Wielerseizoen 2025
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- CampaYolo
- Forum-lid
"3 generaties expertise" lees ik op die website. Dat klopt dan wel.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Dit is een tendens in veel koersen. De RvV heeft ook veel meer hellingen dan vroeger, en werd vroeger door veel type renners gewonnen. Dat kan nu niet meer, het is de explosiefste of de beste klimmer.Ernie C. schreef: ↑05 mar 2025 21:31 Bij het commentaar van de Samyn op Sporza hadden ze het er over: Strade Bianche is steeds meer een klimmerskoers geworden. In het begin waagden de klimmers er zich nog niet aan en was het meer voor de klassieke types. Nu hebben ze er eindelijk niks meer te zoeken.
Ook Amstel Gold telt een vreselijk aantal beklimmingen.
Ook in de rondes zit veel meer klimwerk dan vroeger.
Blijkbaar is het een capaciteit die het meeste aanspreekt bij het publiek, voor mij mag het van alles wat zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tsja, zonder hoogtemeters krijg je koersen zoals afgelopen weekend… willen we ook weer niet 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Sinds de aankomst van de RVV is verplaatst van Merelbeke naar Oudenaarde, is het een ander type renner die wint. Van de veelwinnaars in Merelbeke zouden er nu geen in aanmerking komen voor de overwinning. Er zitten zoveel klimkms in de laatste 30 km dat ze er gewoon zouden afgereden worden.
Aankomst was in Meerbeke- Ninove voorheen.galileo2 schreef: ↑06 mar 2025 19:56 Sinds de aankomst van de RVV is verplaatst van Merelbeke naar Oudenaarde, is het een ander type renner die wint. Van de veelwinnaars in Merelbeke zouden er nu geen in aanmerking komen voor de overwinning. Er zitten zoveel klimkms in de laatste 30 km dat ze er gewoon zouden afgereden worden.
Wat de winnaars en het huidig parcours en hun klimcapaciteiten betreft: zijn Van der Poel, Asgreen, Bettiol, terpstra, Sagan, Cancellara, Kristoff en Boonen klimmers?
In de erelijst staan Enkel Pogacar, die overal kan winnen, en een renner met matige klimmersbenen Gilbert als winnaar.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Tussen geen hoogtemeters en overdrijven met hoogtemeters liggen nog veel mogelijkheden.daniel1975 schreef: ↑06 mar 2025 17:47 Tsja, zonder hoogtemeters krijg je koersen zoals afgelopen weekend… willen we ook weer niet![]()
Ik vond de RvVl vroeger (met minder hoogtemeters) beter, ook voor meer type renners geschikt. Het lijkt nu echt een race van steeds meer hoogtemeters, resultaat zie je in de Strade, als de beste klimmer meerijdt blijft de rest thuis. Is dat dan spannender dan wat we in Kuurne te zien kregen?
Ik denk dat ik morgen enkel naar de dameskoers ga kijken.
Een gevarieerd parcours waar mensen met aanleg voor verschillende specialiteiten zich thuis voelen is steeds verder te zoeken, zelfs bij rondes van 3 weken mag er maar één zaak de doorslag geven en dat is klimmen. Dat is ooit anders geweest waarbij er wel een evenwicht was tussen andere specialiteiten (klimmen én tijdrijden).
- daniel1975
- Forum-lid HC
En om het extra saai te maken: op de klim liggen ook competitievervalsende bonificaties.
lugosi schreef: ↑07 mar 2025 19:23Ik vond de RvVl vroegerdaniel1975 schreef: ↑06 mar 2025 17:47 Tsja, zonder hoogtemeters krijg je koersen zoals afgelopen weekend… willen we ook weer niet![]()
Je maakt er wel een potje van met jouw afkortingen, kan je nou niet gewoon voluit schrijven of is er iets met je vingers, trouwens als je erover praat zeg je dan ook alles in afkortingen.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Misschien kun je ook gewoon op de inhoud reageren in plaats van dit soort irrelevante zaken benoemen.
Dit soort reacties verstoren de inhoudelijke discussie en voegen helemaal niets toe!
Dit soort reacties verstoren de inhoudelijke discussie en voegen helemaal niets toe!
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
De voorspelling dan maar: Pogi & Demi
Als ik mijzelf goed heb geïnformeerd zit er trouwens maar 12km SB in de laatste 70km. Dat vind ik wel karig.
Als ik mijzelf goed heb geïnformeerd zit er trouwens maar 12km SB in de laatste 70km. Dat vind ik wel karig.