Tour 2025
Shit, krijgen we in dit topic al na 2 pagina's ook cijfertjesneuken. Als er geen wolk aan de hemel is en de zon komt als een baksteen naar beneden heb je al een heel andere situatie dan bij een halve zondvloed. Om maar te zeggen, we zullen wel zien op de dag zelf. Misschien kunnen we dan na afloop allemaal naar het dopingtopic om daar te fielosoferen .
Uitkijken naar rit 14. 4 "pukkels" en dat na een klimtijdrit. Benieuwd wie daar het frist aan de Tourmalet gaat beginnen.
Uitkijken naar rit 14. 4 "pukkels" en dat na een klimtijdrit. Benieuwd wie daar het frist aan de Tourmalet gaat beginnen.
Uno-X Mobility or bust!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Tijd en wel of niet een record rijden zal toch sterk afhangen van de koers. Het is geen klimtijdrit.., als ze koers maken vanaf de voet, al dan niet met de ploeg, komen ze een heel eind. Maar als ze wachten met koersen tot halverwege die bult dan heb je hele andere klimtijden.
Nog even afgezien van kansen op wind bovenaan, en de hitte.
Nog even afgezien van kansen op wind bovenaan, en de hitte.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
V077 schreef:Sorry maar ik trek dit echt niet, de 12,1 km/u klopt maar de som ervoor niet.
Wiskundig gezien klopt het dat ik "gedeeld door 1000" erbij hadden moeten zetten om van meters per uur naar km/u om te rekenen. Wat jij doet, zonder enige verklaring komt erop neer dat je het aantal rotaties per seconde (80 : 60) vermenigvuldigt met de afstand die de wielen per rotatie van de pedalen afleggen, dit levert dan de snelheid in m/s op en dat vermenigvuldig je met 3,6 wat feitelijk 3600 s : 1000 m had moeten zijn om wiskundig juist en verhelderend te zijn. Al met al is het amper lagere school werk.
@Rob vergeet dat er mechanische verliezen zijn en dat er ook nog de luchtweerstand is. En, ik kan me herinneren dat er in het bos richting Chalet stukken van 12% waren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Pffff! Kan dit niet in een ander topic?!
Tuurlijk moet dat in dit topic. Waar anders? Het ging om de vraag met welk verzet straks geklommen gaat worden.
Als ik in mijn berekening uit ga van 70 Watt vermogen voor rolweerstand, luchtweerstand en mechanische weerstand. En dat lijkt me nog best aan de hoge kant gegokt. Dan kom ik uit op:
6.5 Watt/kg -> 39/23 -- 17,8 km/h -- cadans van 83
Als de knechten nog aan het knechten zijn en er nog niet voluit wordt gereden en er dus een een lager vermogen wordt gereden:
6.0 Watt/kg -> 39/25 -- 16,2 km/h -- cadans van 82
5.5 Watt/kg -> 39/28 -- 14,5 km/h -- cadans van 83
Dat alles dus bij 10%. Ze fietsen volgens mij de Bedoin zijde en dat is qua stijgingspercentages niet de gemeenste kant. Ik heb deze zomer zowel Bedoin, Malaucene en Sault gereden. Het bos van Bedoin is echt max 10%. In Malaucene zit een kilometer van gemiddeld 11% procent. Gaaf om heel hard te dalen, klimmen vond ik minder.
Als ik in mijn berekening uit ga van 70 Watt vermogen voor rolweerstand, luchtweerstand en mechanische weerstand. En dat lijkt me nog best aan de hoge kant gegokt. Dan kom ik uit op:
6.5 Watt/kg -> 39/23 -- 17,8 km/h -- cadans van 83
Als de knechten nog aan het knechten zijn en er nog niet voluit wordt gereden en er dus een een lager vermogen wordt gereden:
6.0 Watt/kg -> 39/25 -- 16,2 km/h -- cadans van 82
5.5 Watt/kg -> 39/28 -- 14,5 km/h -- cadans van 83
Dat alles dus bij 10%. Ze fietsen volgens mij de Bedoin zijde en dat is qua stijgingspercentages niet de gemeenste kant. Ik heb deze zomer zowel Bedoin, Malaucene en Sault gereden. Het bos van Bedoin is echt max 10%. In Malaucene zit een kilometer van gemiddeld 11% procent. Gaaf om heel hard te dalen, klimmen vond ik minder.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40376
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De ASO wijst weer eens eerst naar anderen ipv bij zichzelf beginnen….. (mompelt iets over finishstraten, etc).
https://www.eurosport.nl/wielrennen/tou ... GU9OVkmiqw
https://www.eurosport.nl/wielrennen/tou ... GU9OVkmiqw
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Het -overigens zeer verwarrend geschreven- artikel lijkt tussen de regels door wel door te schemeren dat le Prudhomme zijn afscheid aankondigt.
Nog even een groot ei leggen en het stokje overdragen.
Ik begrijp het argument van exorbitante budgetten uit de olie landen wel hoor. Aan de ander kant; die Franse ploegen die hij noemt graaien eveneens behoorlijk wat bij elkaar vanuit de gok industrie die heilig is in Frankrijk. Om nog maar te zwijgen over de bronwatertjes die per liter duurder zijn dan een liter fossiele brandstof…
Veiligheid in afdalingen ligt bij de parcoursbouwer, benieuwd wat hij daar dan als maatregelen wil gaan invoeren voor zover dat al aan hem is.
Nog even een groot ei leggen en het stokje overdragen.
Ik begrijp het argument van exorbitante budgetten uit de olie landen wel hoor. Aan de ander kant; die Franse ploegen die hij noemt graaien eveneens behoorlijk wat bij elkaar vanuit de gok industrie die heilig is in Frankrijk. Om nog maar te zwijgen over de bronwatertjes die per liter duurder zijn dan een liter fossiele brandstof…
Veiligheid in afdalingen ligt bij de parcoursbouwer, benieuwd wat hij daar dan als maatregelen wil gaan invoeren voor zover dat al aan hem is.