Sram app battery status geeft Good aan zonder accu
Vandaag niet voor het eerst verrast met een lege voorderailleur accu, Sram Force axs 12 speed groep. App pas gecheckt en overal stond netjes Battery Status - Good.
Nu viel het mij dat na het verwijderen van de accu de app nog steeds Battery Good aangaf terwijl er überhaupt geen accu aanwezig was
Verbaast me dan ook niet dat ik al eerder een paar keer dacht dat ze vol waren totdat ze 'ineens' leeg waren.
Iemand ervaring hiermee, het zou fijn zijn om de accustatus wel betrouwbaar te kunnen volgen..
Nu viel het mij dat na het verwijderen van de accu de app nog steeds Battery Good aangaf terwijl er überhaupt geen accu aanwezig was
Verbaast me dan ook niet dat ik al eerder een paar keer dacht dat ze vol waren totdat ze 'ineens' leeg waren.
Iemand ervaring hiermee, het zou fijn zijn om de accustatus wel betrouwbaar te kunnen volgen..
-
- Forum-lid
1x schakelen met je VD en je ziet aan het ledje of er nog genoeg prik op zit....
Voordat ik ga fietsen check ik zo altijd de status van de accu.....kwestie van voorbereiding.
Voordat ik ga fietsen check ik zo altijd de status van de accu.....kwestie van voorbereiding.
-
- Forum-lid
Bij de start van de rit let ik altijd even naar de kleur van de ledjes.
Al een keertje de batterijen gewisseld om zeker rit vlot te kunnen afwerken.
Daarnet wel de knoopcel vervangen in linker shifter van de kopvrouw haar Agree
App gaf aanvankelijk aan dat niveau ok was, na firmware update bleek niveau toch te laag.
Al een keertje de batterijen gewisseld om zeker rit vlot te kunnen afwerken.
Daarnet wel de knoopcel vervangen in linker shifter van de kopvrouw haar Agree
App gaf aanvankelijk aan dat niveau ok was, na firmware update bleek niveau toch te laag.
-
- Forum-lid
Knoopcellen in m'n Sram Red shifters nog nooit hoeven vervangen, 4jr in gebruik.
-
- Forum-lid
Vorige week zondag rondje bouwmarkt gereden. Knoopbatterij rechter shifter bleek leeg terwijl de app aangaf dat ie groen was. Links ook meteen vervangen, maar wel raar dat die app niet accuraat is.
Michiel
-
- Forum-lid HC
Ik heb de status van de losse accu's zowel in de app als op de edge nooit goed gevonden.
Hij geeft of vol of leeg aan. Meer niet.
De knoopcellen kloppen waar aardig, maargoed voordat je die moet vervangen heeft de helft zijn fiets al verkocht.
Ik laad ze gewoon simpel begin van de maand op. Nog nooit met een lege accu gestaan.
Goed hangt er vanaf hoe veel je rijd, maar voor de meeste onder ons gaat dat prima een 1000 a 1200km haal je makkelijk.
En leeg is voor een accu ook helemaal niet goed!
Hij geeft of vol of leeg aan. Meer niet.
De knoopcellen kloppen waar aardig, maargoed voordat je die moet vervangen heeft de helft zijn fiets al verkocht.
Ik laad ze gewoon simpel begin van de maand op. Nog nooit met een lege accu gestaan.
Goed hangt er vanaf hoe veel je rijd, maar voor de meeste onder ons gaat dat prima een 1000 a 1200km haal je makkelijk.
En leeg is voor een accu ook helemaal niet goed!
-
- Forum-lid
Via mijn Garmin krijg ik steeds (na ca. 1.000 a 1.200 km) netjes een waarschuwing dat het batterijniveau van de achterste accu laag is. Tijd om beide accu’s op te laden. Nog geen probleem ervaren.
Ik kreeg gisteren op de Wahoo een melding dat de batterij bijna leeg was. In de app staat hij als 'goed' en mooi groen. Ook 50 km later nog steeds zo.
Maar ik krijg van m'n Magene radar bv ook een waarschuwing als hij aan 50% komt. Beetje overdreven.
Aan tpoicstarter: blijft het zo als je de app sluit en weer opent. Want dat is dan wel bizar.
Net even via de app gecheckt en nu gaf hij aan dat de batterij laag stond. Na nieuwe firmware en zonder laden plots weer goed
Maar ik krijg van m'n Magene radar bv ook een waarschuwing als hij aan 50% komt. Beetje overdreven.
Aan tpoicstarter: blijft het zo als je de app sluit en weer opent. Want dat is dan wel bizar.
Net even via de app gecheckt en nu gaf hij aan dat de batterij laag stond. Na nieuwe firmware en zonder laden plots weer goed
-
- Forum-lid
Gisteren bij de kopvrouw volgend probleem (?) gemerkt: update firmware uitgevoerd op de 2 versnellingsapparaten en linker shifter. Rechter shifter reageert niet op indrukken axs knop.
Contact genomen met klanten dienst en kreeg vrijwel onmiddellijk antwoord.
Advies was fiets te verwijderen uit de app en daarna opnieuw te pairen en fiets opnieuw invoeren in de app, maar dit heeft niet geholpen. Benieuwd naar verdere reacties van support.
Of de software update strikt noodzakelijk is, dat is een andere vraag. De fiets schakelde (en nog steeds) onberispelijk.
Contact genomen met klanten dienst en kreeg vrijwel onmiddellijk antwoord.
Advies was fiets te verwijderen uit de app en daarna opnieuw te pairen en fiets opnieuw invoeren in de app, maar dit heeft niet geholpen. Benieuwd naar verdere reacties van support.
Of de software update strikt noodzakelijk is, dat is een andere vraag. De fiets schakelde (en nog steeds) onberispelijk.
Die ledjes op de voor en achterderailleur ga ik ook eens in de gaten houden, kijken of die betrouwbaarder zijn. En anders maar op een vast moment per maand aan de lader hangen.scottpch64 schreef: ↑11 okt 2024 17:38 1x schakelen met je VD en je ziet aan het ledje of er nog genoeg prik op zit....
-
- Forum-lid
Of een reserveaccu meenemen zodat je evt kunt wisselen onderweg.rchv schreef: ↑13 okt 2024 18:52Die ledjes op de voor en achterderailleur ga ik ook eens in de gaten houden, kijken of die betrouwbaarder zijn. En anders maar op een vast moment per maand aan de lader hangen.scottpch64 schreef: ↑11 okt 2024 17:38 1x schakelen met je VD en je ziet aan het ledje of er nog genoeg prik op zit....
Ik zou het dan eerder ná het fietsen checken. Dan heb je tijd, om indien nodig, op te laden.scottpch64 schreef: ↑11 okt 2024 17:38 Voordat ik ga fietsen check ik zo altijd de status van de accu.....kwestie van voorbereiding.