Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

hanssc68
Forum-lid

hanssc68 10 aug 2024 15:39

Voor de slr1 weet ik 't niet. Voor de slr2 is het een eigen model, wat de vervanging van onderdeeltjes niet makkelijker maakt.

hugovl
Forum-lid

hugovl 04 sep 2024 09:49

Rij sinds enige tijd met 165mm cranks op mijn Giant TCR uit 2019. Wilde net voor de vakantie mijn zadelpositie wijzigen en hem iets hoger zetten, toen ik erachter kwam dat het niet helemaal pluis was met de zadelpen en klem. Moet hem nog los halen, maar zie nu al dat de wedge "ingevreten" is in de zadelpen en een deukje heeft gemaakt in het carbon.

Het zit nu nog vast en heb er sindsdien ook nog mee gefietst, zij het oplettend bij elke rit of er beweging in zat. Dat was niet het geval, maar zodra ik hem los ga draaien, komt die zadelpen er natuurlijk niet meer in.
Heb een nieuwe Variant MY16 zadelpen besteld bij Giant, maar ben even benieuwd of meer mensen hier ooit eens last van hebben gehad?

En hoewel ik zeer voorzichtig ben en hem dus zeker niet op de max 7nm heb aangedraaid, ben ik wel huiverig om dezelfde wedge nu met een nieuwe zadelpen weer te gebruiken.

Weet iemand toevallig of de MY21 wedge (die blijkbaar een moment van 4,5-5,5nm aangeeft) ook past in het MY16 frame en met bijbehorende zadelpen?
Lijkt er namelijk op dat Giant die vorm/werking iets heeft aangepast...

IgorB
Forum-lid

IgorB 04 sep 2024 18:21

hugovl schreef: 04 sep 2024 09:49 Rij sinds enige tijd met 165mm cranks op mijn Giant TCR uit 2019. Wilde net voor de vakantie mijn zadelpositie wijzigen en hem iets hoger zetten, toen ik erachter kwam dat het niet helemaal pluis was met de zadelpen en klem. Moet hem nog los halen, maar zie nu al dat de wedge "ingevreten" is in de zadelpen en een deukje heeft gemaakt in het carbon.

Het zit nu nog vast en heb er sindsdien ook nog mee gefietst, zij het oplettend bij elke rit of er beweging in zat. Dat was niet het geval, maar zodra ik hem los ga draaien, komt die zadelpen er natuurlijk niet meer in.
Heb een nieuwe Variant MY16 zadelpen besteld bij Giant, maar ben even benieuwd of meer mensen hier ooit eens last van hebben gehad?

En hoewel ik zeer voorzichtig ben en hem dus zeker niet op de max 7nm heb aangedraaid, ben ik wel huiverig om dezelfde wedge nu met een nieuwe zadelpen weer te gebruiken.

Weet iemand toevallig of de MY21 wedge (die blijkbaar een moment van 4,5-5,5nm aangeeft) ook past in het MY16 frame en met bijbehorende zadelpen?
Lijkt er namelijk op dat Giant die vorm/werking iets heeft aangepast...
Ja ik heb hetzelfde gehad met de wedge en zadelpen. Ik heb nu wel een nieuwe pen maar gebruik nog dezelfde wedge.
De zadel pen leek op het blote oog ook iets dikker te zijn aan de voorkant waar de wedge zit zeg maar…

hugovl
Forum-lid

hugovl 05 sep 2024 09:31

Zelf een nieuwe pen gekocht, of garantie geclaimd?

Principe van de nieuwe MY21 wedge is ook anders zie ik, het middelstuk klemt nu aan de kant van de zadelpen, zodat ie niet meer in kan vreten volgens mij. Daarom wel benieuwd of ie ook zou passen...

IgorB
Forum-lid

IgorB 05 sep 2024 14:28

Zelf nieuwe pen gekocht.
Dus met de nieuwe wedge zou de druk op de pen meer verdeeld zijn. Namelijk op het boven en onderste stuk. Vandaar dat hij met een lagere nm vast gezet kan worden waarschijnlijk

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 15 sep 2024 15:31

Weer een mooi setje laten spaken door VanSpeykwheels. Inmiddels al de 3e set die hij voor mij heeft gemaakt.

Afbeelding

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 15 sep 2024 18:51

Mooie wielen ; wat zijn de specs van dit mooie setje ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 16 sep 2024 12:56

Bedankt Rene!

DT 350 naven met VSW A55 SL PL velgen.
Spaken Sapim CX-ray.

Ik heb de andere set verkocht omdat die Giant SLR1 set van 60mm nogal windgevoelig waren en daar had ik met 64kg nogal last van. Deze velgen zijn meer U vorm en daardoor veel minder windgevoelig.

leon1
Forum-lid

leon1 16 sep 2024 13:58

Ziet er mooi uit. Ik houd wel van een beetje glimmende wielen.
Ride bikes, not tanks!

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 16 sep 2024 16:43

Kornuit schreef: 16 sep 2024 12:56 Bedankt Rene!

Spaken Sapim CX-ray.

Ik heb de andere set verkocht omdat die Giant SLR1 set van 60mm nogal windgevoelig waren en daar had ik met 64kg nogal last van. Deze velgen zijn meer U vorm en daardoor veel minder windgevoelig.
Top naven ( straight pull zo te zien ) voor een goede prijs -> goede spaken met dito velgen. En zoals Leon zegt, een hoogglans velg doet het altijd goed. Zeker als de Carbon van dusdanige kwaliteit is dat er geen lak nodig is. Zelf heb ik mijn Duke SLR ook met een glans - prachtig bij zonlicht, zeker in de S-Works.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

walters
Forum-lid

walters 16 sep 2024 16:46

rene schreef: 16 sep 2024 16:43

Spaken Sapim CX-ray.

Top naven ( straight pull zo te zien ) voor een goede prijs -> goede spaken met dito velgen. En zoals Leon zegt, een hoogglans velg doet het altijd goed. Zeker als de Carbon van dusdanige kwaliteit is dat er geen lak nodig is. Zelf heb ik mijn Duke SLR ook met een glans - prachtig bij zonlicht, zeker in de S-Works.
Heb je er een foto van, ben namelijk benieuwd hoe ze in de S-works staan.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 17 sep 2024 09:50

rene schreef: 16 sep 2024 16:43

Spaken Sapim CX-ray.

Klopt ja straight pull, ziet er wat strakker uit. Ik heb nu 4 sets met DT350 en echt nog nooit wat gehad met deze naven.

Plaats reactie