Welke fietscomputer zou jij kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Alles via de app zou idd wel een goede verbetering zijn!
Less is bore
Ik denk heel simpel, wat gebruik je? Helderheid staat bij 1040 en 1050 op automatisch, geen omkijken naar. Enkel callibratie van vermogensmeter en gaan met “de geit” bij thuiskomst automatisch uploaden en gelijk gekoppeld met JOIN en trainingspeaks . Helelemaal tevreden \koeroeur schreef: ↑25 feb 2025 14:30 Ik begin wel wennen aan de menu's maar blijf het nodeloos ingewikkeld vinden.
Muziek afspelen. Routes selecteren. Gewoon de helderheid aanpassen gaat altijd moeilijk. Touchscreen werkt ook soms niet mee.
Alles lijkt te ingewikkeld. Sommige dingen gaan via de app, andere enkel via de gps.
En ik had vroeger een Edge Explore, dus was al wat gewoon met de Garmin interface.
En bij Wahoo zijn de menu's gewoon intuïtiever vind ik. Alles via de app.
Maar een ander zal misschien niet overweg kunnen met de Wahoo interface.
\
Op mijn 1040 kan ik trainen met de trainingsplannen van Garmin Coach ( zie Garmin Connect).jer81 schreef: ↑24 feb 2025 20:55Anders ikzelf wel.
Mijn Garmin horloge vind ik wel fijn werken. En de app overzichtelijk, uitgebreid. Ik kan me van 7 jaar geleden echter nog gevloek van fiets maatjes herinneren, er werden zelfs cursus avonden gegeven om om te leren gaan met hun Garmin fietscomputers. Ik gebruikte toen de Rox 10.0. Maar tijden zijn natuurlijk veranderd.
Het is leuk dat mijn Garmin horloge hersteltijd en dergelijke aangeeft, maar is het meer dan een gimmick? Op zich, als IT’er, heb ik geen bezwaar tegen gecompliceerde apparatuur, maar het moet wel gewoon werken. Het motiveert mij niet (zoals nu wel eens gebeurd) dat de sensoren, waar niets mis mee is, weer eens niet koppelen. Gebruiksgemak brengt mij plezier, maar veel functies ook. Moeilijke keuze.
Ps, het zou geweldig zijn als de fietscomputer iets van een trainingsschema zou hebben.
Courir c'est mourir un peu
Helemaal mee eens!walters schreef: ↑26 feb 2025 23:43Ik denk heel simpel, wat gebruik je? Helderheid staat bij 1040 en 1050 op automatisch, geen omkijken naar. Enkel callibratie van vermogensmeter en gaan met “de geit” bij thuiskomst automatisch uploaden en gelijk gekoppeld met JOIN en trainingspeaks . Helelemaal tevredenkoeroeur schreef: ↑25 feb 2025 14:30 Ik begin wel wennen aan de menu's maar blijf het nodeloos ingewikkeld vinden.
Muziek afspelen. Routes selecteren. Gewoon de helderheid aanpassen gaat altijd moeilijk. Touchscreen werkt ook soms niet mee.
Alles lijkt te ingewikkeld. Sommige dingen gaan via de app, andere enkel via de gps.
En ik had vroeger een Edge Explore, dus was al wat gewoon met de Garmin interface.
Courir c'est mourir un peu
Al gemerkt dat ik op automatisch gewoon niets meer kan zien bijna. Staat veel te donker.walters schreef: ↑26 feb 2025 23:43Ik denk heel simpel, wat gebruik je? Helderheid staat bij 1040 en 1050 op automatisch, geen omkijken naar. Enkel callibratie van vermogensmeter en gaan met “de geit” bij thuiskomst automatisch uploaden en gelijk gekoppeld met JOIN en trainingspeaks . Helelemaal tevreden \koeroeur schreef: ↑25 feb 2025 14:30 Ik begin wel wennen aan de menu's maar blijf het nodeloos ingewikkeld vinden.
\
Het glanzende scherm is bij zonlicht ook moeilijk leesbaar. Ik zie vooral m'n eigen spiegelbeeld

- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat kan je dan weer kwijt in het Garmin 540/840 topic.

