Tubeless
Docblue en Stans zijn hetzelfde dacht ik.
Ik gebruik steeds Stans (GP5000STR en WTB Resolute) en altijd erg tevreden van. Geen opgedroogde in de banden, dicht zowat alles (bij de Houffa gravelfondo heb ik een plug nodig gehad, was wel een serieus gat en deze winter een keer een grote snee in de GP5000 dus daar ook een DynaPlug, verder al verschillende jaren zonder problemen)
Ik gebruik steeds Stans (GP5000STR en WTB Resolute) en altijd erg tevreden van. Geen opgedroogde in de banden, dicht zowat alles (bij de Houffa gravelfondo heb ik een plug nodig gehad, was wel een serieus gat en deze winter een keer een grote snee in de GP5000 dus daar ook een DynaPlug, verder al verschillende jaren zonder problemen)

-
- Forum-lid HC
Echt wat grotere gaten wordt door niks gedicht. ze zeggen wel tot x millimeter.
Een snee op een goede plaats van 5mm dichten met alleen vloeistof moet je echt geluk hebben.
En het is per band ook verschillend, heel vaak bijpompen is ook niet best voor de vloeistof, nu voorkom je dat niet altijd.
Al merk ik dat als een band er een paar ritjes opzit ik amper meer bijpomp. 1x per week max. maar soms 2 a 3 weken niet.
Op de MTB al helemaal niet mijn voorband staat (voor op de weg) al twee maanden op 2 bar. Met de bredere banden komt het ook niet meer op een paar tiende aan. Of je nu op 3,5 of 4 bar rijd ja het scheelt, maar ook niet schokkend
Een snee op een goede plaats van 5mm dichten met alleen vloeistof moet je echt geluk hebben.
En het is per band ook verschillend, heel vaak bijpompen is ook niet best voor de vloeistof, nu voorkom je dat niet altijd.
Al merk ik dat als een band er een paar ritjes opzit ik amper meer bijpomp. 1x per week max. maar soms 2 a 3 weken niet.
Op de MTB al helemaal niet mijn voorband staat (voor op de weg) al twee maanden op 2 bar. Met de bredere banden komt het ook niet meer op een paar tiende aan. Of je nu op 3,5 of 4 bar rijd ja het scheelt, maar ook niet schokkend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gisteren wel een 5000tr van binnenuit geplakt. Band moest toch overgezet worden naar ern ander wiel, dus de 2 pluggen afgeknipt en netjes geplakt. Hoop dat die nu nog 2.000km mee kan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Gisteren een gaatje wat te groot was voor de sealant. Toch nog 20km mee (naar huis) kunnen rijden. Maar wat een drama om een nieuwe band (Conti GP5000 S TR) om je velg te krijgen. Is er een manier om die band soepeler te krijgen? Beetje verwarmen of zo? Niet te doen. Uiteindelijk met een hulpmiddeltje op de velg gekregen. Ik heb een paar weken geleden een workshopje gedaan bij de LBS voor tubeless. Dus velglint vervangen, sealant toevoegen etc. Nu is het eigenlijk geen probleem meer. Behalve de band erop krijgen............... Ik gebruik MUC OFF sealant. Die bevalt prima. 2e keer lek in 3 jaar.
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master
KTM Scarp Master
Áls het gaatje te groot was om te worden gedicht zeg jij door die MUC OFF sealant fiets jij geen 20 km naar huis lijkt mij, dus . . . .IBAN schreef: ↑04 mar 2025 13:50 Gisteren een gaatje wat te groot was voor de sealant. Toch nog 20km mee (naar huis) kunnen rijden. Maar wat een drama om een nieuwe band (Conti GP5000 S TR) om je velg te krijgen. Is er een manier om die band soepeler te krijgen? Beetje verwarmen of zo? Niet te doen. Uiteindelijk met een hulpmiddeltje op de velg gekregen. Ik heb een paar weken geleden een workshopje gedaan bij de LBS voor tubeless. Dus velglint vervangen, sealant toevoegen etc. Nu is het eigenlijk geen probleem meer. Behalve de band erop krijgen............... Ik gebruik MUC OFF sealant. Die bevalt prima. 2e keer lek in 3 jaar.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb ook Muc Off sealant. Nog niet merkbaar nodig gehad. Wel deze week de gravelbanden op een andere wielset gemonteerd.
Hierbij viel op dat de sealant een soort slimey was. Geen harde brokken / taaie klodders maar evenredig netjes verdeeld over het oppervlak van de band.
Besloten om de zooi niet uit te spoelen of zo maar netjes laten zitten en aangevuld met 40ml verse sealant per band.
Hierbij viel op dat de sealant een soort slimey was. Geen harde brokken / taaie klodders maar evenredig netjes verdeeld over het oppervlak van de band.
Besloten om de zooi niet uit te spoelen of zo maar netjes laten zitten en aangevuld met 40ml verse sealant per band.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Hoe vaak gebruik je die? Ik heb er wel minsten 10 thuis liggen, maar in afgelopen 3 jaar 1 nodig gehad.
Is er niet.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Er is zat, ik reed 20 jaar terug al met samoerai, leyzyne heeft ook zat.
Het werkt alleen net ff anders.
Dynaplug werkt heel handig opzich daar niet van.
Het werkt alleen net ff anders.
Dynaplug werkt heel handig opzich daar niet van.
Meer oefenenIBAN schreef: ↑04 mar 2025 13:50 Gisteren een gaatje wat te groot was voor de sealant. Toch nog 20km mee (naar huis) kunnen rijden. Maar wat een drama om een nieuwe band (Conti GP5000 S TR) om je velg te krijgen. Is er een manier om die band soepeler te krijgen? Beetje verwarmen of zo? Niet te doen. Uiteindelijk met een hulpmiddeltje op de velg gekregen. Ik heb een paar weken geleden een workshopje gedaan bij de LBS voor tubeless. Dus velglint vervangen, sealant toevoegen etc. Nu is het eigenlijk geen probleem meer. Behalve de band erop krijgen............... Ik gebruik MUC OFF sealant. Die bevalt prima. 2e keer lek in 3 jaar.

