventielen heeft.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
sks rennkompressor
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Pomp is opgehaald.
Of er een slotje op dit topic moet weet ik niet,
Best wel aardige info over de Rennkompressor.
Ik heb nog 3 fietsen in de schuur met een dunlop-ventiel (e-bike van mijn vrouw, boodschappenfiets en fiets van mijn zoon).
Doe het voorlopig met de pompkop van de nieuwe Rennkompressor. Tot nu toe vind ik die best wel ok.
Of er een slotje op dit topic moet weet ik niet,
Best wel aardige info over de Rennkompressor.
Ik heb nog 3 fietsen in de schuur met een dunlop-ventiel (e-bike van mijn vrouw, boodschappenfiets en fiets van mijn zoon).
Doe het voorlopig met de pompkop van de nieuwe Rennkompressor. Tot nu toe vind ik die best wel ok.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39986
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoe een fietspomp rocket science werd......
Less is bore
Goh, ik heb het gedaan, nieuwe manometer 0-6 Bar - staat ergens op het forum met een linkje naar de manometer shop. Tevens een rubber bescherm ring er op gemonteerd zoals de originele.
Edit : gevonden..
Ter vervanging van de standaard manometer van de SKS renncompressor. Een 0-6 bar manometer van 63mm doorsnede incl. bescherming. Is beter voor de huidige banden drukken & voor mijn oogjes.
https://www.mattech.nl/luchtconditioner ... 6-bar-g1-4
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik heb deze gekocht (en gemonteerd):
https://www.kenwtools.nl/manometer-1-4- ... 6-bar.html
€ 14,30 incl. verzendkosten en de originele rubber beschermring past daar ook gewoon op.
https://www.kenwtools.nl/manometer-1-4- ... 6-bar.html
€ 14,30 incl. verzendkosten en de originele rubber beschermring past daar ook gewoon op.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user