Ik trek mijn aanbod in, het is altijd de vraag hoe een koffer terugkomt na een vliegreis. Dat is het niet waard voor een paar grijpstuivers (5 euro per dag) en TS zocht nog iets goedkopers. Denk dat een fietsdoos de goedkoopste optie is, maar daar zou ik mijn fiets nooit in vervoeren.
Fietskoffer (sporadisch) gebruik
Een kartonnen doos zie je wel vaker passeren maar als je weet hoe bagagehandeling er aan toe gaat zou ik het ook niet durven. Ik vrees dat er voor een degelijke fietskoffer geen shortcuts bestaan. Ofwel gokken met een kartonnen doos ofwel investeren in een goeie.
Check zeker eens de omliggende fietswinkels, ofwel om te huren of om een kartonnen doos te krijgen.
Check zeker eens de omliggende fietswinkels, ofwel om te huren of om een kartonnen doos te krijgen.
Uno-X Mobility or bust!
Ik heb hetzelfde advies gegeven. Maar ik heb er best wel goede ervaringen met een doos om eerlijk te zijn. Als je een stevige doos pakt en de boel goed met bubbeltjesplastic inpakt gaat het meestal wel goed.
Grootste nadeel voor mij is het ontbreken van wielen.
Grootste nadeel voor mij is het ontbreken van wielen.
Ik heb heel vaak een fiets in een doos vervoerd. Gewoon omdat een fietstas geen optie was. Ik vloog naar stad A en fietste 1500 km verder naar land B en vloog van daar uit terug. Ik heb dus heel vaak een fietsdoos op Schiphol gekocht en mijn fiets bij de lokale fietsenmaker weer laten inpakken op de terugreis. En dat is toch nog toe altijd goed gegaan.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid