Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
scottpch64
- Forum-lid
scottpch64
31 dec 2024 13:47
Maar dan krijg je ook veel meer...
Betere naven die je alleen maar hoeft te servicen dmv lagers, die ook nog eens simpel te verkrijgen zijn ipv goedkope Formula naven waar niemand van weet waar de aftermarket lagers te krijgen zijn.
En in zijn geheel een beter/sterker/lichter wiel die je ook weer kan meenemen naar een volgende fiets...

-
demegens
- Forum-lid
demegens
31 dec 2024 13:53
Dank voor het meedenken. En .. ook daar zit wat in wat jij zegt hoor. Ben zelf redelijk handig en heb een blinde lager removal set en ook lagerpers. Trouwens vliegen de lagers van de fh-117k hub er makkelijk uit en zijn gewone 1528 en 1526 lagers die je overal zo ophaalt. Dus geen rare dingen wat dat betreft. Uiteindelijk schijnt het dus ook een hub te zijn die in diverse Canondale wielsets zitten als ook dus in de synchros wielsets.
-
Maatwielen
- Forum-lid
-
Contact
Maatwielen
31 dec 2024 14:00
demegens schreef: ↑31 dec 2024 13:24
Hans, dan praat je toch over een ander bedrag dan 5 tientjes denk ik. Heb nu een hub gevonden. en besteld. En… heb met deze toch 4 jaar gereden en de velg is nog prima en scheurloos. Ook gezien ik veel door de troep, modder en bagger rijd hebben ze het best goed gedaan. En voor een handgespaakt wiel betaal je veel meer en die zullen uiteindelijk ook kapot gaan denk ik.
Ik snap je afweging.
-
bever
- Forum-lid
bever
31 dec 2024 16:33
hoe ben je nou uiteindelijk achter het typenummer van de body gekomen En waar besteld ? (Uit nieuwsgierigheid

)
-
demegens
- Forum-lid
demegens
31 dec 2024 17:03
E. e. a. gevonden via fuormulahubs.com.
https://www.formulahubs.com/document/download.php?i=52.
Besteld bij Martens in Rucphen via hun site. Ook al betaald maar geen reactie meer terug gekregen. Dus ben benieuwd naar de levering en wanneer ik eventueel wat mag ontvangen.
Trouwens weinig adressen te vinden die deze verkopen. Zelfs Mantel en grotere zaken hebben deze niet terwijl ze natuurlijk heel veel van deze wielen verkopen in hun fietsen aanbid. Dat vind ik dan wel weer apart en eigenlijk slechte service van de grote winkels. Maar ze verkopen natuurlijk liever dan weer een nieuwe wielset dan behoorlijke service leveren.
-
demegens
- Forum-lid
demegens
07 jan 2025 18:45
Body binnen gekregen. Is wel ander type en bedoel dan zonder kogeltjes maar met een 1526 lager. Makkelijker te vervangen volgende keer. Voor deze body heb je dus een 14 mm inbussleutel nodig ( maar die had ik al

).
Bij Martens verkrijgbaar. Komt incl. seal en aangepast asmoeren. Dit ivm met een lager en geen kogeltjes meer.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
scottwilko
07 jan 2025 20:19
Ik vermoed toch dat je oude body ook industrie lagers heeft. Ik had het met mijn body ook dat de lagers van mijn body helemaal uit elkaar gevallen waren. Alle kogeltjes liepen daardoor los uit de body. Met wat kunst en vliegwerk de buitenschaal uit de body gekregen en met nieuwe lagers doet hij het weer als nieuw.
-
demegens
- Forum-lid
demegens
07 jan 2025 23:52
Heb de nieuwe hub niet uit elkaar gehaald natuurlijk maar er zat een kleinere sealmoer bij dan bij de oude hub. Dus er moet iets anders zijn. Scheelt zo’n 5 mm. Of zouden er grotere kogels inzitten dan in de oude? In de oude zaten er zo’n 25 van 3 mm doorsnee of zo.