PS, de "horror" verhalen over hoe slecht Garmin wel niet was liggen al enige tijd achter ons.
Het is nu allemaal net iets gemakkelijker geworden.
Succes met je nieuwe Garmin.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Dat kan met de 1050, alleen om nou te zeggen dat de app echt makkelijk is.......
Ook sinds een paar weken de 1050 als vervanging voor de 1030plus.
Hij is echt veel sneller, dat maakt thuis niet zoveel uit, maar met routes wel.
Scherm is echt super zo goed afleesbaar en ik vind die stamina functie wel fijn.
Accu gaat ietsje sneller leeg dan de 1030plus, maar die ging ook wel echt extreem lang mee.
Die zat op een procent a 3/4 per uur. Met 5 uur navigeren was er deze zomer nog geen 25% vanaf.
-
- Forum-lid
Ik heb meer dan 10 jaar Garmin horror meegemaakt, van die grappen dat je je 200 km rit compleet kwijt bent omdat het apparaat zelfstandig denkt opnieuw op te moeten starten, en dus gelukkig vorig jaar de stap gemaakt naar de nieuwste Karoo.Lcsmet schreef: ↑28 feb 2025 14:38Dat kan je dan weer kwijt in het Garmin 540/840 topic.
PS, de "horror" verhalen over hoe slecht Garmin wel niet was liggen al enige tijd achter ons.
0 issues, 0! Daar kan de stagiair die hoofd software ontwikkeling is bij Garmin nog wat van leren.
Wat fijn dat je ervaringen met Karoo zo positief zijn. Ik hoop dat het zo blijft.rudi assauer schreef: ↑02 mar 2025 08:46Ik heb meer dan 10 jaar Garmin horror meegemaakt, van die grappen dat je je 200 km rit compleet kwijt bent omdat het apparaat zelfstandig denkt opnieuw op te moeten starten, en dus gelukkig vorig jaar de stap gemaakt naar de nieuwste Karoo.Lcsmet schreef: ↑28 feb 2025 14:38Dat kan je dan weer kwijt in het Garmin 540/840 topic.
0 issues, 0! Daar kan de stagiair die hoofd software ontwikkeling is bij Garmin nog wat van leren.
Van elk merk kan je zulke positieve verhalen lezen maar ook hele negatieve. Het blijven toch computers en software is erg gecompliceerd geworden.
Ik heb na 5.5jaar de 530 vervangen door een nieuwe 1040 (ik vond de 1050 echt veel te duur) en de 1040 in promo bij Decathlon (395€ en dan had ik nog war bons en andere kortingen, iets meer dan 100€ was het nog
)
In die 5.5jaar met de 530 enkele keren een crash gehad, toestel herstarte vanzelf en hernam dan ook waar hij gebleven was, nooit meer dan een kilometer kwijt.
Daarvoor had ik een 820 (die had op het einde wat last van een snel leeglopende batterij) en een 800 (die is een stuk langer meegegaan dan 5 jaar en heeft nadien nog jaren dienst gedaan bij een kameraad)
Kortom, altijd erg tevreden van Garmin geweest, zeker de combinatie met Garmin Express voldoet voor mij helemaal.

In die 5.5jaar met de 530 enkele keren een crash gehad, toestel herstarte vanzelf en hernam dan ook waar hij gebleven was, nooit meer dan een kilometer kwijt.
Daarvoor had ik een 820 (die had op het einde wat last van een snel leeglopende batterij) en een 800 (die is een stuk langer meegegaan dan 5 jaar en heeft nadien nog jaren dienst gedaan bij een kameraad)
Kortom, altijd erg tevreden van Garmin geweest, zeker de combinatie met Garmin Express voldoet voor mij helemaal.