Balhoofdlagers Sensa Giulia Evo Disc
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Heb je deze vraag al eens gesteld aan de fabrikant?
Dan kan via de contactpagina
Het kan dat je wat moet aandringen maar als je je vraag goed stelt krijg je wel antwoord (eigen ervaring).
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dank voor de reacties. Ik heb de specificaties inmiddels van de dealer. Uiteraard was het een koud kunstje om de boel even te demonteren en de specificaties van de lagers af te lezen (je mag mij van luiheid beschuldigen).
De reden dat ik die specificaties graag registreer is dat wanneer de lagers daadwerkelijk aan vervanging toe zijn, mijn ervaring is dat de specificaties op de behuizing van de te vervangen lagers niet meer leesbaar zijn.
De reden dat ik die specificaties graag registreer is dat wanneer de lagers daadwerkelijk aan vervanging toe zijn, mijn ervaring is dat de specificaties op de behuizing van de te vervangen lagers niet meer leesbaar zijn.
Kleine up:
Ik wil ze vervangen en heb ze er uit gehaald, maar kom op de volgende maten:
Boven: 7Hx41,8x30,2 (45/45)
Onder: 8Hx52x42 (45/45)
Onderlager zie ik nergens online, is allemaal hoogte 7. Bovenlager zie ik gek genoeg heel vaak in 8 of 6,5 mm, maar weer niet in 7. (IS42 standaard) Bekende websites als bike24, mantel en 12gobiking en online afgezocht.
Heeft Sensa dan unieke maten? Heb de dealer waar de fiets vandaan komt gebeld, maar die kon het telefonisch niet zeggen.
Onderlager zie ik nergens online, is allemaal hoogte 7. Bovenlager zie ik gek genoeg heel vaak in 8 of 6,5 mm, maar weer niet in 7. (IS42 standaard) Bekende websites als bike24, mantel en 12gobiking en online afgezocht.
Heeft Sensa dan unieke maten? Heb de dealer waar de fiets vandaan komt gebeld, maar die kon het telefonisch niet zeggen.
Hardloper die ook wel eens fietst
Je kan Ad van Fietstech in Bemmel bellen is Sensa dealer.RSK schreef: ↑18 okt 2024 11:29 Kleine up:
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Die 42mm van het onderlager is meestal 40mm, wellicht een meetfout? http://www.lagersvoordefiets.nl/Balhoof ... 0x8-[45x45]RSK schreef: ↑18 okt 2024 11:29 Kleine up:
Lager boven: http://www.lagersvoordefiets.nl/Balhoof ... 2x7-[45x45]
Tip: Gebruik de notatie volgens SHIS. Die is universeel! Bij Parktool staat SHIS systeem op de site.
Bedankt iedereen! heb ze besteld bij lagersvoordefiets.nl
Heb ze nagemeten, en ik denk dat ik die 0 voor een 2 heb aangezien, want binnenmaat is inderdaad 40 bij het onderlager. Hoogtes ook nog gecontroleerd, maar dat lijkt te kloppen.
Dan komen we op:
Onder: 8Hx52x40 (45/45)
En volgens SHIS zou dat moeten zijn:
Boven: IS42/30.2 H7 --> Al twijfel ik over die 30.2, of dat geen 30 moet zijn.
Onder: IS52/40 H8
Via een vriend ook op https://www.hambini.com/support/bearing ... -bearings/ een hoop gelezen. Daar staat onder andere het belang van buitendiameter en hoogte, en dat de binnendiameter minder krap komt.
Heb ze nagemeten, en ik denk dat ik die 0 voor een 2 heb aangezien, want binnenmaat is inderdaad 40 bij het onderlager. Hoogtes ook nog gecontroleerd, maar dat lijkt te kloppen.
Dan komen we op:
Onder: 8Hx52x40 (45/45)
En volgens SHIS zou dat moeten zijn:
Boven: IS42/30.2 H7 --> Al twijfel ik over die 30.2, of dat geen 30 moet zijn.
Onder: IS52/40 H8
Via een vriend ook op https://www.hambini.com/support/bearing ... -bearings/ een hoop gelezen. Daar staat onder andere het belang van buitendiameter en hoogte, en dat de binnendiameter minder krap komt.
Hardloper die ook wel eens fietst