Canyon
Dat is ook mijn probleem met de aftersales van Canyon, zelfs als je een afspraak maakt kun je NIET wachten op het resultaat (ook niet of het wel/niet onder garantie valt), en ff naar Eindhoven op en neer is voor mij ook rond de 300km.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Heb jaren in de fietsen gewerkt. Een afspraak telefonisch maken over een reparatie als je de fiets niet zelf ziet is vragen om ongelukken. Leidt tot zoveel ellende. Kwaliteit is waarmaken en als je dat niet kunt heb je een probleem.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 26 sep 2023 18:08
Wat heeft "zelf een plan kunnen trekken" in dit geval met aftersales te maken?
Ik kan zelf wel een nieuwe vork kopen en monteren en dan Canyon een tikkie sturen, maar denk je dat dat zo werkt?
Inherent aan een beroep op garantie of andere vormen van non-conformiteit is dat de verkoper (of eventueel de leverancier) het op moet lossen. Wie de verkoper is, is verder helemaal niet relevant. Bij een LBS was dit niet anders geweest.
Ik kan zelf wel een nieuwe vork kopen en monteren en dan Canyon een tikkie sturen, maar denk je dat dat zo werkt?
Inherent aan een beroep op garantie of andere vormen van non-conformiteit is dat de verkoper (of eventueel de leverancier) het op moet lossen. Wie de verkoper is, is verder helemaal niet relevant. Bij een LBS was dit niet anders geweest.
Canyon is zeer succesvol. Dat betekent dat ze gewoon mega veel vragen en issues te verstouwen krijgen. En met slecht 1 servicecentrum in Eindhoven is dat niet te doen. Heb zelf recent trouwens een zeer positieve ervaring met Koers.cc opgedaan, die zijn zo'n Canyon friendly bikeshop. Hebben een nieuwe stuurpen (die ik langer wilde hebben dan de standaard) op mijn Aeroad gemonteerd. Hebben via Eindhoven nog nieuwe handlebars geregeld voor mijn stuur. Misschien kun je je ook bij zo'n bikeshop melden?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 26 jan 2013 12:13
Ik heb zelf echt goede ervaringen met Canyon in Eindhoven. De fiets opsturen is even een werkje, maar de kwaliteit en prijs van de service tov de lbs maakt dat de moeite waard.
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 26 sep 2023 18:08
Vanochtend heeft het Service Center in Eindhoven zelf contact opgenomen. Vriendelijke enthousiaste medewerker waarvan je direct merkt dat hij zelf ook fietst (en dan niet op een fatbike). Ik sluit niet uit dat hij hier op het forum zit.
Goed geholpen in die zin dat Canyon een korting heeft aangeboden en heeft aangeboden de kosten van het bijtippen te vergoeden als ik een bon opstuur van gebruikt materiaal. Ik heb dat aanbod aanvaard en daarmee is de kous voor mij ook af. Tevreden zo, misschien wel het meest over het leuke gesprek dat het heeft opgeleverd.
Verder wist hij mij te vertellen dat je ook kunt retourneren bij het Service Center zelf en dat je inmiddels ook modellen kunt testen waaronder de Grizl en de nieuwe Aeroad. Dat laatste lijkt me een positieve ontwikkeling.
Al met al een prima ervaring met de aftersales van Canyon.
Deze week maar eens verder afmonteren en dit weekend een ritje maken.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Goed geholpen in die zin dat Canyon een korting heeft aangeboden en heeft aangeboden de kosten van het bijtippen te vergoeden als ik een bon opstuur van gebruikt materiaal. Ik heb dat aanbod aanvaard en daarmee is de kous voor mij ook af. Tevreden zo, misschien wel het meest over het leuke gesprek dat het heeft opgeleverd.
Verder wist hij mij te vertellen dat je ook kunt retourneren bij het Service Center zelf en dat je inmiddels ook modellen kunt testen waaronder de Grizl en de nieuwe Aeroad. Dat laatste lijkt me een positieve ontwikkeling.
Al met al een prima ervaring met de aftersales van Canyon.
Deze week maar eens verder afmonteren en dit weekend een ritje maken.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Hoi,
vandaag in het Service Centrum in Rotselaar langs geweest . https://www.canyon.com/nl-be/klantenser ... y-service/
Heb mij daar een Canyon Endurace CFR Di2 besteld.
https://www.canyon.com/nl-be/racefietse ... e=R072_P02
Mijn maat nog kunnen aankopen met een flinke End Of Season Super Sale.
Nu in blijde verwachting, nog een 2 tal weekjes wachten.
GR
Gunther
vandaag in het Service Centrum in Rotselaar langs geweest . https://www.canyon.com/nl-be/klantenser ... y-service/
Heb mij daar een Canyon Endurace CFR Di2 besteld.
https://www.canyon.com/nl-be/racefietse ... e=R072_P02
Mijn maat nog kunnen aankopen met een flinke End Of Season Super Sale.
Nu in blijde verwachting, nog een 2 tal weekjes wachten.
GR
Gunther
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 26 sep 2023 18:08
Ik denk gewoon met een lakstift. De vork is alu en dat is wat Canyon zelf adviseerde. Ik moet nog even kijken hoe en wat precies. De lakschade op het carbon achter weet ik nog niet. Daar zal ongetwijfeld een middeltje voor zijn.