Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ik heb met deze set-up gereden. Dat wil zeggen een Tubus AIRY gemonteerd op een CFR696. Alle 4 bouten gemonteerd op de seatstays van het frame. Ik heb er ruim 800km bepakt mee gefietst, waarvan ook het nodige slechte asfalt en stukken onverhard. Wel licht bepakt: zo’n 8,5kg op de drager (die zelf minder dan een halve kilo weegt).
Het kan dus wel, maar...
...de volgende keer zou ik de onderkant van de drager op de steekasadapter monteren. Die had ik erbij besteld maar ik had geen tijd meer om dit om te zetten. Dit omdat het passend buigen van de titanium beugels/stangetjes aan de bovenkant van de Tubus-drager een absolute nachtmerrie is. Met gebruik van de steekasadapter had ik nieuwe beugels moeten kopen en buigen (omdat de drager dan lager uitkomt) en vooral dat laatste kon ik niet opbrengen
...mocht je de drager alsnog zonder steekasadapter monteren, doe dat aan de onderkant dan ‘koud’ op het frame en dus zonder de bijgeleverde busjes. Anders komt er te veel moment op de blindklinkmoeren te staan. Ik heb alle bouten op moment vastgezet en regelmatig nagelopen en ze gaven amper een krimp. Verder geldt: op eigen risico en goed testen voordat je een lange tocht maakt.
Het kan dus wel, maar...
...de volgende keer zou ik de onderkant van de drager op de steekasadapter monteren. Die had ik erbij besteld maar ik had geen tijd meer om dit om te zetten. Dit omdat het passend buigen van de titanium beugels/stangetjes aan de bovenkant van de Tubus-drager een absolute nachtmerrie is. Met gebruik van de steekasadapter had ik nieuwe beugels moeten kopen en buigen (omdat de drager dan lager uitkomt) en vooral dat laatste kon ik niet opbrengen
...mocht je de drager alsnog zonder steekasadapter monteren, doe dat aan de onderkant dan ‘koud’ op het frame en dus zonder de bijgeleverde busjes. Anders komt er te veel moment op de blindklinkmoeren te staan. Ik heb alle bouten op moment vastgezet en regelmatig nagelopen en ze gaven amper een krimp. Verder geldt: op eigen risico en goed testen voordat je een lange tocht maakt.
t.a.f.k.a.e.h.
Bedankt voor het meedenken! Ik heb de Tubus Logo Evo besteld. Die ga ik monteren met de steekasadapter.
Volgens mij hebben de nieuwere versies van de Tubus-dragers een aangepast systeem waardoor je de beugeltjes die aan je seatstays moeten komen gemakkelijker kan verstellen. Buigen hoeft dus niet meer. Tenminste, die indruk heb ik sterk als ik de installatiehandleiding bekijk.
Volgens mij hebben de nieuwere versies van de Tubus-dragers een aangepast systeem waardoor je de beugeltjes die aan je seatstays moeten komen gemakkelijker kan verstellen. Buigen hoeft dus niet meer. Tenminste, die indruk heb ik sterk als ik de installatiehandleiding bekijk.
Dit weekend even de Syncros wielen van de misses geleend voor een herfstige rit op de weg. Staat mooi op de Carbonda. Als ik al een excuus nodig had voor een hoog setje carbon, dan is dit er wel eentje denk ik.
Uno-X Mobility or bust!
Dju. Had je dat nu maar niet gedaan
Staat inderdaad mooi. 40 mm?
45 of 50 zou ook mooi staan.
Staat inderdaad mooi. 40 mm?
45 of 50 zou ook mooi staan.
Hallo,
Ik rij nu 3 jaar op een Canyon Grizl CF SLX 8 eTap Suspension. Hele mooie en breed inzetbare gravelbike.
Toch wil ik toe naar een iets meer race geometrie. Nu heb ik in het verleden wel eens fietsen zelf opgebouwd en dat ben ik nu eigenlijk ook weer van plan.
Idee is om de de onderdelen van de Canyon weer te gebruiken op een nieuw te kopen frame. Echter vind ik de grote merken wel heel duur geworden. Ik heb goede ervaringen met Carbonda (Chinees) en ben dan ook van plan om het weer in deze richting te zoeken.
Omdat ik een strak model zoek beperk ik mijn mogelijkheden iets. Als voorbeeld voeg ik even een foto van Ridley toe om een idee te geven wat ik strak vind.
Nu heb ik zelf natuurlijk wel wat research gedaan en kom zelf op de volgende frames uit:
1. Carbonda CFR-707
2. Yoeleo G21-db
Beide mooie frames maar nog niet helemaal wat ik zoek.
Daarom mijn vraag. Zijn er nog meer aanbieders (Chinees) die een Gravel frame aanbieden met de looks van de Ridley?
Ik rij nu 3 jaar op een Canyon Grizl CF SLX 8 eTap Suspension. Hele mooie en breed inzetbare gravelbike.
Toch wil ik toe naar een iets meer race geometrie. Nu heb ik in het verleden wel eens fietsen zelf opgebouwd en dat ben ik nu eigenlijk ook weer van plan.
Idee is om de de onderdelen van de Canyon weer te gebruiken op een nieuw te kopen frame. Echter vind ik de grote merken wel heel duur geworden. Ik heb goede ervaringen met Carbonda (Chinees) en ben dan ook van plan om het weer in deze richting te zoeken.
Omdat ik een strak model zoek beperk ik mijn mogelijkheden iets. Als voorbeeld voeg ik even een foto van Ridley toe om een idee te geven wat ik strak vind.
Nu heb ik zelf natuurlijk wel wat research gedaan en kom zelf op de volgende frames uit:
1. Carbonda CFR-707
2. Yoeleo G21-db
Beide mooie frames maar nog niet helemaal wat ik zoek.
Daarom mijn vraag. Zijn er nog meer aanbieders (Chinees) die een Gravel frame aanbieden met de looks van de Ridley?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
https://www.sp-cycle.com/spcycle-t1000- ... 67186.html
Dat iets?
Ik rij van hen naar volle tevredenheid de G58
Dat iets?
Ik rij van hen naar volle tevredenheid de G58
Tideace Noah is misschien een optie?
https://tideacebike.com/products/fm-gv2 ... tJZAXbhAWu
UDH, T47 bb, plaats voor 50mm banden.
https://tideacebike.com/products/fm-gv2 ... tJZAXbhAWu
UDH, T47 bb, plaats voor 50mm banden.
Uno-X Mobility or bust!
Dank ik hem hem meegenomen in het lijstje. Ben zelf niet een groot fan van een zitbuis die iets hoger ligt dan de bovenbuis.SantaSCSI schreef: ↑23 nov 2024 01:47 Tideace Noah is misschien een optie?
https://tideacebike.com/products/fm-gv2 ... tJZAXbhAWu
UDH, T47 bb, plaats voor 50mm banden.
Maar vind deze toch mee vallen.