Het grote veldrijden-topic
Die crossen rijden ze juist om te mogen starten in de wereldbeker.
Even zo uit mijn hoofd moet je binnen de top 50 staan om startrecht te krijgen zonder geselecteerd te zijn door eigen bond.
Het zijn juist vaak Nederlandse en Belgische renners die deze omweg zoeken.
Maar dat zijn vaak niet de renners die een bondscoach selecteert voor een WK.
Even zo uit mijn hoofd moet je binnen de top 50 staan om startrecht te krijgen zonder geselecteerd te zijn door eigen bond.
Het zijn juist vaak Nederlandse en Belgische renners die deze omweg zoeken.
Maar dat zijn vaak niet de renners die een bondscoach selecteert voor een WK.
gede schreef: ↑04 feb 2025 16:47o ja, doen !!! Nog meer drama... Er was al zoveel drama dat WVA een plek in de selectie zou gaan wegnemen, als daar dan ook nog eens de goede startplaats van iemand anders bijkomt...
Als 'meer fan van WVA dan van MVDP' moet ik toch ook eerlijk toegeven dat dat laat beslissen ook niet OK was. Het is gewoon niet professioneel... Gewoon slecht aangepakt in mijn ogen. Ik kan alleen nogmaals speculeren dat ik denk dat Visma er gewoon niet achter staat...
Beetje pover om Wout's eigen beslissingen die hem als een boemerang terug gevlogen kwam te twisten
naar Visma hier de gebeten hond in het verhaal te laten zijn.
Maar indien Visma er niet achter zou staan? Tja, kan je het een topploeg kwalijk nemen dat
de goedbetaalde bijverdienste van een royaal betaalde wegrenner zoals Wout dat bij hun is, hun
geen barst kan schelen? Hem steunen terwijl zijn meest recente WK CX-zege reeds 7 jaren
geleden is? Terwijl ze ook reeds 6 jaren aan het wachten zijn om één van hun hoogste doelstellingen
....de zege(s) van Wout in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix en hij daar ook nog steeds
niet in slaagde?
Enkele jaren geleden gaf Zeeman toe dat ze met Wout, telkens met de handen in de haren zaten om hem
bij de start van het voorjaar, in een goed vormpeil te krijgen......nadat hij circa 10 crossen alsook het WK CX
gereden had en zich daarbij blijkbaar compleet opgeblazen had en zijn vormpeil nadien zo belabberd was
dat Visma met de opbouw van zijn vormpeil voor het voorjaar op de weg, van nul moest starten.
Laatst gewijzigd door CALPE op 04 feb 2025 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
1 of 2 kwalificatierondes, desnoods een dag voordien, daar zie ik nog wel iets in ja. Je krijgt dan automatisch ook de beteren van dat moment vooraan.koeroeur schreef: ↑04 feb 2025 17:44 Misschien belachelijk idee maar werken met een kwalificatieronde?
Want het feit dat sommige mindere rijders nu crossjes gaan doen in het buitenland waar niemand ooit van gehoord heeft om punten te verzamelen is toch ook ridicuul? Zo staan ze dan voor anderen die wel met de groten meerijden in de grote crossen.
-
- Forum-lid
Dat zou wel een hele organisatie zijn... alleen maar om er voor te zorgen dat Wout van Aert nog makkelijker naar zijn 2e plaats rijdt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan maak je het voor niet-vaste-crossers lekker makkelijk om alleen tijdens het WK even op te komen dagen om de knikkers op te halen…..
Paar voorbereidingscrossjes rijden en knallen maar.
Paar voorbereidingscrossjes rijden en knallen maar.
Less is bore
Precies,heb ik met deze rit https://www.het-versnellertje.nl/zuidveluwetocht/ Even de tekst lezen.koeroeur schreef: ↑04 feb 2025 16:12Idem.daniel1975 schreef: ↑04 feb 2025 15:42Strade!!! En dan de Tirreno en M-SR; niks ten nadele van de vlaamse voorjaarskoersen, maar ik word altijd erg blij van die prachtige beelden vanuit zuid-europa waar het voorjaar al een beetje is begonnen.
Maar Omloop Het Nieuwblad blijft toch speciaal.
Puur omdat het weer begonnen is![]()
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hier trappen we 2 weken later af met de Joop Zoetemelk Classic, bij mij al jaaaaaren vaste waarde. Bekende wegen, bekend gebied, maar soort van mentale kickoff.
Less is bore
Even een vraagje van een leek;
Is dit bijzonder?
https://wielerrevue.nl/artikel/635368/b ... a-na-koers
Is dit bijzonder?
Niet bijzonder. Door de sterk wisselende inspanningen bij CX is de gemiddelde hartslag hoger dan bij een vlakke tijdrit van dezelfde tijdsduur. Hartslag gaat bij de extreme inspanningen sneller naar waardes boven die van FTP en daalt langzamer bij rustmomenten. Blijft dus relatief hoog.Theo V schreef: ↑04 feb 2025 21:52 Even een vraagje van een leek;
Is dit bijzonder?
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Dat is precies het mooie van veldrijden. Van der poel heeft dat vermogen geweldig geïmplementeerd in zijn wegkoersen: rust pakken waar je kunt en voluit gaan als het moet.
In mijn optiek zijn zijn zeges in respectievelijk de Amstel Gold Race en zijn WK zege in Edinburgh daar een heel mooi voorbeeld van.
In mijn optiek zijn zijn zeges in respectievelijk de Amstel Gold Race en zijn WK zege in Edinburgh daar een heel mooi voorbeeld van.
Adversity is the Catalyst of Change