Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2024 - 2025

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 25 nov 2024 07:15

ottorongo2 schreef: 24 nov 2024 21:58 Ik den k dat Roothoofd het niet speciaal had over deze laatste wedstrijd maar eerder over de manier van crossen (ploegspel?) tijdens de voorbij jaren.
En dat is dan zeer terecht.Van Tournhout moet er toch al een stijve/pijnlijke nek aan overgehouden hebben door steeds maar achterom te kijken.Ik moet dat manneke echt niet meer.
+1 Verbaast me dat ie nog niet de hekken ingereden is, zit alleen maar achterom te kijken!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 25 nov 2024 11:36

En zo zit de eerste wereldbeker cross er op.
Bij de dames reed Van Empel al in de eerste ronde weg. Brand werd tweede en de Luxemburgse Schreiber maakte het podium compleet.
Bij de mannen, Iserbyt op één, Sweeck op twee en Vanthourenhout op drie.

Gewoon een vaststelling, bij de dames steekt van Empel er zo ver bovenuit dat zelfs een aantrekkelijk parcours voor een saaie wedstrijd zorgt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 25 nov 2024 13:51

Het was in één woord; SLAAPVERWEKKEND !
...

jbams
Forum-lid

jbams 25 nov 2024 21:20

ottorongo2 schreef: 24 nov 2024 21:58 Ik den k dat Roothoofd het niet speciaal had over deze laatste wedstrijd maar eerder over de manier van crossen (ploegspel?) tijdens de voorbij jaren.
En dat is dan zeer terecht.Van Tournhout moet er toch al een stijve/pijnlijke nek aan overgehouden hebben door steeds maar achterom te kijken.Ik moet dat manneke echt niet meer.
Ik zal eerlijk toegeven dat ik het leuk vind, dat tactische. Dat beinvloed natuurlijk mijn mening over of zoiets door de beugel kan.

Sporten waarbij het gewoon zo hard mogelijk rijden/lopen/varen/zwemmen is; daar kijk ik niet graag naar.

Voor mij is positionering een essentieel onderdeel van wielrennen. Zolang je dat 'correct' doet (zonder in gevaar brengen), mag het van mij. Daar moeten anderen dan maar weer op reageren/aanpassen. Wat dat betreft frappant dat het Pauwels zo vaak lukt om positie 1 en 2 te pakken. Een Vandeputte moet toch ook weten wat er dan komen gaat?

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 26 nov 2024 10:36

Iedereen geeft de indruk als het hier als het over de overheersing van Matthieu tijdens het vorige seizoen gaat dat hij zowat alle wedstrijden met minuten won. Even snel opgezocht en ik constateer dat hij slechts 3 (sorry als ik er 1 naast moest zitten) met meer dan 1 minuut verschil heeft gewonnen. Valt dus nog mee eigenlijk. Hij zal natuurlijk hier en daar wat op reserve gereden hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

galileo2
Forum-lid

galileo2 26 nov 2024 18:15

Dat waren nog eens spannende crossen 🤪

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 26 nov 2024 20:06

galileo2 schreef: 26 nov 2024 18:15 Dat waren nog eens spannende crossen 🤪
Ipv van eenbelachelijke opmerking te maken doe eerst eens wat opzoeking misschien betreffende de verschillen? Ik wacht op je lijstje :D
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Jcheese
Forum-lid

Jcheese 26 nov 2024 20:08

fiedoo schreef: 26 nov 2024 10:36 Iedereen geeft de indruk als het hier als het over de overheersing van Matthieu tijdens het vorige seizoen gaat dat hij zowat alle wedstrijden met minuten won. Even snel opgezocht en ik constateer dat hij slechts 3 (sorry als ik er 1 naast moest zitten) met meer dan 1 minuut verschil heeft gewonnen. Valt dus nog mee eigenlijk. Hij zal natuurlijk hier en daar wat op reserve gereden hebben.
Dan vergeten we voor het gemak maar even dat hij na drie rondjes warmrijden het verschil in twee ronden maakte, waarna hij het laatste stuk van de cross rustig naar huis kon rijden :D ;)

Ik denk niet dat er ooit iemand dominanter was dan Van der Poel vorig jaar. Voor de spanning wordt hij nu niet persé gemist, maar toch hoop ik hem in ieder geval nog een aantal keer aan het werk te kunnen zien in het veld komende winter. Het blijft toch fenomenaal wat hij, maar ook een goede Wout van Aert, laat zien op de crosser.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 26 nov 2024 20:48

Jcheese schreef: 26 nov 2024 20:08
fiedoo schreef: 26 nov 2024 10:36 Iedereen geeft de indruk als het hier als het over de overheersing van Matthieu tijdens het vorige seizoen gaat dat hij zowat alle wedstrijden met minuten won. Even snel opgezocht en ik constateer dat hij slechts 3 (sorry als ik er 1 naast moest zitten) met meer dan 1 minuut verschil heeft gewonnen. Valt dus nog mee eigenlijk. Hij zal natuurlijk hier en daar wat op reserve gereden hebben.
Dan vergeten we voor het gemak maar even dat hij na drie rondjes warmrijden het verschil in twee ronden maakte, waarna hij het laatste stuk van de cross rustig naar huis kon rijden :D ;)

Ik denk niet dat er ooit iemand dominanter was dan Van der Poel vorig jaar. Voor de spanning wordt hij nu niet persé gemist, maar toch hoop ik hem in ieder geval nog een aantal keer aan het werk te kunnen zien in het veld komende winter. Het blijft toch fenomenaal wat hij, maar ook een goede Wout van Aert, laat zien op de crosser.
Ik zeg ook niet dat hij niet dominant was, is heb het zelf over op reserve rijden. Natuurlijk steekt mathieu er boven uit.

CALPE
Forum-lid

CALPE 27 nov 2024 16:16

Een "goede" Wout staat inderdaad garant voor wat leuke battle's met Mathieu.
En of hij goed zal zijn? zou eigenlijk geen vraag mogen zijn want zowel Wout alsook
Mathieu zijn het aan hun forse prijskaartje verplicht om in een geweldig vormpeil
aan de start te komen van de crossen die ze zouden rijden.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 27 nov 2024 19:59

Jcheese schreef: 26 nov 2024 20:08

Ik denk niet dat er ooit iemand dominanter was dan Van der Poel vorig jaar............
Je volg cyclocross nog niet zo heel lang vermoed ik dan als ik dat lees.... de wereld is niet gisteren uitgevonden......

galileo2
Forum-lid

galileo2 28 nov 2024 19:51

De periode Liboton valt niet te vergelijken met het moderne veldrijden.

Plaats reactie