Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Das off topic
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29
Moest dat niet 'fraude am fahren' zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat was VW toch?
Less is bore
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
Een niet-elektrisch automobilist ziet dergelijke laadpalen niet snel. Overal in Frankrijk zijn snelladers op industrieterreinen en op parkeerplaatsen. Je elektrische auto ziet deze wel, je navigeert prima door Frankrijk. Op vakantie de afgelopen jaren nooit een centje pijn gehad. En haast heb ik toch niet
Naast de gebruikelijke Fastned, Ionity en wat heb je nog meer Tesla's bij grote supermarkten en industrieterreinen, IEcharge op het platteland. En altijd al bij gemeentehuis en postkantoor laadpalen voor de Zoë.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met een aanhanger nog steeds niet te doen en te duur.
Als sommige bedrijven niet de EV verplicht hadden gesteld als leasebak en de overheid geen schandalig grote belastingvoordelen had gegeven (waar alleen de minimaal 2x modaal van profiteerde) reden er nu nog steeds maar een paar.
Als sommige bedrijven niet de EV verplicht hadden gesteld als leasebak en de overheid geen schandalig grote belastingvoordelen had gegeven (waar alleen de minimaal 2x modaal van profiteerde) reden er nu nog steeds maar een paar.
Less is bore
In de dorpen in FR zie je amper ergens een laadpaal staan, zelfs niet in de in de zomer drukke dorpen. Om het wat fietsgerelateerd te houden, dorpen in de buurt van de Ventoux, Alpe d'Huez,...devriesman schreef: ↑10 nov 2024 00:04
Een niet-elektrisch automobilist ziet dergelijke laadpalen niet snel. Overal in Frankrijk zijn snelladers op industrieterreinen en op parkeerplaatsen. Je elektrische auto ziet deze wel, je navigeert prima door Frankrijk. Op vakantie de afgelopen jaren nooit een centje pijn gehad. En haast heb ik toch niet
Naast de gebruikelijke Fastned, Ionity en wat heb je nog meer Tesla's bij grote supermarkten en industrieterreinen, IEcharge op het platteland. En altijd al bij gemeentehuis en postkantoor laadpalen voor de Zoë.
En ik zag aan de ingang van verschillende campings: Il est interdit de charger son véhicule
De capaciteit aan laadinfrastructuur is helemaal nog niet wat het moet zijn, bovendien zijn EV's voor particulieren nog te duur en is het rijbereik voor velen te weinig. Als ik op reis ga, dan hangt er een aanhangwagen met een moto op aan. Met een EV sta ik dan elke 200 km ergens te laden. Dat zijn zes laadbeurten eer ik op m'n bestemming ben. En als ik op m'n bestemming ben dan moet ik gaan zoeken naar een laadpaal.
Nog een interessant artikel van vandaag op vrtnws: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/08 ... ichelin-e/
En dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/09 ... r-als-hie/
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Is allemaal waar, maar de Europese autofabrikanten maken ook gewoon EV broddel tov de Aziaten. De artikelen wijzen allemaal naar China, maar vlak de Koreanen niet uit. Die doen het met fors minder subsidies en bouwen veel aantrekkelijkere autos. EV6, Niro, et.jakkel schreef: ↑10 nov 2024 08:41
Nog een interessant artikel van vandaag op vrtnws: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/08 ... ichelin-e/
Hier maken ze overpriced Q4’s, ID3/4 van hard plastic zonder rijbeleving, etc. Renault lijkt nu het beste in te spelen met de Megane, Scenic (hele goede range) en de R5 (fantastisch retro design).
Het is niet alleen maar dat china-subsidie verhaal: Europese merken hebben gewoon dom gedaan.
Less is bore
Ja, zo kun je nog meer opnoemen. Als er geen saldering en BTW aftrek waren geweest.... Nee, wij hebben geen saldering en nog steeds lijkt het erop dat we binnen 8 jaar de, duurdere installatie dan in Nederland, er uit te hebben. Er zijn veel ontwikkelingen vooruit gestuwd door subsidies.daniel1975 schreef: ↑10 nov 2024 08:01 Met een aanhanger nog steeds niet te doen en te duur.
Als sommige bedrijven niet de EV verplicht hadden gesteld als leasebak en de overheid geen schandalig grote belastingvoordelen had gegeven (waar alleen de minimaal 2x modaal van profiteerde) reden er nu nog steeds maar een paar.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13688
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
En je moet je ook wel afvragen of een caravan niet een beetje het vekeerde voorbeeld is.
Iedereen zijn ding, begrijp me niet verkeerd.
Maar hooguit 1% rijd met zo,n ding en dan ook maar een beperkt aantal kilometers.
De laadmogelijkheden op de snelwegen zijn gewoon meer dan voldoende, tenzij je net die drie zaterdagen per jaar perse om 5u snachts naar je vakantie bestemming wilt.
Ik zag in Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk bij alle tankstations op de snelweg voldoende vrije laadpalen in het hoogseizoen op doordeweekse dagen.
De tijd die je de laatste 10 jaar extra kwijt bent voor de reis naar je vakantie bestemming is misschien wel groter dan je extra laadtijd.
Wat maakt dat extra 1 of 2 uur dan uit.
Iedereen zijn ding, begrijp me niet verkeerd.
Maar hooguit 1% rijd met zo,n ding en dan ook maar een beperkt aantal kilometers.
De laadmogelijkheden op de snelwegen zijn gewoon meer dan voldoende, tenzij je net die drie zaterdagen per jaar perse om 5u snachts naar je vakantie bestemming wilt.
Ik zag in Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk bij alle tankstations op de snelweg voldoende vrije laadpalen in het hoogseizoen op doordeweekse dagen.
De tijd die je de laatste 10 jaar extra kwijt bent voor de reis naar je vakantie bestemming is misschien wel groter dan je extra laadtijd.
Wat maakt dat extra 1 of 2 uur dan uit.