Ik gebruik ook GP5000 S TR banden, ze gaan er wat lastig op maar toch best te doen. Op de ene velg krijg ik ze op met de blote hand, op de andere heb ik een banden lichter nodig voor het laatste stukje.
Vittoria Cora's gingen er veel makkelijk op maar die krijg je dan weer moeilijker gevuld met lucht

Grappig, die Vittoria Corsa heb ik er nog 2 van liggen. Kreeg ze niet luchtdicht. Uiteindelijk een paar honderd km mee gereden met binnenband om ze toch maar te vervangen voor de tubeless conti's. Dat rijdt toch een stuk beter vind ik. Voor de Vittoria's 90 euries per stuk afgetikt bij een LBS omdat online te lang zou duren. Maar voor tubeless dus niet zo geschikt.TL@ schreef: ↑05 mar 2025 19:47Meer oefenenIBAN schreef: ↑04 mar 2025 13:50 Gisteren een gaatje wat te groot was voor de sealant. Toch nog 20km mee (naar huis) kunnen rijden. Maar wat een drama om een nieuwe band (Conti GP5000 S TR) om je velg te krijgen. Is er een manier om die band soepeler te krijgen? Beetje verwarmen of zo? Niet te doen. Uiteindelijk met een hulpmiddeltje op de velg gekregen. Ik heb een paar weken geleden een workshopje gedaan bij de LBS voor tubeless. Dus velglint vervangen, sealant toevoegen etc. Nu is het eigenlijk geen probleem meer. Behalve de band erop krijgen............... Ik gebruik MUC OFF sealant. Die bevalt prima. 2e keer lek in 3 jaar.![]()
Ik gebruik ook GP5000 S TR banden, ze gaan er wat lastig op maar toch best te doen. Op de ene velg krijg ik ze op met de blote hand, op de andere heb ik een banden lichter nodig voor het laatste stukje.
Vittoria Cora's gingen er veel makkelijk op maar die krijg je dan weer moeilijker gevuld met lucht(het is altijd het één of het ander)
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master
KTM Scarp Master