Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 24 feb 2025 07:49

daniel1975 schreef: 23 feb 2025 15:58 Gewoon Tussendoor knallen ;-)

Prachtig weer vandaag, genieten!
Liever niet!
Berijders van racefietsen hebben al een slechte naam, laten we die niet nóg slechter maken.

Als de derde leeftijd de herhaalde bel niet hoort, dan even roepen.
Vinden ze ook niet leuk, maar beter dan de aanleiding zijn tot een ongeluk.
Dogma F

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 24 feb 2025 07:58

Ramon73 schreef: 24 feb 2025 07:49

Liever niet!
Berijders van racefietsen hebben al een slechte naam, laten we die niet nóg slechter maken.

Dat roepen is ook nooit goed in hun ogen, dus de slechte naam houd je dan toch wel.
Ik probeer het 'goed' te maken door "dankjewel" te zeggen tijdens het voorbij gaan.
Maar zoals DDX al zei; hier in de Noordkop is er genoeg plek om ze zo min mogelijk tegen te komen.
Als je de duinen maar vermijdt. ;)

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 24 feb 2025 08:51

Overdreven vrolijk en vriendelijk reageren/bedanken helpt zelfs bij de grootste zuurpruimen meestal wel. Ik hou bij het passeren of inhalen altijd in en zorg ervoor dat diegene mij wel gehoord heeft. Als er kinderen bij lopen ga ik eventjes stapvoets rijden, vooral voor de gemoedsrust van de ouders.

Dat voorkomt helaas niet dat ik af en toe nog wel eens gezeik heb. Vorige week een wandelaar die me op een breed gravelpad (nota bene onderdeel van een mtb route!) tegemoet liep en helemaal mijn kant opging terwijl hij ‘tring tring’ naar me riep, terwijl er dus zeeën van ruimte was om elkaar te passeren. Ik had wel even de neiging om om te draaien en te vragen of het wel lekker met hem ging, maar het sop is de kool niet waard.

Ergens is het wel sneu voor zulke mensen. Hij loopt lekker in prachtige natuur, maar hij kan er niet van genieten omdat hij wat fietsers tegenkomt.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 24 feb 2025 09:42

Theo V schreef: 24 feb 2025 07:58
Ramon73 schreef: 24 feb 2025 07:49

Liever niet!

Dat roepen is ook nooit goed in hun ogen, dus de slechte naam houd je dan toch wel.
Ik probeer het 'goed' te maken door "dankjewel" te zeggen tijdens het voorbij gaan.
Maar zoals DDX al zei; hier in de Noordkop is er genoeg plek om ze zo min mogelijk tegen te komen.
Als je de duinen maar vermijdt. ;)
En dat laatste was dus precies mijn probleem. Op de eerste mooie zondagmiddag in de duinen willen fietsen.
Volgende keer inderdaad maar een ander moment of locatie uitzoeken.
Verder heb ik er ook totaal geen probleem mee om even te wachten en doe altijd mijn best om rekening te houden met het overige verkeer. Alleen gisteren waren er gewoon een paar bij die blijkbaar vonden dat iemand met een krom stuur niet hoeft te passeren.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel gezellig en aardig zijn.

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 24 feb 2025 10:00

tommeke14 schreef: 24 feb 2025 08:51 Overdreven vrolijk en vriendelijk reageren/bedanken helpt zelfs bij de grootste zuurpruimen meestal wel. Ik hou bij het passeren of inhalen altijd in en zorg ervoor dat diegene mij wel gehoord heeft. Als er kinderen bij lopen ga ik eventjes stapvoets rijden, vooral voor de gemoedsrust van de ouders.

Dat voorkomt helaas niet dat ik af en toe nog wel eens gezeik heb. Vorige week een wandelaar die me op een breed gravelpad (nota bene onderdeel van een mtb route!) tegemoet liep en helemaal mijn kant opging terwijl hij ‘tring tring’ naar me riep, terwijl er dus zeeën van ruimte was om elkaar te passeren. Ik had wel even de neiging om om te draaien en te vragen of het wel lekker met hem ging, maar het sop is de kool niet waard.

Ergens is het wel sneu voor zulke mensen. Hij loopt lekker in prachtige natuur, maar hij kan er niet van genieten omdat hij wat fietsers tegenkomt.
Ik vraag me altijd af of dat soort mensen ook wil dat je altijd toetert als je met de auto langs zou rijden.

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 24 feb 2025 10:06

Op dagen als gisteren probeer ik echt om de drukte te vermijden. Was makkelijker gezegd dan gedaan. Iedereen leek wel buiten te komen ; trage fietsers, snelle fietsers, wandelaars, motorrijders, scooters en ook veel auto's. Een heel contrast met de koudere en nattere zondagen van enkele weken geleden.

Wat ik echt super irritant vind op een smalle weg : een groepje wandelaars waarvan de ene helft heeft besloten om links te lopen en de andere helft loopt dan terzelfder hoogte rechts. of zelfs als ze maar met 2 zijn, een loopt links en de ander rechts. Is zeker nog een overblijfsel uit de corona periode maar ik vind dat echt gevaarlijk.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 feb 2025 10:50

Dat laatste irriteert mij ook. Hier in middendelftland zijn steeds meer mooie wandel grindpaden.
En dan nog lopen ze op het fietspad. Als ik op het gravelpad ga rijden krijg ik van alles naar mijn hoofd, dat mag dan weer niet.

Ja of wandelaars hardlopen die denken dat aan de verkeerde kant lopen altijd veilig is...... ook als de struiken of weet ik wat twee meter of hoger zijn in de bocht.
Ik reed er vorige jaar bijna twee dood met de auto, die hadden echt geluk dat ik en de auto een mega snelle reactie hadden.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 feb 2025 11:43

Die discussie is er al vaker geweest, wat is de "verkeerde" kant? Ik wil graag zien wat er aan komt als ik op de weg loop.

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 24 feb 2025 12:27

Zien wat er aan komt is dikwijls de laatste zorg bij wandelaars, het is eerder van wij lopen hier gezellig te keuvelen alsof we de enigen op straat zijn en de anderen moeten ons maar zien.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 feb 2025 12:32

Als ik hardloop, is de default kan van fietspad, weg, ook de linkerkant. Als ik niks zie, of ze mij niet kunnen zien loop ik aan de andere kant, maar default is links.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 24 feb 2025 12:45

dwangarbeider schreef: 24 feb 2025 10:06 Wat ik echt super irritant vind op een smalle weg : een groepje wandelaars waarvan de ene helft heeft besloten om links te lopen en de andere helft loopt dan terzelfder hoogte rechts. of zelfs als ze maar met 2 zijn, een loopt links en de ander rechts. Is zeker nog een overblijfsel uit de corona periode maar ik vind dat echt gevaarlijk.
Die hebben allemaal in 't leger gezeten want daar leer je ook langs de kans van de weg te lopen om snel dekking te zoeken :lol: .
Uno-X Mobility or bust!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 feb 2025 14:17

dwangarbeider schreef: 24 feb 2025 12:27 Zien wat er aan komt is dikwijls de laatste zorg bij wandelaars, het is eerder van wij lopen hier gezellig te keuvelen alsof we de enigen op straat zijn en de anderen moeten ons maar zien.
Het wordt toch steeds gekker op de zg ingerichte fietspaden,met kinderwagens aan de binnenkant,lange lijn voor de hond etc.
Als je gaat wandelen dan ga je toch geen druk fietspad opzoeken.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Plaats reactie